Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Wiele firm na świecie zajmuje się produkcją, transportem i montażem turbin wiatrowych łopat wirników i innych elementów elektrowni wiatrowych. W wyniku ciągłych badań i rozwoju nowych technologii przewożone ładunki stają się z biegiem lat coraz większymi wyzwaniami – większymi i cięższymi, a trasy coraz bardziej skomplikowane.
– Goldhofer zawsze postrzegał siebie jako pioniera innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych, zaczynając od rewolucyjnego FTV 300 do operacji z łopatami turbin wiatrowych. Tymczasem FTV 850 reprezentuje trzecią generację tego wydajnego rozwiązania transportowego. Adaptery wieżowe i sterowany wózek wleczony »BLADES« uzupełniają specjalistyczną ofertę Goldhofera do transportu elementów turbin wiatrowych. Dużą liczbą sprzedanych jednostek udowodniliśmy, że klienci mogą długoterminowo polegać na naszych rozwiązaniach – mówi Robert Steinhauser, wiceprezes ds. sprzedaży i usług w zakresie technologii transportu w Goldhofer.
Rozwiązania transportowe firmy Goldhofer są stosowane w niezliczonych zastosowaniach na całym świecie. Jednym z przykładów jest P. Schwandner Logistik + Transport GmbH: od kwietnia 2021 r. tereny Goldhofer AG regularnie zmieniają kolor na „Schwandner zielony”. W ostatnich latach, w odpowiedzi na boom na energetykę wiatrową, specjalista z Pfreimd w Niemczech zmodernizował i rozszerzył swoje szerokie portfolio energetyki wiatrowej o rozwiązania transportowe Goldhofer.
Firma Schwandner zdecydowała się między innymi na najnowszą generację transporterów wieżowych Goldhofer. Dzięki obecnym siedmiu ultranowoczesnym RA 2-110 ten działający na arenie międzynarodowej specjalista w zakresie ciężkich ładunków jest teraz w stanie transportować sekcje wież o masie do 110 ton i średnicy do 6,8 m. Dodatkowa ładowność wynika z połączenia przedniego wózka w postaci czteroosiowego wózka z osiami wahadłowymi i wytrzymałego modułu THP/SL-S (285) jako wózka wleczonego.
Ta koncepcja pojazdu spełnia dodatkowe wymogi bezpieczeństwa określone przez duńskiego producenta turbin wiatrowych Vestas. Zamiast zwykłej konfiguracji z dwoma urządzeniami swobodnie obracającymi się (gęsia szyja z wózkiem i modułem wleczonym), nowy system ma tylko jedno urządzenie swobodnie obracające się, które jest umieszczone pomiędzy przednim wózkiem a adapterem wieży.
Adapter tylnej wieży jest montowany bezpośrednio na module o dużej wytrzymałości. W porównaniu z rozwiązaniem całkowicie swobodnie obracającym się, rozwiązanie to zapewnia lepszą stabilność boczną i większe bezpieczeństwo, nawet przy dużych kątach pochylenia.
W 2020 roku Goldhofer udoskonalił koncepcję ładunku pełniącego funkcję elementu łączącego ciągnik siodłowy z przyczepą, stosując wozidło lemieszowe „BLADES” w połączeniu z samobieżnym wózkiem wleczonym. Od tego czasu możliwe jest pokonywanie wąskich przejść nawet przy łopatach turbin o długości ponad 100 m. W drodze powrotnej zestaw można eksploatować jako naczepę, z przyczepą po prostu połączoną z urządzeniem swobodnie obracającym się.
Unikalny układ kierowniczy Goldhofera, który można hydraulicznie dostosować do różnych zakresów obciążenia za naciśnięciem jednego przycisku, zapewnia zawsze optymalną wydajność śledzenia ścieżki. Ponadto ręczne kierowanie tyłem za pomocą pilota radiowego umożliwia pokonywanie szczególnie trudnych, zamkniętych przestrzeni, na przykład na zakrętach lub w punktach zwrotnych. Unikatową cechą jest przełączanie master-slave, które pozwala kierowcy przekazać uprawnienia do kierowania pojazdem eskortującym podczas podróży i wezwać do jego zwrotu w dowolnym momencie. Oznacza to, że połączenie to zapewnia maksymalne bezpieczeństwo dzięki niezrównanej elastyczności, ponieważ zawsze dostępny jest najlepszy kąt widzenia podczas kierowania.
Peter Schwandner, dyrektor zarządzający i właściciel firmy P. Schwandner Logistik + Transport GmbH, mówi: – »BLADES« firmy Goldhofer oferują nam znaczące korzyści w naszej codziennej pracy: doskonałą zwrotność, wyższe prędkości niż w przypadku podnośników lemiesza i znacznie większy prześwit w porównaniu z pojazdami rozkładanymi. System »BLADES« oznacza, że możemy pokonywać ronda i ciasne zakręty szybciej niż dotychczas. Dzięki już dostarczonym czterem jednostkom »BLADES« i zamówieniu kolejnych sześciu jesteśmy bardzo zadowoleni i doskonale wyposażeni do bezpiecznego i szybkiego transportu komponentów elektrowni wiatrowych najnowszej generacji.
Rozwiązania Goldhofera do transportu komponentów elektrowni wiatrowych cieszą się również zainteresowaniem na poziomie międzynarodowym. W połowie 2023 roku peruwiańska firma specjalizująca się w transporcie ciężkim TRANSPORTES ACOINSA S.A.C. transportował komponenty turbin wiatrowych dla farmy wiatrowej Wayra II w regionie Ica.
Do transportu 77-metrowych łopat wirnika 31 turbin wiatrowych do miejsca przeznaczenia wykorzystano dwie maszyny Goldhofer FTV 850, co daje w sumie 93 łopaty. Aby sprostać temu wymagającemu zadaniu, zespół specjalistów od ciężkich ładunków w ACOINSA zdecydował się na FTV 850, trzecią generację wozidła lemieszowego firmy Goldhofer. Dwa FTV 850 zostały zamontowane na dwunastoosiowych modułach Goldhofer THP/SL. Na wymagającej 129-kilometrowej trasie z portu do farmy wiatrowej Wayra II wąskie przejścia i tereny zabudowane, linie energetyczne, ronda, drzewa i odcinki z zakrętami spowodowały, że przez 50% podróży łopaty wirnika musiały być podniesione.
Dla doświadczonego zespołu ACOINSA wyposażonemu w Goldhofer FTV 850 nie stanowiło to problemu. Dzięki kątowi podnoszenia do 60° wszystkie przeszkody zostały pokonane z łatwością. 93 łopaty Nordex N155 zostały przetransportowane w okresie od maja do września 2023 r. i amontowane w elektrowni o mocy 177 MW. – Dzięki Goldhoferowi jesteśmy zawsze po bezpiecznej stronie. Dzięki ich rozwiązaniom transportowym w niezliczonych operacjach na przestrzeni lat widzieliśmy, że dysponują najbardziej zaawansowaną technologią i są nie do pobicia pod względem bezpieczeństwa i niezawodności – mówi Miguel Sanchez, menedżer ds. operacji specjalnych w ACOINSA. – Dzięki ich ciągłej pracy nad rozwojem produktów, doradztwu technicznemu, a także serwisowi, jesteśmy pewni, że zainwestowaliśmy w długoterminowe partnerstwo i jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania transportowe przyszłości.
Dla Goldhofera regularny i konstruktywny dialog z klientami jest kluczowy dla wypełnienia naszej misji jako wiodącego dostawcy kompleksowych usług transportowych w dziedzinie energetyki wiatrowej. Dobrym przykładem jest nowe – i już wielokrotnie nagradzane – portfolio rozwiązań do transportu bębnów kablowych.
(s), fot. Goldhofer
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 65