FORD TRUCKS: 100% ciężarowy elektryk na targach IAA 2022
Ford Trucks przedstawił swój pierwszy w 100% elektryczny samochód ciężarowy na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze. Jest to przełomowy krok w branży ciężkich pojazdów użytkowych mający na celu osiągnięcie zrównoważonego rozwoju
Ford Trucks zaprezentował swój pierwszy całkowicie nowy w 100% elektryczny samochód ciężarowy podczas IAA Transportation 2022, wiodących na świecie targach mobilności, transportu i logistyki, odbywających się w dniach 20-25 września 2022 roku w Hanowerze.
Ford Trucks, zdobywca prestiżowej nagrody IToY w Hanowerze ze swoim F-MAX w 2018 roku, powraca na IAA Transportation, by zaprezentować najnowsze przełomowe osiągnięcia na drodze do zeroemisyjnego transportu. Firma podpisała deklarację ACEA o przejściu do zeroemisyjnego transportu towarowego, ostatnio zaś przedstawiła swój cel – sprzedaż wyłącznie zeroemisyjnych ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 roku. Generacja „F”, która obejmuje technologie pojazdów w 100% elektrycznych, „connected mobility” i autonomicznych, oznacza, że Ford Trucks jest o krok bliżej swoich celów.
– Jako innowacyjna marka, słuchająca potrzeb klientów, koncentrujemy nasze badania i rozwój na wprowadzaniu na rynek najnowocześniejszych technologii nowej generacji. Naszym celem jest pomoc w redukcji kosztów operacyjnych i emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym, przy jednoczesnym zwiększeniu produktywności floty – mówi Serhan Turfan, Wiceprezes Ford Trucks. – Naszym priorytetem jest umocnienie pozycji w Europie. Rozbudowujemy naszą sieć sprzedaży i serwisu, a do 2024 roku planujemy obecność w 50 krajach Europy. W zgodzie z unijnym programem Green Deal oraz globalnymi celami zrównoważonego rozwoju Forda, wykonaliśmy milowy krok w drodze do zerowej emisji spalin w 2040 roku, którą chcemy osiągnąć poprzez ekspansję na rynki europejskie z naszymi elektrycznymi ciężarówkami. Naszym krótkoterminowym celem jest osiągnięcie 50% sprzedaży zeroemisyjnych ciężarówek do 2030 roku w Europie.
Samochód ciężarowy nowej generacji ze 100% elektrycznym napędem oferuje wiele korzyści w zakresie zużycia energii, kosztów serwisowania oraz całkowitych kosztów użytkowania.
Elektryczna ciężarówka Ford Trucks o ładowności 18-26 ton charakteryzuje się doskonałą zwrotnością i oferuje wydajniejsze miesięczne zużycie energii w porównaniu z pojazdami o napędzie spalinowym. Koszty energii zmniejszą się prawie o połowę w porównaniu z obecnym poziomem. Koszty utrzymania prawdopodobnie spadną o dwie trzecie, ponieważ pojazdy elektryczne mają mniej ruchomych części, które wymagają konserwacji. Wiele państw europejskich oferuje dofinansowanie dla przedsiębiorstw inwestujących w pojazdy elektryczne. Wszystkie te czynniki wpływają korzystnie na całkowity koszt posiadania. Szacunkowo elektryczny samochód ciężarowy Ford Trucks będzie oferował niższy całkowity koszt posiadania w okresie 4 lat w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla bez dodatkowego dofinansowania.
Na targach IAA zespół Ford Trucks przedstawi technologie, które opracował na potrzeby jazdy zdalnej i autonomicznej. Zwiedzający mieli możliwość wypróbowania technologii zdalnej jazdy kierując F-MAXem, który znajduje się w odległości 2 000 km na torze testowym w Eskişehir w Turcji. Zaprezentowany zostanie ekosystem Ford Trucks CARE, który umożliwia dostęp do usług w zakresie oprogramowania, bezawaryjnego czasu pracy, elektromobilności, rozwiązań finansowych i personalizacji.
ConnecTruck oferuje nowe funkcje ułatwiające pracę kierowcom oraz zarządcom floty. Ford Trucks przekształca swoje pojazdy w napędzane danymi produkty powiązanej mobilności, wyposażone w technologie nowej generacji, które zapewnią klientom ogromne korzyści. Między innymi funkcje takie, jak: tempomat, GPS oraz system multimedialny, ułatwiające pracę kierowcom i zarządcom flot, których celem jest osiągnięcie 100% poziomu utrzymania pojazdów na drodze „Uptime” i zapewnienie ciągłości transportu.
Opracowana przez inżynierów Ford Trucks technologia Level 4 Highway Pilo” oferuje ciężarówkom możliwość autonomicznego wykonywania czynności transportowych pomiędzy centrami logistycznymi H2H (hub-to-hub). Pojazdy ciężarowe będące najważniejszymi graczami w branży transportowej będą oferować znacznie bezpieczniejszy, szybszy, tańszy, przyjazny dla środowiska, a co najważniejsze, znacznie bardziej niezawodny transport. Technologia zdalnej jazdy Remote drivin” Ford Trucks umożliwia operatorom zdalne połączenie się z pojazdem autonomicznym oraz przejęcie prowadzenia pojazdu w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń, w których niezbędna jest inteligencja człowieka. Autonomous Reverse Parkin” to kolejna technologia opracowana przez Ford Trucks, która upraszcza procedury dokowania. Funkcja pozwala autonomicznej ciężarówce na samodzielne zaparkowanie do ramp załadunkowych i rozładunkowych, dokładnie tak, jakby robił to doświadczony kierowca ciężarówki.
(CYPH)
Fot. Ford Trucks
Views: 17