GOLDHOFER: Naczepa niskopodwoziowa »MPA« w codziennym użytkowaniu
Ciekawe jest zerknięcie na to, gdzie pojazdy Goldhofera pomagają w pracy. W celu usunięcia pozostałości lawinowych, takich jak kłody i głazy, ekipa z firmy Neureiter musiała udać się na Marxtenalm w Pinzgau/Austria, który znajduje się na wysokości 1200 m.n.p.m., z koparką gąsienicową Liebherr R918. By ja tam dowieźć skorzystano z 3-osiowej naczepy »MPA«.

Świadcząca usługi transportu i przemieszczania mas ziemnych firma Josef Neureiter GmbH & Co KG została założona w Saalbach-Hinterglemm w 1989 roku i ma wieloletnie doświadczenie w pracach ziemnych w górach. Jest niezawodnym partnerem w zakresie transportu, robót ziemnych, usług kontenerowych i budowy tras towarowych w regionie Pinzgau w Salzburgu.
Do idyllicznego Marxtenalm, leżącego między Schattberg Mittelgipfel i Stemmerkogel w Pinzgau, można dotrzeć pieszo lub wąską, nieutwardzoną leśną ścieżką. Jednak z powodu lawiny w Löhnersbachgraben Alm nie był już tam dostępu. Zajmująca się robotami ziemnymi firma Neureiter została wykorzystana do uwolnienia Löhnersbachgraben z resztek lawiny – śniegu i gruzu skalnego o wysokości nawet 5 m.
Podróż na Marxtenalm z naczepą załadowaną 20-tonową koparką jest wyzwaniem dla każdego zespołu transportowego. Michael Neureiter jest jednak o to spokojny: jak sam określa, to jego codzienna praca. Ponieważ ścieżki nie są utwardzone, ciągnik Scania i naczepa niskopodwoziowa Goldhofer wymagały ogromnej mobilności w terenie. To nie było łatwe zadanie. Oprócz przejazdów przez brody na potoku, zestaw musiał pokonywać wzniesienia do 15%. – Udało nam się prawidłowo przejechać nową »MPA« 3 w brodach strumieniowych, ponieważ ma ona kompensację osi 350 mm – mówi Michael Neureiter. – Oznacza to, że jesteśmy teraz bardzo elastyczni i możemy również szybko podróżować po górach.
„MPA” 3 ma sprawdzoną technologię osi MacPherson i zapewnia wysoką stabilność boczną. Ze względu na małą liczbę komponentów oś jest wyjątkowo łatwa w utrzymaniu. Ponadto pojazd jest przystosowany do dużych obciążeń osi – 15,6 t przy 20 km/h, ekstremalnego kąta skrętu 60° i wyjątkowo niskiej wysokości załadunku wynoszącej zaledwie 785 mm. Sztywna i solidna rama pojazdu jest niezawodna i trwała. Ponadto sprawdzony układ kierowniczy „MPA” został rozszerzony na wszystkie trzy linie osi na życzenie firmy Neureiter, aby zapewnić jeszcze większą zwrotność na ciasnych zakrętach górskich. – Nowa „MPA” 3 znacznie ułatwia nam codzienną działalność, a dzięki swojej elastyczności oferuje nam jeszcze więcej opcji – dodaje Michael Neureiter.
(s)
Fot. Goldhofer
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]