GOLDHOFER: Dostawa na czas z THP/SL
Na placu budowy rafinerii Dos Bocas (Tabasco, Meksyk) meksykańska firma transportowa PESADO Transport przeniosła w rekordowym czasie wszystkie prefabrykowane, betonowe stojaki na rury o wadze nawet 700 ton do ich ostatecznych lokalizacji dzięki zastosowaniu rozwiązań transportowych dostarczonych przez firmę Goldhofer.

Oprócz typowych przeszkód i ograniczonej przestrzeni do manewrowania na każdym placu budowy, trzeba było również wziąć pod uwagę zmienne warunki pogodowe w nadmorskiej lokalizacji w pobliżu portu Dos Bocas. Aby zapewnić bezpieczną i niezawodną obsługę 650 ciężkich i ponadwymiarowych komponentów, o łącznej wadze ponad 105.000 ton, meksykańscy eksperci ds. transportu zmontowali trzy różne kombinacje modułów THP/SL do dużych obciążeń ze posiadanej floty pojazdów marki Goldhofer.
Dzięki wypróbowanej i przetestowanej technologii transportowej firmy Goldhofer, PESADO potrzebowało zaledwie czterech miesięcy, aby przenieść wszystkie prefabrykowane elementy betonowe do wyznaczonych miejsc, gdzie dźwigi zostały użyte do podniesienia ich w ostateczne położenie.
Zawsze, gdy w Meksyku potrzebny jest niezawodny transport i punktualna dostawa najcięższych ładunków, firma PESADO zajmująca się transportem ciężkim, jest logicznym wyborem. Eksperci firmy PESADO, która powstała w 2012 roku z firmy budowlanej ESEASA Construcciones, mają wieloletnie doświadczenie w transporcie ładunków ciężkich i ponadgabarytowych – zwłaszcza w trudnych warunkach terenowych. Dotyczy to również placu budowy rafinerii Dos Bocas, która ma zostać uruchomiona w 2022 roku po trzyletnim okresie budowy w celu zmniejszenia zależności Meksyku od importu paliw. Rafineria jest własnością i będzie zarządzana przez państwową firmę naftowo-gazową Petroleos Mexicanos (Pemex).
Wiele opcji kombinacji
Aby dotrzymać napiętego harmonogramu montażu betonowych stojaków dla systemów rurowych, eksperci PESADO wybrali trzy różnie skonfigurowane kombinacje THP/SL: 16-osiową i 10-osiową kombinację równoległą, każda o szerokości 6,3 metra, dla 705,5-tonowych i 441-tonowych elementów betonowych oraz 12-osiową kombinację dla 246,5-tonowych komponentów. – Jeśli chodzi o bezpieczne, szybkie i ekonomiczne operacje transportowe na placach budowy, zawsze wymagana jest elastyczność. Kluczem do sukcesu jest obsługa maksymalnej liczby przejazdów przy minimalnej liczbie pojazdów. Moduły THP/SL firmy Goldhofer można konfigurować od końca do końca lub obok siebie, dzięki czemu oferują niemal nieograniczone możliwości obsługi wymagających ładunków. To sprawia, że są dla nas niezawodnym rozwiązaniem, jeśli chodzi o dotrzymywanie wymagających terminów projektów – mówi J. Dolores Coronado, Project Manager w PESADO.
Rafineria Dos Bocas
Budowana obecnie rafineria w Tabasco w Meksyku, zaledwie trzy kilometry od portu Dos Bocas, ma projektowaną wydajność 340.000 baryłek dziennie (bpd), w tym 170.000 baryłek benzyny i 120.000 baryłek oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki. Będzie to największa rafineria w Meksyku. Rozpoczęcie komercyjnej produkcji planowane jest na połowę 2022 roku.
(s)
Fot. Pesado Transport