FORD: Rozpoczynają się dostawy elektrycznego E-Transita w USA. Firma planuje zwiększenie produkcji
Ford Pro startuje z dostawami całkowicie nowego modelu – E-Transit, elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się amerykańskiego samochodu dostawczego, produkowanego w fabryce Kansas City Assembly Plant – pierwszym zakładzie firmy w USA, który we własnym zakresie montuje akumulatory i w pełni elektryczne pojazdy.

Ford E-Transit, elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się amerykańskiego samochodu dostawczego i pierwszy z dwóch w pełni elektrycznych pojazdów opracowanych przez Ford Pro dla klientów komercyjnych, trafia już do salonów sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Popularny van został zamówiony przez ponad 10.000 firm różnej wielkości, a Ford stale pracuje nad możliwościami zwiększenia swojej produkcji.
Całkowicie nowy E-Transit jest produkowany w Kansas City Assembly Plant – pierwszej amerykańskiej fabryce Forda, która we własnym zakresie2 montuje zarówno akumulatory, jak i w pełni elektryczne pojazdy. – E-Transit jest najlepszym dowodem na to, że elektryczna flota komercyjna to już nie tylko wizja przyszłości, ale nasza nowoczesna rzeczywistość, zwiększająca zarazem produktywność – powiedział Kumar Galhotra, prezes odpowiedzialny za rynki amerykańskie i międzynarodowe w Ford Motor Company.

Ford zainwestował 100 milionów dolarów w fabrykę w Kansas City.
Ford Pro to globalny dział i marka Forda zajmująca się dostarczaniem rozwiązań dla klientów instytucjonalnych oraz firm komercyjnych różnej wielkości. Działania te pomagają m.in. w zwiększaniu produktywności, poprawie czasu pracy i obniżeniu kosztów operacyjnych dzięki skomunikowanym usługom oraz gotowym do pracy pojazdom spalinowym i elektrycznym.
Zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych w odpowiedzi na popyt klientów
E-Transit to część wartej ponad 30 miliardów dolarów inwestycji Forda w pierwszy etap elektryfikacji realizowany do roku 2025. Elektryczny van to najnowszy, po Mustangu Mach-E, samochód Forda napędzany prądem. Dostawy F-150 Lightning i F-150 Lightning Pro rozpoczną się wiosną tego roku.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi, do końca 2023 roku, Ford będzie dysponował globalnymi możliwościami produkcji aż 600.000 pojazdów elektrycznych rocznie, w tym ponad 200.000 SUV-ów Mustang Mach-E oraz 150.000 półciężarówek F-150 Lightning. Ford pracuje obecnie nad sposobami zwiększenia produkcji najmłodszego w rodzinie E-Transita.

Producent stworzył także około 150 dodatkowych miejsc pracy obejmujących montaż pojazdów i zespołów akumulatorów do nowego elektrycznego vana.
Popyt na elektryczne samochody dostawcze w USA jest duży. Już dziś ponad 300 klientów złożyło zamówienia na ponad 10.000 vanów E-Transit. Firmy zainteresowane tym rodzajem pojazdów to biznesy różnej wielkości – od małych firm, takich jak Sheeran Construction w Aston w Pensylwanii, przez gminy, np. miasto Orlando (Floryda), aż po niektórych największych krajowych usługodawców i sprzedawców detalicznych, takich jak Walmart. – Mam całkowite zaufanie do Forda i jestem pewien, że E-Transit doskonale sprawdzi się w mojej pracy – powiedział Ryan Sheeran, właściciel Sheeran Construction i wkrótce właściciel E-Transita – Nie mogę się doczekać mojego pierwszego, w pełni elektrycznego pojazdu.
Aby dostarczyć samochody dostawcze E-Transit do klientów takich jak Sheeran, Ford zainwestował 100 milionów dolarów w fabrykę w Kansas City. Producent stworzył także około 150 dodatkowych miejsc pracy obejmujących montaż pojazdów i zespołów akumulatorów do nowego elektrycznego vana. – Kiedy zapytano mnie, czy chcę pracować przy nowym E-Transicie, byłem jednym z pierwszych, którzy podnieśli rękę i zgłosili się na ochotnika – powiedział John Dodd, jeden z nowych pracowników Forda. – Chcę zobaczyć E-Transita na drogach i obserwować jego realny wpływ na lokalne firmy. Przyszłość Forda jest elektryczna i to jest fascynujące.

Zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych to część wartej ponad 30 miliardów dolarów inwestycji Forda w pierwszy etap elektryfikacji realizowany do 2025 r.
Stworzone przez Forda nowe miejsca pracy znacząco rozszerzają zaangażowanie firmy w produkcję aut w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, marka Ford zatrudnia więcej amerykańskich pracowników i montuje więcej pojazdów w Ameryce, niż jakikolwiek inny producent samochodów.
(s)
Fot. Ford