FORD TRUCKS: W rok 2021 producent wchodzi z innowacyjnymi ciężarówkami, funkcjami i technologiami (galeria zdjęć)
Opierając się na ponad półwiecznym doświadczeniu i dynamicznym rozwoju produktów w dziedzinie ciężkich samochodów ciężarowych, Ford Trucks rozpoczyna 2021 rok z dwoma nowymi wariantami produktów, w tym limitowaną serią F-MAX Blackline, a także zaktualizowanymi usługami i technologiami w całej swojej obecnej gamie produktów, wprowadzonymi na rynek w 44 krajach.

Limitowana edycja 250 sztuk F-MAX Blackline to ekskluzywny wariant wielokrotnie nagradzanego na całym świecie Forda F-MAX. Oprócz tego wprowadzane są ConnecTruck i My Ford Trucks, aplikacja mobilna nowej generacji, oferująca niecierpliwie oczekiwane funkcje zdalnego sterowania. Pojawi się też F-MAX L – wersja z wydłużonym rozstawem osi i zasięgiem do 5000 km na jednym zbiorniku i tryb Eco+, zapewniający do 5% większą oszczędność paliwa i wydajność, teraz standardowo we wszystkich wariantach F-MAX-a oraz 9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF EcoTronic i nowa tylna oś sterowana zapewniająca jeszcze większą zwrotność w pojazdach 9LT 6×2.

Rodzina F-MAX, która obejmuje teraz dwa nowe warianty, F-MAX Blackline i F-MAX L, w tym nowe specyfikacje i funkcje, zapewniające klientom Ford Trucks technologie mobilności oparte na sieci. Firma wprowadza funkcje zdalnego sterowania dzięki technologii ConnecTruck, oferując większą wygodę i większą wydajność. – Jako innowacyjna marka, która słucha potrzeb swoich klientów, koncentrujemy nasze wysiłki badawczo-rozwojowe na wprowadzaniu technologii nowej generacji na rynek. Wierzymy, że możemy im zapewnić największą wartość, obniżając całkowity koszt posiadania produkowanych przez nas pojazdów. Naszym celem przy tworzeniu każdego nowego produktu jest pomaganie ich użytkownikom w zarządzaniu działalnością w bardziej zyskowny sposób – mówi Serhan Turfan, wiceprezes Ford Trucks.
F-MAX Blackline będzie produkowany w limitowanej edycji tylko 250 sztuk. To ekskluzywny wariant wielokrotnie nagradzanego na całym świecie F-MAX-a. Każdy pojazd będzie miał specjalny numer seryjny i emblemat Blackline Series na drzwiach. Ta seria będzie dostępna w specjalnym, srebrnym kolorze „księżycowego kurzu”, z niebieskimi i czarnymi paskami, które podkreślają styl pojazdu, a także z czarnymi reflektorami LED, czarnymi kołami i czarnymi obudowami lusterek. F-MAX Blackline ma wysokiej klasy stylistykę wnętrza, z siedzeniami obszytymi w kolorze czarnym z niebieskimi paskami i detalami ściegów, a także niebieskimi akcentami i przeszyciami na skórzanej kierownicy oraz przestronnymi schowkami nad głową. Przednia konsola F-MAX Blackline, a także schowki na łóżko i pod łóżkiem również mają charakterystyczne czarne detale.

ConnecTruck oferuje nowe funkcje, które ułatwiają życie kierowcom i menedżerom flot. Ford Trucks przekształca swoje pojazdy w oparte na danych, połączone produkty mobilne, wyposażone w technologie nowej generacji, które przynoszą korzyści klientom. Nowe technologie obejmują funkcje, takie jak tempomat oparty na GPS i system multimedialny, które ułatwiają życie kierowcom i menedżerom flot. Nowe funkcje zdalnego sterowania umożliwiają także użytkownikom aplikacji My Ford Trucks zdalne sterowanie swoimi pojazdami, zapewniając kierowcom jeszcze wyższy poziom komfortu.
W międzyczasie portal internetowy ConnecTruckGlobal.com został rozszerzony o nowe funkcje, zwłaszcza dla flot. Teraz umożliwia menedżerom flot śledzenie ich pojazdów na komputerze stacjonarnym lub tablecie, z dodatkowymi funkcjami oprócz aplikacji mobilnej. Nowe funkcje zapewniają kierowcom i menedżerom flot dostęp do historycznych danych pojazdów i informacji o trasach za pomocą kilku kliknięć.
Ford Trucks stara się też przekraczać oczekiwania swoich klientów dzięki nowemu F-MAX L, oferującemu większy rozstaw osi i zasięg do 5000 kilometrów na jednym baku. 1350-litrowy zbiornik paliwa F-MAX L jest o 300 litrów większy niż standardowy zbiornik F-MAX-a, oferując znaczne korzyści transportowe w połączeniu z powiększonym rozstawem osi wynoszącym 3750 mm. Klienci mogą również wybrać opcję zbiornika o pojemności 1050 litrów, wybierając po prostu większy rozstaw osi.

Ponieważ zużycie paliwa i całkowity koszt posiadania są najważniejszymi kryteriami w sektorze ciężkich pojazdów użytkowych, Ford Trucks wprowadził tryb „Eco+”, umożliwiający kierowcom zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 5%. Od 2021 roku tryb Eco+ będzie standardową funkcją wszystkich wariantów F-MAX.
Gdy tryb Eco+ jest włączony, system podejmuje działania w celu automatycznego zmniejszenia zużycia paliwa. Funkcja Max Cruise ustawia najbardziej efektywną prędkość pojazdu w oparciu o warunki drogowe i topografię zidentyfikowaną za pomocą danych GPS. Włącza się również Eco Roll, co pozwala na optymalne przyspieszenie podczas zjazdu ze wzniesienia, tak aby ciężarówka pokonała maksymalny dystans przy minimalnym zużyciu paliwa.
Po włączeniu trybu Eco+ moc silnika jest ograniczona do 450 KM, a prędkość pojazdu do 85 km/h. Jeśli pojazd pracuje na biegu jałowym dłużej niż pięć minut, silnik wyłącza się automatycznie, aby oszczędzać paliwo. Jest to szczególnie korzystne, jeśli pojazd pozostaje uruchomiony podczas oczekiwania na odprawę celną lub załadunku. Wreszcie, funkcja szybkiego rozruchu o wysokiej wydajności jest dezaktywowana w trybie Eco+, aby oszczędzać paliwo. Właściciele flot mogą zdalnie sterować i monitorować wszystkimi tymi funkcjami za pomocą aplikacji mobilnej My Ford Trucks.

Inżynierowie Ford Trucks przeanalizowali oczekiwania i zachowania europejskich klientów i zaoferowali nową 9-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów w wersjach drogowych. Zapewni kierowcom znaczny komfort jazdy, szczególnie w obszarach miejskich o dużym natężeniu ruchu, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa, a co za tym idzie, całkowity koszt posiadania. 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ZF EcoTronic zapewnia większy komfort jazdy w lekkich wywrotkach o mocy 330 KM i lekkich samochodach ciężarowych. A eliminując zmianę biegów, pomaga pojazdom użytkowym, takim jak wozy strażackie, działać jeszcze szybciej w sytuacjach, w których liczy się każda sekunda.
Ford Trucks rozumie też znaczenie zwrotności i małego promienia skrętu podczas użytkowania w mieście i opracował nową tylną oś sterowaną, aby poprawić manewrowość w pojazdach 9LT 6×2. Nowy system poprawia promień skrętu o 9%, oferując bardziej komfortowe wrażenia z jazdy, zwłaszcza w ograniczonej przestrzeni miejskiej.
(s)
Fot. Ford Trucks