Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » FORD TRUCKS: Pierwszy w pełni elektryczny pojazd ciężarowy marki

    FORD TRUCKS: Pierwszy w pełni elektryczny pojazd ciężarowy marki

    18 listopada, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Ford Trucks przedstawił w 100% elektryczny pojazd ciężarowy, wykonując tym samym milowy krok do osiągnięcia celu marki: „50% sprzedaży zeroemisyjnych ciężarówek do 2030 roku w Europie”. Producent ma też nowe rozwiązania techniczne umożliwiające zdalne kierowanie pojazdami, jazdę autonomiczną, łączność i ułatwiające eksploatację i serwisowanie ciężarówki.

    FORD TRUCKS: Pierwszy w pełni elektryczny pojazd ciężarowy marki
    • Generacja Ford „F"
    • Zdalnie sterowane, połączone sieciowo Ford Trucks
    • Technologie autonomiczne Ford Trucks

    Globalna marka pojazdów ciężarowych Ford Trucks zaprezentowała swój pierwszy, całkowicie nowy, w 100% elektryczny samochód ciężarowy podczas IAA Transportation 2022 na największych na świecie targach mobilności, transportu i logistyki, odbywających się w dniach 20-25 września 2022 roku w Hanowerze.

    Ford Trucks, zdobywca prestiżowej nagrody IToY w Hanowerze ze swoim F-MAX w 2018 roku, tym razem zaprezentował najnowsze, przełomowe osiągnięcia na drodze do zeroemisyjnego transportu. Firma podpisała deklarację ACEA o przejściu do zeroemisyjnego transportu towarowego, ostatnio zaś przedstawiła swój cel – do 2030 roku pojazdy bezemisyjne Ford Trucks będą stanowiły 50% sprzedaży w Europie – sprzedaż wyłącznie zeroemisyjnych ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 roku.

    Generacja Ford „F”

    Ford Trucks przedstawił swój pierwszy w 100% elektryczny samochód ciężarowy na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze. Jest to przełomowy krok w branży ciężkich pojazdów użytkowych mający na celu osiągnięcie zrównoważonego rozwoju. Generacja „F”, która obejmuje technologie pojazdów w 100% elektrycznych, „connected mobility” i autonomicznych, oznacza, że Ford Trucks jest o krok bliżej swoich celów.

    Zwiedzający mieli możliwość wypróbowania technologii zdalnej jazdy kierując F-MAX-em, który znajdował się w odległości 2000 km na torze testowym w Eskişehir w Turcji!
    Zwiedzający mieli możliwość wypróbowania technologii zdalnej jazdy kierując F-MAX-em, który znajdował się w odległości 2000 km na torze testowym w Eskişehir w Turcji!

    – Dzięki naszej Generacji „F”, do 2030 roku 50% sprzedaży Ford Trucks w Europie będą stanowić pojazdy o zerowej emisji – stwierdza Serhan Turfan, wiceprezes Ford Trucks. – Jako innowacyjna marka, słuchająca potrzeb klientów, koncentrujemy nasze badania i rozwój na wprowadzaniu na rynek najnowocześniejszych technologii nowej generacji. Naszym celem jest pomoc w redukcji kosztów operacyjnych i emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym, przy jednoczesnym zwiększeniu produktywności floty. Naszym priorytetem jest umocnienie pozycji w Europie. Rozbudowujemy naszą sieć sprzedaży i serwisu, a do 2024 roku planujemy obecność w 50 krajach Europy. W zgodzie z unijnym programem Green Deal oraz globalnymi celami zrównoważonego rozwoju Forda, wykonaliśmy milowy krok w drodze do zerowej emisji spalin w 2040 roku, którą chcemy osiągnąć poprzez ekspansję na rynki europejskie z elektrycznymi ciężarówkami. Naszym krótkoterminowym celem jest osiągnięcie 50% sprzedaży zeroemisyjnych ciężarówek do 2030 roku w Europie.

    Samochód ciężarowy nowej generacji ze 100-procentowym elektrycznym napędem oferuje wiele korzyści w zakresie zużycia energii, kosztów serwisowania oraz całkowitych kosztów użytkowania. Elektryczna ciężarówka Ford Trucks o ładowności 18-26 ton charakteryzuje się doskonałą zwrotnością i oferuje wydajniejsze miesięczne zużycie energii w porównaniu z pojazdami o napędzie spalinowym. Koszty energii zmniejszą się prawie o połowę w porównaniu z obecnym poziomem.

    Koszty utrzymania prawdopodobnie spadną o dwie trzecie, ponieważ pojazdy elektryczne mają mniej ruchomych części, które wymagają konserwacji. Wiele państw europejskich oferuje dofinansowanie dla przedsiębiorstw inwestujących w pojazdy elektryczne. Wszystkie te czynniki wpływają korzystnie na całkowity koszt posiadania. Szacunkowo elektryczny samochód ciężarowy Ford Trucks będzie oferował niższy całkowity koszt posiadania w okresie 4 lat w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla bez dodatkowego dofinansowania.

    Ford Trucks Autonomous Reverse Parking upraszcza procedury dokowania.
    Ford Trucks Autonomous Reverse Parking upraszcza procedury dokowania.

    Zdalnie sterowane, połączone sieciowo Ford Trucks

    Na targach IAA zespół Ford Trucks przedstawił też technologie, które opracował na potrzeby jazdy zdalnej i autonomicznej. Zwiedzający mieli możliwość wypróbowania technologii zdalnej jazdy kierując F-MAX-em, który znajdował się w odległości 2000 km na torze testowym w Eskişehir w Turcji! Zaprezentowany został także ekosystem Ford Trucks CARE, który umożliwia dostęp do usług w zakresie oprogramowania, bezawaryjnego czasu pracy, elektromobilności, rozwiązań finansowych i personalizacji.

    System ConnecTruck oferuje nowe funkcje ułatwiające pracę kierowcom oraz zarządcom floty. Ford Trucks przekształca swoje pojazdy w napędzane danymi produkty powiązanej mobilności, wyposażone w technologie nowej generacji, które zapewnią klientom ogromne korzyści. Między innymi funkcje takie, jak: tempomat, GPS oraz system multimedialny, ułatwiające pracę kierowcom i zarządcom flot, których celem jest osiągnięcie 100% poziomu utrzymania pojazdów na drodze „Uptime” i zapewnienie ciągłości transportu.

    System ConnecTruck oferuje nowe funkcje ułatwiające pracę kierowcom oraz zarządcom floty.
    System ConnecTruck oferuje nowe funkcje ułatwiające pracę kierowcom oraz zarządcom floty.

    Technologie autonomiczne Ford Trucks

    Opracowana przez inżynierów Ford Trucks technologia „Level 4 Highway Pilot” oferuje ciężarówkom możliwość autonomicznego wykonywania czynności transportowych pomiędzy centrami logistycznymi H2H (hub-to-hub). Pojazdy ciężarowe będące najważniejszymi graczami w branży transportowej będą oferować znacznie bezpieczniejszy, szybszy, tańszy, przyjazny dla środowiska, a co najważniejsze, znacznie bardziej niezawodny transport.

    Technologia zdalnej jazdy „Remote driving” Ford Trucks umożliwia operatorom zdalne połączenie się z pojazdem autonomicznym oraz przejęcie prowadzenia pojazdu w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń, w których niezbędna jest inteligencja człowieka.

    „Autonomous Reverse Parking” to kolejna technologia opracowana przez Ford Trucks, która upraszcza procedury dokowania. Funkcja pozwala autonomicznej ciężarówce na samodzielne zaparkowanie do ramp załadunkowych i rozładunkowych, dokładnie tak, jakby robił to doświadczony kierowca ciężarówki.

    (s)
    Fot. Ford Trucks

    • DKV: Zmiana u steru DKV Mobility Polska. Ten sam kurs
      DKV: Zmiana u steru DKV Mobility Polska. Ten sam kurs
      Anna Biekionis objęła stanowisko Country Managera DKV Mobility w Polsce, zastępując w tej roli Michała Bałakiera. Z firmą związana jest od 22 lat. Towarzyszyła branży transportowej przez cały okres jej transformacji od lat 90. Teraz […]
    • Kierowca ciężarówki ukarany wystający ładunek
      Kierowca ciężarówki ukarany za wystający ładunek
      Na autostradzie A2 zatrzymano ciężarówkę przewożącą samochody z Belgii na Łotwę, których ładunek wystawał poza tylny obrys naczepy. Kierowca otrzymał mandaty karne za naruszenie przepisów. W miejscowości Żdżary, inspektorzy z konińskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu […]
    • LOGISTYKA: Grupa Raben na targach Transport Logistic 2023 w Monachium
      LOGISTYKA: Grupa Raben na targach Transport Logistic 2023 w Monachium
      9-12 maja 2023 roku to termin, który cała branża logistyczna od dawna ma wpisany w kalendarz. W tych dniach w Monachium odbędą się targi Transport Logistic 2023 – jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń na […]
    • SOLARIS: Kolejne testy w Trójmieście - elektryczna 9 na ulicach Gdańska
      SOLARIS: Kolejne testy w Trójmieście – elektryczna 9 na ulicach Gdańska
      Od wtorku w Gdańsku testowany jest bateryjny autobus Solaris Urbino 9 LE electric. Możliwości i operacyjność 9-metrowego elektrobusu będą sprawdzane do 23 marca. Pojazd będzie kursował na gdańskich liniach w regularnym ruchu miejskim. Autobus elektryczny […]
    Tagi : elektryczna ciężarówka, Ford Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone