Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » GOLDHOFER: Dowieźć kabel – to nie takie proste! 

    GOLDHOFER: Dowieźć kabel – to nie takie proste! 

    3 czerwca, 2022
    Aktualności, Naczepy, Ponad normatyw

    Doprowadzenie energii elektrycznej wytworzonej z elektrowni fotowoltaicznych lub wiatrowych tam, gdzie jest potrzebna, wymaga ułożenia kabli – bardzo długich kabli. Dzięki zespołowi ponad 100 specjalistów Energieanlagen Ramonat GmbH realizuje trasy kablowe na całym świecie: od planowania, przez instalację i konserwację, po demontaż i utylizację.

    Ciężarówki i Logistyka - GOLDHOFER Dowieźć kabel

    Oprócz dużego ciężaru ładunku należy również wziąć pod uwagę obszerne wymiary bębna – zarówno podczas transportu na plac budowy, jak i podczas późniejszego manewrowania na placach budowy o zróżnicowanej topografii, na przykład podczas rozwijania. – Jeżeli długość bębnów kablowych waha się dziś od 4 m do 5 m, wkrótce będzie wynosić od 8 m do 12 m – mówi  Stefan Ramonat, dyrektor zarządzający Energieanlagen Ramonat GmbH.

    Aby szybko i bezpiecznie transportować tego rodzaju ładunki, Energieanlagen Ramonat, ekspert w transporcie kabli, używa głównie ciężkich pojazdów Goldhofer THP/SL-L – to moduły z pomostami kotłowymi (z niem. Kesselbruecke). Oferują one nie tylko optymalny stosunek ciężaru własnego do ładowności, ale także mają wysoką sztywność skrętną i wyjątkową zdolność do jazdy w terenie. Pod krawędziami bębna (szpuli) z kablem umieszczone są specjalne rolki umożliwiające obracanie bębna przy rozwijaniu kabla.

    Ponadto możliwe jest zastosowanie jednostek samobieżnych „ADDRIVE”, co zwiększa elastyczność operacyjną przy niższych kosztach inwestycyjnych. Aby poradzić sobie z coraz większym obciążeniem kablami w przyszłości, eksperci Goldhofera pracują obecnie nad: opracowaniem zoptymalizowanych mostków, aby pomieścić urządzenie do rozwijania bębnów o masie do 100 ton. Równolegle opracowywane są koncepcje silników ze zsynchronizowanym napędem do rozwijania kabla w miejscu instalacji bez szarpnięć.

    – Połączenie modułów THP/SL-L z pomostami kotłowymi, które mają tylko 450, 500 lub 650 mm wysokości i do 13 m długości, jest optymalnym rozwiązaniem do transportu ciężkiego naszych bębnów kablowych. Jest to zestaw elastyczny w użyciu, wysoce dostępny i już zaoszczędził nam wielu czasochłonnych objazdów – dodaje Stefan Ramonat.

    (s)
    Fot. Goldhofer

    • Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlną
      Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlną
      W Dąbrowie Górniczej doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Zderzyły się dwa samochody ciężarowe i bus. Kierowca busa trafił do szpitala. Do wypadku doszło na drodze krajowej numer 94 w Dąbrowie Górniczej, na skrzyżowaniu z sygnalizacją […]
    • Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
      Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
      Wycieraczki do samochodów ciężarowych to jeden z najważniejszych systemów zamontowanych w pojeździe, od których zależy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlaczego i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czym się różnią wycieraczki […]
    • Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku 
      Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku 
      Pojazdy ciężarowe i autobusy Scania zostaną wyposażone w cyfrowy interfejs kierowcy, zaprojektowany w oparciu o elektroniczny system modułowy Scania, z dodatkowymi nowymi funkcjami bezpieczeństwa. Cyfrowy interfejs kierowcy to element nowych usług cyfrowych, łączących funkcje bezpieczeństwa […]
    • DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówek
      DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówek
      DAF otrzymuje duże zamówienie od brytyjskiej firmy Asset Alliance Group. Firma porozumiała się z DAF-em w sprawie zamówienie na 1500 nowych pojazdów elektrycznych i wysokoprężnych. Asset Alliance Group, czołowa brytyjska firma zajmująca się krótko- i […]
    Tagi : transport kabli
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone