Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » GOLDHOFER: Czysta wydajność przy transporcie bębna kablowego

    GOLDHOFER: Czysta wydajność przy transporcie bębna kablowego

    20 kwietnia, 2023
    Aktualności, Naczepy

    Transformacja energetyczna wiąże się z poważnymi wyzwaniami finansowymi i logistycznymi – zwłaszcza dla branży transportu ciężkiego. Goldhofer, zawsze niezawodny wszechstronny partner dla przewoźników, ponownie zaznacza obecność w branży dzięki swojej najnowszej innowacji. Całkowicie nowa oferta firmy, która została już przetestowana w terenie, umożliwia transport bębnów kablowych dowolnej wielkości wydajniej niż kiedykolwiek.

    GOLDHOFER: Czysta wydajność przy transporcie bębna kablowego

    Transformacja energetyczna, tj. przekształcenie wytwarzania energii z paliw kopalnych na zrównoważone i społeczno-ekologiczne alternatywy, to ambitny projekt dla wielu gospodarek narodowych. Stale rosnące wymagania nie tylko popychają infrastrukturę, przepisy i same komponenty do granic możliwości – również w transporcie ciężkim potrzebne są coraz bardziej wydajne rozwiązania, aby transportować coraz więcej dużych i cięższych ładunków do miejsc docelowych.

    Wytrzymała kombinacja Goldhofer z nowym pomostem do bębna kablowego.
    Wytrzymała kombinacja Goldhofer z nowym pomostem do bębna kablowego.

    – Goldhofer zawsze uważał się za pioniera w zakresie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych, jak w przypadku rewolucyjnego nośnika łopat turbiny wiatrowej FTV 300. Tymczasem FTV 850 reprezentuje już trzecią generację tego wydajnego rozwiązania transportowego. Adaptery wieżowe i sterowany wózek wleczony BLADES uzupełniają specjalistyczne portfolio firmy Goldhofer do transportu elementów turbin wiatrowych. Dzięki dużej liczbie sprzedanych systemów udowodniliśmy, że klienci mogą polegać na naszych rozwiązaniach przez długi czas – mówi Robert Steinhauser, wiceprezes ds. sprzedaży i serwisu w firmie Goldhofer.

    Podczas gdy do tej pory główny nacisk kładziono na rozwój i modernizację instalacji energii odnawialnej, obecnie skupia się on na procesach końcowych. Trzeba budować nowe linie przesyłowe i sieci. Wytworzona energia jest wprowadzana do coraz bardziej inteligentnych sieci w celu jej przesłania do końcowego odbiorcy. Budowa tych inteligentnych sieci to wielkie wyzwanie logistyczne: szkielet nowych autostrad elektroenergetycznych ma postać kabli o średnicy ok. 150 mm i długości do dwóch kilometrów, które są transportowane na miejsce ułożenia na ogromnych bębnach kablowych.

    Pokład z bębnem można podnosić hydraulicznie pod pełnym obciążeniem.
    Pokład z bębnem można podnosić hydraulicznie pod pełnym obciążeniem.

    Stosowane obecnie do tego celu bębny kablowe mają od trzech do pięciu metrów długości i ponad cztery metry średnicy i ważą od 30 do 50 ton. Pozwalają na prowadzenie kabli o długości około 1 km. Dla nowych projektów, takich jak niemiecki South Link i South-East Link, zaprojektowano bębny kablowe o długości od 8 do 12 metrów i wadze do 100 ton. Są środkiem transportowania do kabli o długości do dwóch kilometrów. Odwijanie i wciąganie kabli jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ zadanie to rzadko można wykonać w ramach transportu w jednej operacji przy użyciu istniejących rozwiązań. Oznacza to znacznie wyższe koszty transportu i sprzętu odwijającego oraz odpowiednich zezwoleń.

    We współpracy z Energieanlagen Ramonat GmbH firma Goldhofer opracowała zatem szerokie portfolio rozwiązań do transportu bębnów kablowych o różnej masie i rozmiarze. – Współpracowaliśmy z firmą Ramonat, która ma duże doświadczenie na rynku, aby opracować system, który nie tylko konsekwentnie spełnia potrzeby naszych klientów w zakresie transportu, ale także uwzględnia szczególne wyzwania związane z procesem rozwijania – dodaje Steinhauser. – Dzięki temu można działać jako jedyny dostawca na rynku dla wszystkich projektów, z ogromnym wzrostem wydajności.

    Bęben z kablem w mostku można również załadować na pokład naczepy.
    Bęben z kablem w mostku można również załadować na pokład naczepy.

    Bęben kablowy jest transportowany na specjalnym pokładzie w kombinacji modułów Goldhofer heavy-duty (4+6) lub (5+7). Opracowane rozwiązanie ma dwie szczególne zalety: łatwe do zamontowania hydrauliczne podpory umożliwiają podniesienie mostu na wysokość przestrzeni ładunkowej przy pełnym obciążeniu, dzięki czemu można pod nim przesunąć zestaw modułów. To znacznie zmniejsza długość „ostatniej mili” – zwiększając zwrotność można takimi zestawami dotrzeć na wszystkie place budowy, zwłaszcza w połączeniu z modułami samojezdnymi.

    Ponadto system zawiera zintegrowane urządzenie do rozwijania ze zsynchronizowanym napędem, które zapewnia płynną pracę w miejscu docelowym. – Nowe mostki bębnów kablowych Goldhofer dają nam wszystko, czego potrzebujemy. Są lżejsze i krótsze niż poprzednie porównywalne rozwiązania, oferują łatwą obsługę, dużą zwrotność i rozwijanie kabla – wszystko w jednym – mówi Stefan Ramonat, dyrektor zarządzający Energieanlagen Ramonat GmbH. – Przekrój mostu został zoptymalizowany, aby bęben linowy przylegał do podłoża na możliwie najniższej wysokości przejazdu, odpowiadającej średnicy kołnierza. 100-tonowe bębny można transportować w zestawie (4+6) bez przekraczania maksymalnego nacisku na oś wynoszącego 12 ton.

    9-osiowy zespół Goldhofera w akcji.
    9-osiowy zespół Goldhofera w akcji.

    – Kolejną dużą zaletą tego rozwiązania jest kompatybilność z istniejącymi systemami transportowymi –  mówi Robert Steinhauser. Wreszcie Goldhofer rozpoczął już prace rozwojowe nad bębnami kablowymi o mniejszej masie i rozmiarach, w tym instalację urządzeń rozwijających na niskopodłogowych pokładach swoich pojazdów. Rezultatem będzie ponownie maksymalna efektywność ekonomiczna. – Opracowując tę ofertę, od samego początku przywiązywaliśmy dużą wagę do tego, aby właściwe rozwiązanie było zawsze dostępne dla klientów, niezależnie od wielkości floty i liczby transportowanych bębnów kablowych – mówi Steinhauser. – Dzięki temu nasi klienci mogą uczestniczyć w programach rozbudowy sieci z niespotykaną dotąd wydajnością i opłacalnością, a tym samym w decydujący sposób przyczynić się do sukcesu transformacji energetycznej.

    (s), fot. Goldhofer

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : Goldhofer, transport ponadnormatywny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda