Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » 4x4 » FORD: Ranger w wersji cross country. Terenowy potwór… (galeria zdjęć)

    FORD: Ranger w wersji cross country. Terenowy potwór… (galeria zdjęć)

    26 marca, 2021
    4x4, Aktualności

    Ford Castrol Cross Country Team przedstawił nowego Rangera, którym będzie rywalizował w rajdach terenowych. Samochód poza agresywnym wyglądem może pochwalić się m.in. silnikiem znanym z Forda GT.

    FORD: Ranger w wersji cross country. Terenowy potwór, Truckslog.pl

    Ranger poza rajdami terenowymi doskonale radzi sobie również w wielu innych warunkach. Solidność i komfort pick-upa Forda doceniają klienci na całym świecie. Także w Polsce model ten jest niezwykle popularny w swoim segmencie. W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku jego udział w rynku pick-upów wyniósł bowiem ponad 50%.

    Ford Castrol Cross Country Team przedstawił całkowicie nowego Rangera w homologacji FIA. Samochód został zaprojektowany specjalnie do rywalizacji na trasach wymagających rajdów terenowych. Samochód został zbudowany przez Neil Woolridge Motorsport i będzie rywalizował w czołowej kategorii samochodów produkcyjnych południowoafrykańskiej serii cross country – SACCS. Co więcej, to pierwszy pojazd w tej kategorii stworzony zgodnie z nowymi przepisami FIA dotyczącymi silników benzynowych z turbodoładowaniem.

    Moc tego Rangera pochodzi z 3,5-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem EcoBoost, który znany jest z wyjątkowego supersamochodu Ford GT, a także z popularnego w Ameryce Północnej Forda F-150 Raptor. Silnik EcoBoost został zoptymalizowany tak, aby spełniać rygorystyczne przepisy FIA dla klasy, która dopuszcza maksymalną moc wyjściową 300 kW. Silnik z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia lepszy moment obrotowy w porównaniu z poprzednim, 5-litrowym silnikiem V8 i wytwarza około 600 Nm.

    Wśród obszernych zmian w nowym Rangerze warto podkreślić ulepszone rozłożenie masy i zoptymalizowany środek ciężkości, co ma kluczowe znaczenie w trudnych warunkach rajdów terenowych. Szersze podwozie pozwala na lepsze rozmieszczenie kół i kontrolę nad samochodem. Ranger w tej wersji jest wyposażony w wysokowydajne podwójne amortyzatory BOS na wszystkich czterech kołach. To pierwszy samochód na świecie wyposażony w nową wersję tego zawieszenia.

    Ranger cross country ma również nową, kompaktową, sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów SADEV. Jest ona o 10 kg lżejsza niż poprzednia wersja, a cały układ napędowy został przeprojektowany, aby był łatwiejszy w obsłudze. Kolejną zaletą przejścia na pełną specyfikację FIA jest integracja podnośników hydraulicznych BOS z podwoziem, co umożliwia załodze podnoszenie i opuszczanie pojazdu poprzez naciśnięcie przycisku. A to daje ogromną oszczędność czasu podczas wymiany koła.

    Ranger to jednak nie tylko rajdy terenowe. To samochód gotowy do pracy w każdych warunkach, zapewniający równocześnie maksymalny komfort oraz zaawansowane rozwiązania – zaczynając od aktywnego asystenta parkowania, a kończąc na systemie rozpoznawania znaków drogowych. W Polsce samochód jest dostępny w kilku wersjach wyposażenia z 2-litrowym silnikiem EcoBlue o mocy 130 albo 170 KM. Najmocniejszą jednostką jest 2.0 l EcoBlue z podwójnym doładowaniem o mocy 213 KM, która jest dostępna w wersjach Limited, Wildtrak oraz Raptor.

    Raptor to oczywiście najostrzejsza wersja Rangera. Wyróżnia się szeregiem zmian w stosunku do pozostałych wersji oraz zmodyfikowanym wyglądem, czego symbolem jest efektowny napis „FORD” na osłonie chłodnicy. O popularności najmocniejszych wersji niech świadczy fakt, że egzemplarze z silnikiem 2.0 l EcoBlue o mocy 213 KM w pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku odpowiadały aż za 87% całkowitej sprzedaży Rangera w Polsce. Ford Ranger kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi, ale tak naprawdę w Europie także radzi sobie znakomicie – i to od wielu lat. W 2020 roku na Starym Kontynencie sprzedano bowiem 43.046 egzemplarzy tego modelu.

    Nie inaczej jest w Polsce, gdzie klienci doceniają przestronną kabinę, świetne właściwości jezdne oraz komfort. W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku samochód znalazł 237 nabywców, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o ponad 60%. Co ważniejsze, według SAMAR Ford Ranger jest zdecydowanym liderem segmentu pick-upów, w którym jego udział wynosi ponad 50%. – Ford Ranger to idealny przykład świetnie wyglądającego samochodu, który nie boi się autentycznie ciężkiej pracy. Dodatkowo model ten oferuje wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo podróżowania, tak ważne dla naszych klientów. Potwierdzeniem zalet Forda Rangera jest jego dominacja w segmencie pick-upów na rynku polskim – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

    (s)
    Fot. Ford

    Tagi : Ford, Ford Ranger
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone