FORD TRUCKS: Rozwój usług sieci serwisowej
Ubiegłoroczny wynik sprzedażowy jest efektem połączonych działań samej sprzedaży, jak i serwisu, a także usprawnień wprowadzanych cyklicznie w pojazdach Ford Trucks. Marka oferuje ciągniki siodłowe z trzyletnią gwarancją, co świadczy o pewności dostarczanych produktów, ale także o niskiej awaryjności i wysokiej jakości pojazdu.
– Nasz ubiegłoroczny wynik sprzedażowy jest efektem połączonych działań samej sprzedaży, jak i serwisu, a także usprawnień wprowadzanych cyklicznie w pojazdach Ford Trucks. Oferujemy ciągniki siodłowe z trzyletnią gwarancją, co świadczy o pewności dostarczanych przez nas produktów, ale także o niskiej awaryjności i wysokiej jakości pojazdu – mówi Piotr Wójcik, After Sales Manager Ford Trucks Polska.
Jak Piotr Wójcik ocenia rozwój sieci serwisowej Ford Trucks Polska?
– Od podpisania umowy importerskiej wiedzieliśmy, że sprzedaż pojazdów ciężarowych w Polsce jest możliwa wyłącznie przy zbudowaniu efektywnej, czyli profesjonalnej i właściwie rozmieszczonej sieci autoryzowanych serwisów. Rozpoczynaliśmy z 7 warsztatami, obecnie mamy ich 13. Jesteśmy w trakcie rozmów z kolejnymi serwisami, które zlokalizowane są w obszarze największego potencjału sprzedażowego i wzdłuż głównych tras międzynarodowych. Podczas wyboru lokalizacji istotny jest dla nas profil działalności warsztatu, jego zaplecze sprzętowe i doświadczenie w naprawie pojazdów ciężkich. Każdy z naszych autoryzowanych serwisów wyposażony jest w diagnostyczny i specjalistyczny sprzęt do naprawy pojazdów Ford Trucks, a pracownicy przechodzą szereg szkoleń technicznych, zarówno z urządzenia diagnostycznego, jak i z odpowiedniego posługiwania się systemami Forda oraz specyfikacją techniczną pojazdów.
Jakie oczekiwania płyną z rynku odnośnie usług posprzedażnych?
Dla rynku ciężarowego kluczowa jest sprawna i szybka obsługa serwisowa, zarówno lokalnie, jak i na szlakach międzynarodowych. Od rozpoczęcia naszej działalności zależy nam na oferowaniu profesjonalnej, polskojęzycznej usługi Assistance 24/7 na terenie całej Europy. Od 1 stycznia bieżącego roku producent zmienił operatora. Obecny wykazuje się dużo większym zaangażowaniem, co przekłada się automatycznie na większe zadowolenie klientów. Dzięki tej zmianie czas od zgłoszenia awarii do uruchomienia pomocy został znacznie skrócony.
Ciągniki siodłowe F-MAX sprzedawane są z pełną, 3-letnią gwarancją z limitem miliona kilometrów. – Naszym głównym zadaniem jest zapewnienie kierowcom bezpieczeństwa w trasie oraz dostępu do jak najszerszej sieci serwisowej. W Polsce gwarantujemy sprawną naprawę oraz dużą dostępność części. Od 2018 r. centralny magazyn Ford Trucks, obsługujący całą Europę działa w Grodzisku Mazowieckim, w związku z czym dostęp do części w Polsce mamy praktycznie błyskawiczny i nieograniczony – dodaje Piotr Wójcik. – Dodatkowo w listopadzie 2022 roku został otwarty kolejny magazyn centralny w Niemczech, w okolicach Stuttgartu, który obsługuje Hiszpanię, Portugalię, Francję, Niemcy, Włochy oraz kraje Beneluksu.
Czy firma otrzymuje informacje z rynku odnośnie opinii o pojazdach? Można się spodziewać w tym roku dodatkowych usprawnień bądź zmian produktowych w modelu F-MAX?
– Praca kierowcy jest bardzo wymagająca i odpowiedzialna. Na trasach międzynarodowych ciągnik siodłowy jest praktycznie ich domem. Z głosów docierających do nas z rynku wiemy, że większość kierowców jest zadowolona z pojazdu, mamy zresztą tego potwierdzenie w postaci klientów, którzy zakupili już jeden pojazd i wracają po kolejne egzemplarze. Ford Trucks na podstawie informacji zwrotnej z rynku, m.in. zgłaszanych napraw gwarancyjnych bądź drobnych usterek, dwa razy w roku wprowadza większe zmiany produktowe, by jeszcze bardziej podnieść wydajność pojazdów oraz komfort pracy kierowców.
We wszystkich pojazdach produkowanych od stycznia 2023 roku Ford Trucks wprowadza nową wersję silnika Ecotorq – Gen 1.5. Zastosowano w nim m.in. olej silnikowy o niższej lepkości oraz nową kasetę sterującą, co ma łącznie zmniejszyć zużycie paliwa o 5,5%. W ofercie pojawia się również elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy dające trzy tryby pracy. W drugim kwartale wprowadzone zostaną opony balonowe przedniej osi, o które pyta część użytkowników.
– Wszystko po to, aby jeszcze bardziej podnieść jakość oferowanych przez nas pojazdów, a jednocześnie zwiększyć komfort ich użytkowania i zmniejszyć koszty eksploatacyjne – komentuje Piotr Wójcik. – Wspólnie z Ford Trucks wprowadzamy w III kwartale br. badanie satysfakcji klienta w sprzedaży i w serwisie. Chcemy na bieżąco otrzymywać informacje zwrotne na temat usług serwisowych, i niezwłocznie je poprawiać zgodnie z ich oczekiwaniami.
Jakie wyzwania dla obsługi serwisowej Ford Trucks przewiduje w najbliższym czasie? – W roku 2024 Ford Trucks w swojej ofercie ma mieć szeroką gamę pojazdów elektrycznych – ciągniki siodłowe oraz podwozia 2- i 3-osiowe. Przed nami proces przygotowania sprawnej sieci serwisowej posiadającej pracowników wykwalifikowanych do obsługi tego typu pojazdów – podsumowuje dyrektor Wójcik.
(s), fot. Inter Cars