Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Goście tegorocznego NordBau tłumnie przybyli na tereny targowe. I znaleźli mnóstwo powodów do radości na pierwszym wspólnym stoisku firm Goldhofer i Volvo Trucks. Czteroosiowa przyczepa „TRAILSTAR” i trzyosiowa naczepa „STEPSTAR” z dwiema parami wgłębień na koła okazały się przekonującymi przykładami koncepcji rodziny pojazdów opracowanej przez Goldhofera dla „STARLINE”.
Odwiedzający byli dodatkowo pod wrażeniem inteligentnych detali, w tym praktycznego systemu zabezpieczenia ładunku i dopasowanych do kształtu kieszeni. Te elastyczne maszyny robocze mają również optymalny stosunek ładowności do masy własnej i blokady kontenera Wader. Pojazdy »STARLINE« są dostępne z unikalnymi oponami Goldhofer CargoPlus, które przenoszą nacisk na oś od dziesięciu do dwunastu ton i zaletami w postaci znacznie niższej wysokości załadunku niż w przypadku konwencjonalnych opon.
„STEPSTAR” był prezentowany w połączeniu z ciągnikiem siodłowym Volvo FH Electric. Dzięki mocy ciągłej do 666 KM i zasięgu do 300 km Volvo FM Electric to idealny wybór na obszarach miejskich do transportu kontenerów, usług dźwigowych i nie tylko – przy znacznie zmniejszonym wpływie na środowisko. FM Electric naturalnie sprawdza się w strefach o zerowej emisji lub w porach dnia, gdy korzystanie z pojazdów z silnikiem Diesla jest ograniczone. Silnik elektryczny FH jest nie tylko znacznie cichszy od pojazdów konwencjonalnych, ale także natychmiast zapewnia maksymalny moment obrotowy, co zapewnia bardzo płynne dostarczanie pełnej mocy. Dzięki dopuszczalnej masie całkowitej zestawu wynoszącej 44 t jest on również dobrze wyposażony do ciężkich prac w trudnych warunkach placu budowy.
Najważniejszym wydarzeniem NordBau 2023 był jednak pierwszy pokaz ciężkiego ciągnika siodłowego skonfigurowanego przez ambasadorkę marki Goldhofer Iwonę Blecharczyk wraz z jej firmą Imagination Transport, składającego się z Volvo FH16 i Goldhofer »MPA« 7. Volvo FH16 o mocy 750 KM w wersji 8×4 to najmocniejszy pojazd Volvo Trucks. Jest w stanie pracować w zestawie o masie całkowitej do 325 ton. Volvo Active Grip Control zapewnia maksymalną przyczepność i łatwość ruszania w każdych warunkach. W przypadku małych prędkości podczas manewrowania z ciężkimi ładunkami Volvo FH16 jest wyposażone w skrzynię biegów I-Shift z biegami pełzającymi. Oznacza to zawsze bezproblemowy przejazd z najcięższymi ładunkami.
Wyjątkowa stabilność boczna była jednym z kluczy do sukcesu technologii osi „MPA” firmy Goldhofer od czasu jej wprowadzenia na rynek w 2013 r. Ponadto niewielka liczba komponentów sprawia, że „MPA” jest rozwiązaniem wyjątkowo łatwym w utrzymaniu. Jest przeznaczona do dużych nacisków na oś wynoszących 15,6 t przy prędkości 20 km/h i łączy w sobie szeroki kąt skrętu wynoszący 60° z niską wysokością załadunku wynoszącą zaledwie 785 mm.
Solidna konstrukcja i wysoka odporność na zginanie ramy pojazdu zapewniają maksymalną niezawodność i długą żywotność. Taki jest również werdykt Iwony, opartej na jej wieloletnim doświadczeniu jako kierowcy ciężarówki: – W codziennym transporcie ciężkim muszę móc całkowicie polegać na swoim pojeździe, a solidna konstrukcja i niezawodne rozwiązania zawsze były znakiem rozpoznawczym Goldhofer. Dlatego był tylko jeden poważny kandydat na moją pierwszą naczepę niskopodwoziową – Goldhofer.
Taki był także werdykt wielu odwiedzających stoisko Goldhofer Nordbau, według Carstena Duwe, kierownika sprzedaży w północnych Niemczech: – Na NordBau, największych w Europie targach dla branży budowlanej, wszystkie nasze produkty miały moc przekonywania. Reakcja naszych klientów była wręcz entuzjastyczna.
(s), fot. Goldhofer
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 658