Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » GIRTEKA: Rozwój usług intermodalnych

    GIRTEKA: Rozwój usług intermodalnych

    31 lipca, 2023
    Aktualności, Logistyka

    Girteka wzmacnia ofertę i rozwija usługi intermodalne jako zrównoważoną alternatywę dla  dostaw całopojazdowych (FTL). Firma, która już dziś jest największym przewoźnikiem kontenerów chłodniczych, prognozuje 40% wzrost zdolności przewozowej w transporcie intermodalnym i zapowiada kolejne inwestycje w ten segment usług.

    GIRTEKA: Rozwój usług intermodalnych
    • Girteka rozwija usługi intermodalne od 6 lat
    • Nowe połączenie kolejowe z Polski ważne dla obsługi hiszpańskiego rynku
    • Dalszy rozwój i ambitne plany

    Intermodalny transport z wykorzystaniem kolei jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska sposobów przemieszczania ładunków na dużych odległościach. Szacuje się, że bez przeładunku towaru przy zmianie środka transportu z drogowego na kolejowy, przewóz towarów kolejami z napędem elektrycznym pozwala zaoszczędzić nawet 90% emisji CO2.

    W sytuacji, gdy wciąż wykorzystanie ciężarówek elektrycznych i zasilanych wodorem nie jest powszechne, zastosowanie sieci kolejowej jest doskonałym rozwiązaniem, które może wspierać sektor transportu drogowego w redukcji emisji. To właśnie dlatego Girteka kontynuuje inwestycje w transport kolejowy jako część swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój, będący integralną częścią jej długoterminowej strategii.

    W 2021 r., przewożąc ponad 16.100 naczep po torach i pokonując dystans ponad 15,2 mln km w UE, Girteka zaoszczędziła ponad 14,4 mln kg emisji CO2. W 2022 r. oszczędności wzrosły już o 16% i wyniosły ponad 16,7 mln kg CO2 na trasie 16 mln km. Znaczenie transportu intermodalnego rośnie wraz z realizacją celów klimatycznych UE i wprowadzeniem nowych zasad raportowania ESG, co skłoni firmy do szukania nowych opcji zrównoważonego rozwoju. – Coraz więcej klientów zwraca się do nas z pytaniem o naszą sieć intermodalną i zdolności do organizowania tego typu dostaw. Celowo wybieramy trasy o szybkim czasie tranzytu, które są najbardziej optymalne i niezawodne. Przemieszczanie ładunków w sposób przyjazny dla środowiska jest ważne dla nas, naszych klientów i naszej społeczności – mówi Larisa Senkevičienė, Project Manager w Girteka Europe West, spółce Grupy Girteka.

    Girteka rozwija usługi intermodalne od 6 lat

    Girteka utworzyła specjalny serwis usług i rozpoczęła realizację pierwszych dostaw intermodalnych w 2017 r. Obecnie, w ramach Grupy, ma rozbudowaną sieć połączeń kolejowych w Zachodniej Europie, która obejmuje 5 głównych tras, w tym Luksemburg-Francja-Polska i Niemcy-Włochy-Austria. Tygodniowo na torach przewożonych jest ok. 550 jednostek FTL.

    – Naszym głównym celem jest zwiększenie przewozów na liniach, z których korzystamy, ponieważ obejmują najważniejsze dla nas rynki, Hiszpanię i Włochy. Podjęliśmy strategiczną decyzję dotyczącą rozwoju linii kolejowych na wszystkich kierunkach, gdzie odnotowujemy największe przepływy przesyłek. W tym roku planujemy włączyć Polskę, która dla nas jest trzecim kluczowym rynkiem – zapowiada Larisa Senkevičienė.

    W 2021 r., drugi raz z rzędu, Girteka Europe West podwoiła swoje zdolności przewozowe w zakresie transportu intermodalnego. W ubiegłym roku rozwój usług spowolniło kilka czynników: wojna w Ukrainie, napięcia geopolityczne i niepewność gospodarcza wynikająca z kryzysu energetycznego w Europie. Dodatkowo główne linie kolejowe w Europie rozpoczęły wdrażanie projektów infrastrukturalnych, co ograniczyło ruch na niektórych odcinkach. Mimo tego Girteka Europe West odnotowała wzrost w przewozach o 8% w porównaniu do 2021 r.

    Ważną rolę w rozwoju usług intermodalnych Girteki odgrywają partnerzy kolejowi, w tym Helrom, CargoBeamer i Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca z VIIA. W 2017 r. obie firmy przewiozły około 1000 ładunków FTL, w tym roku ma być ich 13.500. Przy współpracy z VIIA, Girteka Europe West stała się największym przewoźnikiem chłodniczych ładunków intermodalnych w Europie.

    Nowe połączenie kolejowe z Polski ważne dla obsługi hiszpańskiego rynku

    W 2022 roku, z 16.555 pełnopojazdowych transportów przewiezionych w systemie intermodalnym, zdecydowana większość – 12.000 – została dostarczona z/do Hiszpanii. W tym roku Girteka planuje zwiększyć dostawy na ten rynek, do 13.500 przesyłek FTL. Ma być to możliwe dzięki ponownemu uruchomieniu bezpośrednich przewozów z Hiszpanii do Polski. W styczniu Girteka przedłużyła trasę z Le Boulou (Francja) przez Bettembourg (Luksemburg) do Poznania. To zapewnia eksporterom i importerom z Polski większy zasięg połączeń kolejowych i oszczędność emisji CO2.

    Dalszy rozwój i ambitne plany

    Planując rozwój usług transportu intermodalnego, Girteka prowadzi rozmowy z partnerami kolejowymi na temat możliwości uruchomienia kolejnych tras. Głównym wyzwaniem jest przepustowość kolei, która ogranicza planowanie nowych połączeń na kierunkach z wysokim popytem. W tym roku Girteka prognozuje 40% wzrost zdolności przewozowej w transporcie intermodalnym, w porównaniu do 2022 r. Celem, jaki  stawia sobie firma, jest przewożenie 20% przesyłek FTL z wykorzystaniem transportu kolejowego do 2025 r., przy zapewnieniu wysokiej jakości usług klientom poszukującym zrównoważonych i niezawodnych opcji transportu.

    (s), fot. Girteka

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]

    Czytaj więcej… ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki DiagnostyczneContinue

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych - większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałośćContinue

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]

    Czytaj więcej… Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w CiechnowieContinue

    Tagi : firma transportowa, Girteka, transport intermodalny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone