Inspektorzy ITD mieli dobre oko! Drewna było dużo za dużo…
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Europejski rynek transportu drogowego stoi dziś przed dużymi wyzwaniami. Działania na rzecz dekarbonizacji i rozwoju floty samochodów ciężarowych są możliwe do zrealizowania w ciągu kilku lat. Problemem, którego nie da się rozwiązać w prosty sposób, jest brak kierowców. A dotyczy on wielu firm logistycznych. Średnio na jeden samochód ciężarowy powinno przypadać od 1 do 2 kierowców, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy na 1 samochód ciężarowy przypada mniej niż 1 kierowca, co oznacza, że jeden na dwa pojazdy może być wyłączony z ruchu. To nie tylko ogromne koszty dla firm transportowych, ale też może być przyczyną zakłóceń w łańcuchach dostaw w całej Europie.
Oprócz uproszczenia wymogów i procedur związanych z otrzymaniem prawa jazdy czy zwiększenia atrakcyjności zawodu kierowcy wśród młodych ludzi, jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest współpraca z krajami położonymi blisko Europy. Takimi jak Kazachstan czy Kirgistan.
– Niedobór kierowców to problem, który stał się globalny, dotykający nie tylko Europy, ale cały świat. Tylko w Europie brakuje około 400-450 tysięcy zawodowych kierowców. Nie jest prosto rozwiązać tę sytuację, gdyż wielu kierowców wkrótce przejdzie na emeryturę, a młode pokolenie nie dostrzega potencjału ani atrakcyjności tego zawodu, przynajmniej na razie. Powiedziałem „na razie”, ponieważ uważam, że Kazachstan i Kirgistan stanowią przykład i dają nadzieję na to, że istnieje przyszłość dla tego rodzaju pracy i miejsce dla profesjonalistów do rozwoju – powiedział Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.
Nowe oddziały Girteka Transport w Ałmaty w Kazachstanie i Biszkeku w Kirgistanie będą się koncentrować na pozyskiwaniu zawodowych kierowców do pracy w Girtece na terenie całej Europy. Obecnie w Grupie Girteka pracuje ponad 3000 kierowców, którzy pochodzą z krajów azjatyckich. Teraz firma skupi się na działaniach, które zwiększą atrakcyjność pracy w tym zawodzie, przy bardziej przejrzystym, efektywniejszym i szybszym procesie rekrutacji.
– Nowy oddział Girteki Transport w Kazachstanie pozwoli nam na lokalną promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. Dzięki nowym oddziałom możemy zapewnić, aby proces rekrutacji był przejrzysty, bezpieczny i pewny dla wszystkich przyszłych kierowców – wyjaśnia Oksana Karpovičiene, kierownik ds. ekspansji HR w Girteka Transport.
Uruchamiając nowe oddziały, Girteka nie tylko stawia czoła problemowi niedoboru kierowców. Odpowiada także na potrzeby i wymagania kierowców z Kazachstanu i Kirgistanu, co przełoży się na korzyści dla obu stron. Należą do nich przyspieszenie procedur, jasne i bardziej zrozumiałe wymagania w ofertach pracy. Dodatkowym elementem, dzięki otwarciu nowych biur, jest możliwość przeprowadzania praktycznych testów, pozwalających na weryfikację kwalifikacji i umiejętności kierowców, celem zapewnienia wysokiej jakości usług transportu drogowego.
Te wszystkie działania są kolejnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii Girteka, której celem jest zapewnienie stabilnych i niezawodnych usług logistycznych na terenie całej Europy. Jako największa firma transportowa w Europie oparta na aktywach własnych, Girteka czuje się odpowiedzialna wobec klientów, społeczności i partnerów do zapewnienia stabilnych łańcuchów dostaw opartych o transport drogowy, poprzez między innymi zapewnienie wysokiej jakości profesjonalnych kierowców spoza UE.
(s), fot. Girteka
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Pierwszy, 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech, wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa został dostarczony […]
Transport kolejowy uznawany jest za niezawodną gałąź transportu, choć w ostatnich latach wyparły go bardziej elastyczne […]