Karta od taty… Używał w tachografie dokumentu 80-letniego ojca!
Gdy kierowcy ciężarówki i zarazem polskiemu przedsiębiorcy kończył się limit czasu prowadzenia pojazdu, wyjmował z tachografu […]
Organizacja niektórych dostaw artykułów chemicznych klasyfikowanych jako ładunki niezbezpieczne ADR, czyli farb, emulsji, lakierów czy rozpuszczalników jest skomplikowanym procesem logistycznym, który wymaga bardzo dobrego przygotowania i ścisłego nadzoru nad realizacją.
Jego zasady określają restrykcyjne przepisy, które opierają się na regulacjach opracowanych przez Komitet Ekspertów ONZ ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych i Globalnie Zharmonizowanym Systemie Klasyfikacji i Znakowania Chemikaliów oraz europejskiej umowie ADR. W Polsce kwestie te reguluje Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych.
W przypadku międzynarodowych przewozów ADR trzeba też spełnić dodatkowe formalności, takie jak przygotowanie odpowiednich dokumentów przewozowych i zgłoszenie towarów wrażliwych do systemu SENT na platformie PUESC. – Organizacja dostaw ładunków niebezpiecznych wymaga od firm spedycyjnych odpowiedniego know-how, doświadczenia, świetnej znajomości wymogów i certyfikacji, a także bazy sprawdzonych partnerów, z flotą pojazdów dostosowanych do ich przewozu. To duża odpowiedzialność, bo nawet drobne uchybienie w procesie dostawy może skutkować sytuacją zagrażającą życiu ludzi lub stanowić poważne ryzyko dla środowiska naturalnego – wyjaśnia Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza, członek zarządu Go Logis, która odpowiada za rozwój usług spedycyjnych.
Go Logis ma duże doświadczenie w organizacji dostaw dla branży chemicznej. Od kilku lat realizuje transporty ADR do odbiorców w Unii Europejskiej i tzw. krajach trzecich, w tym Wielkiej Brytanii, Turcji, na rynki wschodnie (m.in. do Kirgistanu, Uzbekistanu, Kazachstanu i Gruzji) oraz bliskowschodnie (Iran).
Go Logis realizuje przewozy niemal każdej klasy towarów niebezpiecznych, od materiałów ciekłych zapalnych i żrących po niebezpieczne surowce chemiczne, z wyjątkiem wybuchowych i promieniotwórczych. Posiada niezbędne certyfikaty, w tym Safety and Quality Assessment for Sustainability oraz ISO 9001-2015. – Rozszerzając ofertę dla firm z branży chemicznej chcemy wykorzystać naszą mocną stronę, jaką jest elastyczność, szybkość i umiejętność organizacji dostaw do krajów, uważanych za szczególnie wymagające pod względem organizacji transportu. Chcemy też skupić się nie tylko na realizacji standardowych usług ADR, ale także dedykowanych i wymagających od spedytorów specjalnego podejścia. Dzięki doświadczeniu w transporcie i obsłudze celnej oraz bazie partnerów, z którym współpracujemy od wielu lat, będziemy proponować firmom z branży chemicznej rozwiązania, które są rzadko wykorzystywane przez polskie firmy spedycyjne – zapowiada Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza.
Co warto podkreślić, Go Logis ma już doświadczenie w przygotowaniu i realizacji różnego typu niestandardowych projektów. Jednym z przykładów jest uruchomienie regularnych połączeń drobnicowych dla ładunków ADR z Polski do Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dzięki tym połączeniom zapewnia firmom z branży chemicznej dostawę towarów bezpośrednio do magazynów odbiorców oraz realizację transportów door-to-door.
Jednym z kluczowych wyzwań w organizacji transportów ADR jest zagwarantowanie pełnego bezpieczeństwa na każdym etapie procesu, od opuszczenia produkcji, przez pakowanie i załadunek, aż po dostarczenie do odbiorcy.
Dlatego też Go Logis, przygotowując się do obsługi firm z branży chemicznej, zadbał o odpowiednie przygotowanie zespołu spedytorów i właściwy dobór wyspecjalizowanych przewoźników. Każdy spedytor, który zajmuje się obsługą towarów niebezpiecznych, ma uprawnienia ADR, odpowiada także za weryfikację uprawnień partnerów i zapewnienie właściwego środka transportu dopasowanego do specyfiki ładunku.
Kolejnym ważnym aspektem jest uwzględnienie potencjalnych zakłóceń łańcucha dostaw, wywołanych np. blokadami dróg, i skuteczne zarządzanie ryzykiem wynikającym z tych zagrożeń. Tu spedytorzy Go Logis opierają się na nowoczesnych narzędziach do monitorowania i planowania optymalnych tras, co minimalizuje ryzyko opóźnień i zapewnia realizację dostaw nawet w najbardziej wymagających warunkach. – Organizacja transportów ładunków niebezpiecznych to ogromna odpowiedzialność, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa i terminowości dostaw. Z firmami z branży chemicznej współpracujemy już od wielu lat, zdobyliśmy więc duże doświadczenie i zbudowaliśmy świetny zespół spedytorów oraz sprawdzonych partnerów. Bardzo uważnie śledzimy to, co jest ważne dla branży i dlatego jesteśmy gotowi do rozszerzenia naszej oferty w zakresie obsługi tak wymagających transportów – podsumowuje Grzegorz Szenejko, prezes Go Logis.
(s), fot. Gzo Logis
Gdy kierowcy ciężarówki i zarazem polskiemu przedsiębiorcy kończył się limit czasu prowadzenia pojazdu, wyjmował z tachografu […]
Ciężarówki, ciągniki siodłowe, furgony, przyczepy… Jeśli to dla Ciebie nie tylko słowa, powinieneś przeczytać ten tekst. […]
Volkswagen Samochody Dostawcze uzupełnia linię produktową modelu Caddy. Obok wersji z silnikiem benzynowym TSI i wysokoprężnym […]