Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Girteka i Chereau: Partnerstwo na rzecz zrównoważonego transportu w temperaturze kontrolowanej

    Girteka i Chereau: Partnerstwo na rzecz zrównoważonego transportu w temperaturze kontrolowanej

    15 marca, 2023
    Aktualności, Logistyka

    Girteka, europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, podpisał umowę partnerską z Chereau, największym francuskim producentem naczep chłodniczych i jednym z liderów tego rynku w Europie.

    Girteka i Chereau: Partnerstwo na rzecz zrównoważonego transportu w temperaturze kontrolowanej

    Girteka i Chereau będą teraz wspólnie pracować nad wykorzystaniem wysoko zaawansowanych rozwiązań dla zrównoważonego transportu w kontrolowanej temperaturze i redukcji śladu węglowego naczep chłodniczych. 

    Girteka już od wielu lat angażuje się w proces dekarbonizacji transportu drogowego i jest znana na rynku z innowacyjnego podejścia do zmniejszenia jego emisyjności poprzez m.in. cyfryzację oraz rozwój ekologicznej floty samochodów ciężarowych, w tym zakup pojazdów elektrycznych. Girteka idzie krok dalej i teraz do już stosowanych rozwiązań w zakresie zrównoważonego transportu drogowego dołącza naczepy chłodnicze.

    Co warto podkreślić, Girteka jest obecnie jednym z liderów rynku usług chłodniczych w Europie. Jej flota liczy blisko 8 tys. naczep chłodniczych, z zakresem temperatur od -25°C do +25°C. Na co dzień w chłodniach stosowane są głównie agregaty napędzane silnikiem Diesla lub elektryczne, a to oznacza, że ich wykorzystanie może stanowić podobny problem i przeszkodę dla rozwoju transportu niskoemisyjnego, jak w przypadku samochodów ciężarowych.

    Umowa partnerska między Girteką a Chereau została podpisana na cztery lata. Jej celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń, co ma przyspieszyć rozwój transportu przyszłości, wydajnego i bardziej przyjaznego dla środowiska. Girteka będzie realizować projekty związane z szerszym wykorzystaniem w naczepach chłodniczych innowacyjnych rozwiązań – próżniowego panelu izolacyjnego VIP (Vacuum Insulated Panel) oraz technologii aerodynamicznych – AeroTop i AeroFlap, które proponuje Chereau.

    Technologia VIP stosowana jest w naczepach Chereau Performance. Pozwala  na uzyskanie korzyści na poziomie 20% w zakresie izolacji i zużycia paliwa przez agregaty chłodnicze w transporcie długodystansowym, a także większy zasięg naczep chłodniczych z agregatami elektrycznymi zasilanych z akumulatorów. Skuteczność tego rozwiązania potwierdziły już testy przeprowadzone przez Cemafroid i Chereau we Francji.

    Jak pokazały testy, w transporcie długodystansowym zużycie agregatu chłodniczego jest proporcjonalne do poziomu izolacji, co pozwala na znaczące korzyści przy stosowaniu w pojazdach o wysokich parametrach izolacyjnych. Naczepa wyposażona w system szyn wzdłużnych i pionowych ATD-C uzyskała rekordowy współczynnik K wynoszący 0,27 w porównaniu do 0,37 w standardowych naczepach Chereau. Testy potwierdziły również zdolność do dłuższego utrzymania wymaganej temperatury w przypadku problemów w jednostce chłodzącej, na przykład awarii układu paliwowego, najczęstszej przyczynie zmiany temperatury. W naczepach Performance czas zmiany temperatury z 0 st. na 5 st. C wynosi 12 godzin, dla porównania w tradycyjnej naczepie to 4 godziny. 

    Zestaw aerodynamiczny naczepy Chereau, zmniejszający zużycie energii, składa się z dwóch elementów. Pierwszy nich to AeroTop, czyli spojler dachowy o wysokości 50 mm, który zmniejsza opór aerodynamiczny i pozwala zaoszczędzić do 0,3 l/100 km. Drugi to AeroFlap, zintegrowany z szablonem tylnych drzwi i uruchamiany automatycznie podczas ich otwierania lub zamykania. W przypadku silników Diesla, przy prędkości 80 km/h, połączenie tych dwóch technologii zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 1,1 l/100 km. Opracowane przez Chereau urządzenia aerodynamiczne są wykonane z aluminium i działają autonomicznie.

    W ramach wspólnych prac, część nowoczesnych naczep chłodniczych produkowanych przez Chereau dla Girteki, zostanie już wyposażona w VIP i technologie aerodynamiczne, co pozwoli na porównanie zużycia paliwa i wydajności z tradycyjnymi pojazdami. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań cyfrowych, takich jak widoczność w czasie rzeczywistym (RTV) i monitorowanie wydajności floty, Girteka będzie mogła zebrać odpowiednie dane i szybko ocenić korzyści płynące z inwestycji w te rozwiązania. – Jesteśmy bardzo dumni z partnerstwa, które pokazuje, że naczepy o wysokiej wartości są dobrym wyborem dla dużych flot poszukujących dobrego TCO, najwyższych osiągów i rozwiązań przyjaznych dla środowiska – mówi Xavier Wilkie, dyrektor handlowy Chereau.

    – Koncentrując się na rozwiązaniach transportu chłodniczego w całej Europie, jesteśmy podekscytowani możliwościami przetestowania nowych naczep, zmniejszenia emisji wynikających z ich użytkowania i zapewnienia bardziej zrównoważonych usług transportowych dla naszych klientów – podsumowuje Simonas Bartkus, szef marketingu i komunikacji Girteka.

    (s), fot. Girteka

    Tagi : firma transportowa, Girteka
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone