GOLDHOFER: Naczepa niskopodwoziowa »MPA« w codziennym użytkowaniu
Ciekawe jest zerknięcie na to, gdzie pojazdy Goldhofera pomagają w pracy. W celu usunięcia pozostałości lawinowych, takich jak kłody i głazy, ekipa z firmy Neureiter musiała udać się na Marxtenalm w Pinzgau/Austria, który znajduje się na wysokości 1200 m.n.p.m., z koparką gąsienicową Liebherr R918. By ja tam dowieźć skorzystano z 3-osiowej naczepy »MPA«.

Świadcząca usługi transportu i przemieszczania mas ziemnych firma Josef Neureiter GmbH & Co KG została założona w Saalbach-Hinterglemm w 1989 roku i ma wieloletnie doświadczenie w pracach ziemnych w górach. Jest niezawodnym partnerem w zakresie transportu, robót ziemnych, usług kontenerowych i budowy tras towarowych w regionie Pinzgau w Salzburgu.
Do idyllicznego Marxtenalm, leżącego między Schattberg Mittelgipfel i Stemmerkogel w Pinzgau, można dotrzeć pieszo lub wąską, nieutwardzoną leśną ścieżką. Jednak z powodu lawiny w Löhnersbachgraben Alm nie był już tam dostępu. Zajmująca się robotami ziemnymi firma Neureiter została wykorzystana do uwolnienia Löhnersbachgraben z resztek lawiny – śniegu i gruzu skalnego o wysokości nawet 5 m.
Podróż na Marxtenalm z naczepą załadowaną 20-tonową koparką jest wyzwaniem dla każdego zespołu transportowego. Michael Neureiter jest jednak o to spokojny: jak sam określa, to jego codzienna praca. Ponieważ ścieżki nie są utwardzone, ciągnik Scania i naczepa niskopodwoziowa Goldhofer wymagały ogromnej mobilności w terenie. To nie było łatwe zadanie. Oprócz przejazdów przez brody na potoku, zestaw musiał pokonywać wzniesienia do 15%. – Udało nam się prawidłowo przejechać nową »MPA« 3 w brodach strumieniowych, ponieważ ma ona kompensację osi 350 mm – mówi Michael Neureiter. – Oznacza to, że jesteśmy teraz bardzo elastyczni i możemy również szybko podróżować po górach.
„MPA” 3 ma sprawdzoną technologię osi MacPherson i zapewnia wysoką stabilność boczną. Ze względu na małą liczbę komponentów oś jest wyjątkowo łatwa w utrzymaniu. Ponadto pojazd jest przystosowany do dużych obciążeń osi – 15,6 t przy 20 km/h, ekstremalnego kąta skrętu 60° i wyjątkowo niskiej wysokości załadunku wynoszącej zaledwie 785 mm. Sztywna i solidna rama pojazdu jest niezawodna i trwała. Ponadto sprawdzony układ kierowniczy „MPA” został rozszerzony na wszystkie trzy linie osi na życzenie firmy Neureiter, aby zapewnić jeszcze większą zwrotność na ciasnych zakrętach górskich. – Nowa „MPA” 3 znacznie ułatwia nam codzienną działalność, a dzięki swojej elastyczności oferuje nam jeszcze więcej opcji – dodaje Michael Neureiter.
(s)
Fot. Goldhofer