Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
To milowy krok w logistyce produktów świeżych, gdzie energia może zostać odebrana i wykorzystana do utrzymania ładunku w optymalnej temperaturze. To rozwiązanie zmniejsza emisje CO2 o 30%, przy jednoczesnym ograniczeniu ilości paliwa potrzebnego do zasilania transportowego agregatu chłodniczego również o 30%.
Pojazdy poruszające się po drodze powodują duże straty energii. Ta energia może zostać odebrana i wykorzystana do utrzymania ładunku w optymalnej temperaturze. Technologia AxlePower firmy Thermo King przywraca równowagę: przekształca utraconą energię w źródło zasilania do chłodzenia naczepy.
Opracowany we współpracy z BPW system wykorzystuje wieloletnie doświadczenie w transporcie chłodniczym. Energia do chłodzenia pochodzi nie tylko z akumulatora, ale także z osi generatora. Jest ona porównywalna do dynamo w rowerze i umożliwia wykorzystanie energii kinetycznej z jazdy.
Fresh Logistics odebrał właśnie pierwszą w pełni elektryczną naczepę, która odzyskuje energię z przejechanych kilometrów. Co to oznacza? Bateria „Energ-e Pack” umieszczona pod podłogą naczepy czerpie energię z hamowania i ruchu pojazdu. Podczas rutynowej eksploatacji energia jest przechwytywana i przechowywana w baterii. Jest to proces, który eliminuje emisje CO2, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości paliwa potrzebnego do zasilania transportowego agregatu chłodniczego. Odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania pomaga zapewnić wolniejsze zużycie klocków hamulcowych ciągnika i naczepy. Oznacza to również dłuższe okresy międzyobsługowe agregatu, przy znacznie mniejszym zużyciu silnika. Warto zwrócić uwagę również na zdecydowanie bardziej cichą pracę agregatu aniżeli z głośnym silnikiem wysokoprężnym.
Oficjalne przekazanie naczepy odbyło się pod koniec kwietnia, uczestniczyli w nim przedstawiciele Krone: Jan Timm i Iwona Bubel, Thermo King: Jedrzej Chojnacki wraz z instruktorem oraz przedstawiciel TT Thermo King Maciej Śmieciński. Nie zabrakło również reprezentanów Fresh Logistics Polska – byli to Jakub Zając, Grzegorz Łabusiński oraz Grupy Raben – Peter Duvel, Darius Krol i Mirco Sievers. W wydarzeniu udział brali również kierowcy Grupy Raben.
Dzięki niezależnemu systemowi chłodzenia w całości zamontowanemu na naczepie, rozwiązanie staje się systemem typu plug and play, pozwalającym zmaksymalizować elastyczność floty i działającym niezależnie od ciągnika, umożliwia to łatwe łączenie i dopasowywanie naczep i ciągników w celu bezproblemowej integracji z flotą.
Ponieważ system jest całkowicie umieszczony na naczepie, współpracuje z dowolnym źródłem zasilania ciągnika: napędem wysokoprężnym, LNG, CNG, wodorowym lub w pełni elektrycznym. Generując i magazynując energię w drodze, nie wymaga infrastruktury do ładowania. Pomaga to zapobiegać dodatkowym przestojom związanym z ładowaniem akumulatora w zajezdni lub podczas załadunku/rozładunku i sprawia, że system przechwyci energię z każdej trasy.
Jest to zapewne rewolucja w „świeżej logistyce”. Naczepy z agregatami chłodniczymi to fundament biznesu. W końcu najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej temperatury w całym łańcuchu dostaw, również podczas transportu. Innowację stanowi odzyskiwanie energii i możliwość działania w 100% z energii elektrycznej. – Cieszymy się, że możemy być częścią tej ewolucji elektrycznej i ekologicznej. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko możemy zaoszczędzić paliwo, ale również zmniejszyć eksploatację floty. Naczepa spełnia europejskie normy CO2, które umożliwią nam wjazd do miejskich stref nisko i zero emisyjnych. Co najważniejsze agregat działa ciszej, co również przełoży się na pracę i komfort naszych przewoźników – komentuje Jakub Zając, dyrektor operacyjny Fresh Logistics Polska.
Zgodnie ze swoim motto „Better Every Day” firma codziennie stawia na rozwój i innowacje, które są wpisane w jej DNA. Fresh Logistics dokłada wszelkich starań, aby jej usługi i obsługa były na jak najwyższym poziomie, przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań. Elektryczna chłodnia to milowy krok w rozwoju spółki, ale na pewno nie ostatni.
(s), fot. Grupa Raben
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 67