Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » FORD: Transit Custom i Tourneo Custom z innowacyjnym napędem hybrydowym (galeria zdjęć)

    FORD: Transit Custom i Tourneo Custom z innowacyjnym napędem hybrydowym (galeria zdjęć)

    24 października, 2021
    Aktualności, Elektromobilność, Galeria, Rynek

    Ford Transit Custom oraz Tourneo Custom Plug-In Hybrid zapewniają około 50 km bezemisyjnej jazdy i całkowity zasięg ponad 500 km przy użyciu 1-litrowego silnika benzynowego EcoBoost. Zaawansowana architektura hybrydowa typu plug-in obejmuje akumulator o pojemności 13,6 kWh, ładowany prądem z sieci lub generowanym podczas jazdy.

    FORD, Transit Custom i Tourneo Custom z innowacyjnym napędem hybrydowym, Ciężarówki i Logistyka

    Zdolność do jazdy bez emisji spalin i brak obaw o zasięg oferują – jako pierwsze w swojej klasie – Transit Custom oraz Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Dodatkowym atutem jest, że mogą być dodatkowo ładowane z sieci elektrycznej, co zapewnia czysto elektryczny zasięg do 50 km – przyczyniając się do zmniejszenia lokalnej emisji CO2 i umożliwiając wjazd do coraz większej liczby stref ultra-niskiej emisji, wprowadzanych w całej Europie.

    Bez obaw o zasięg

    Wyposażone w zaawansowaną technicznie architekturę hybrydową, przednie koła Transita Custom i Tourneo Custom Plug-In Hybrid są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym o mocy 92,9 kW, zasilanym akumulatorem litowo-jonowym o mocy 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzana jednostka benzynowa 1,0 Ecoboost pełni rolę generatora prądu i wydłuża zasięg.

    Podróżując Fordem Transit Custom lub Tourneo Custom użytkownicy łączą lokalną jazdę bezemisyjną z całkowitym brakiem obaw o liczbę przejechanych kilometrów. Port ładowania znajdujący się w przednim zderzaku umożliwia uzupełnienie energii auta do pełna w 4,3 godziny przy użyciu domowego 240-woltowego zasilacza 10 A lub w czasie 2,7 godziny przy użyciu komercyjnej ładowarki samochodowej typu 2AC. Dodatkowa energia elektryczna jest odzyskiwana przez ładowanie regeneracyjne, gdy pojazd zwalnia lub hamuje.

    Ponadto kierowca ma do wyboru jeden z czterech trybów jazdy, co pozwala dostosować pracę systemu do warunków na drodze:

    • Tryb EV Auto – ma na celu zapewnienie optymalnego połączenia osiągów i wydajności. Algorytmy kontroli pojazdu monitorują poziom energii akumulatora i aktualny scenariusz jazdy – na przykład, czy w chwili obecnej podróż odbywa się autostradą – aby zdecydować, czy aktywować silnik spalinowy w celu wydłużenia zasięgu.
    • Tryb EV Teraz – priorytetowo traktuje wykorzystanie zmagazynowanej energii w celu bezemisyjnej jazdy, dezaktywując silnik spalinowy, aż poziom naładowania akumulatora osiągnie minimalny zakres, potrzebny do dalszej podróży.
    • Tryb EV Później – nadaje priorytet generatorowi prądu i wykorzystuje ładowanie regeneracyjne, aby najskuteczniej utrzymać aktualny stan akumulatora, gotowy do późniejszego użycia wyłącznie w trybie elektrycznym.
    • Tryb EV Ładowanie – wykorzystuje generator prądu do zasilania pojazdu i doładowania akumulatora, gdy tryb EV Teraz będzie potrzebny w dalszej części podróży np. do wjazdu do strefy niskiej emisji.

    Jazda na jeden pedał

    Kierowcy mogą również wybrać stopień odzysku energii i wspomagania hamowania, zapewniany przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low na dźwigni zmiany biegów. Zwolnienie pedału przyspieszenia w trybie Low zwiększa zaprogramowany stopień rekuperacji, automatycznie zapalając światła hamowania, gdy jest to konieczne, aby ostrzec kierowców jadących z tyłu. Większy stopień rekuperacji energii sprzyja częstszemu wykorzystaniu jazdy jednym pedałem, szczególnie w miejskich scenariuszach zatrzymywania i ruszania, zwiększając ilość energii kinetycznej odzyskiwanej i magazynowanej w akumulatorze w celu zoptymalizowania zasięgu jazdy na napędzie elektrycznym.

    Wewnątrz kabiny wskaźnik mocy/ładowania zastępuje standardowy obrotomierz. Zoptymalizowany wskaźnik, w oparciu o informacje zwrotne od uczestników trwającego rok rzeczywistego testu Forda Transita Plug-In Hybrid w Londynie w Wielkiej Brytanii, wyraźnie wizualizuje odzyskiwanie energii w czasie rzeczywistym, aby pomóc kierowcom zmaksymalizować zasięg jazdy na napędzie elektrycznym.

    Wsparcie FordPass Connect

    W połączeniu ze standardowym modemem pokładowym FordPass Connect, aplikacja mobilna FordPass umożliwia kierowcom zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu. Uruchomiona przez Forda aplikacja FordPass Pro – zaprojektowana specjalnie z myślą o wspieraniu mniejszych firm w celu maksymalizacji produktywności – pozwoli użytkownikom sprawdzić stan naładowania akumulatorów maksymalnie pięciu pojazdów.

    Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która umożliwi właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwe zlokalizowanie, nawigację i opłacenie ładowania. We współpracy z NewMotion, Ford oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania o szerokim zasięgu w całej Europie.

    Nowa aplikacja zapewni użytkownikom samochodów Forda uproszczony dostęp i płatności w ponad 118.000 punktów ładowania w 30 krajach. Klienci będą mogli bezproblemowo korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, inicjując i płacąc za te usługi z jednego konta, aby uprościć obsługę. – Ford nie boi się innowacji, dlatego też w ofercie pojawił się niezwykle ciekawy napęd hybrydowy typu plug-in, w którym silnik spalinowy nie napędza kół, a pełni rolę tylko i wyłącznie generatora prądu, który wydłuża zasięg – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska. – To nasza odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie na zelektryfikowane samochody dostawcze. Dzięki temu Ford w Europie jest liderem rynku pojazdów dostawczych, zaś w Polsce zajmujemy trzecie miejsce. Natomiast spore oczekiwania wiążemy z wprowadzeniem w przyszłym roku całkowicie elektrycznego E-Transita.

    (s)
    Fot. Ford

    Tagi : elektryczne samochody dostawcze, Ford
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone