Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » FORD: Rodzina Rangera ma już ośmiu członków

    FORD: Rodzina Rangera ma już ośmiu członków

    9 maja, 2023
    Aktualności, 4x4

    Ford zaprezentował dotąd osiem wariantów nowej generacji Rangera – to najbardziej rozbudowana w całej historii gama wariantów tego modelu. To stworzone do ciężkiej pracy XL i XLT, bardziej uniwersalne i praktyczne Wildtrak i Limited, surowy Tremor, bardzo wszechstronny Wildtrak X, luksusowy Platinum oraz wyczynowy Raptor.

    FORD: Rodzina Rangera ma już ośmiu członków
    Ford Ranger Wildtrak.

    Niedawno na rynku zadebiutowały kolejne wersje nowego Forda Rangera – Tremor i Wildtrak X. Dzięki temu gama wersji nowej generacji kultowego pickupa rozrosła się już do ośmiu możliwości.

    Wszystkie wersje Forda są wyposażone w pakiet nowoczesnych technologii, niezrównane możliwości terenowe oraz najnowocześniejsze systemy multimedialne i łączności. Różnią się jednak przeznaczeniem, a klienci mogą dopasować model zgodnie z własnymi potrzebami.

    Gamę otwierają przeznaczone do ciężkiej, codziennej pracy wersje XL i XLT. Jako jedyne można je skonfigurować m.in. z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 170 KM i 6-biegową skrzynią manualną albo automatyczną. W poprzedniej generacji były one często wybierane także ze specjalistycznymi zabudowami i służyły choćby firmom energetycznym czy gazowym. Są bowiem starannie dopasowane do potrzeb użytkowników komercyjnych, firm budowlanych, służb leśnych czy służb ratowniczych. XL oferuje maksimum funkcjonalności, a XLT jest doskonałym połączeniem praktyczności i stylu.

    Kokpit Rangera w wersji Platinum.
    Kokpit Rangera w wersji Platinum.

    Najpopularniejszą wersją Rangera piątej generacji był jednak Wildtrak i wiele wskazuje na to, że ta sytuacja może się powtórzyć. Wersja ta oferuje rozsądny kompromis pomiędzy predyspozycjami do ciężkiej pracy, a tymi do spędzania wolnego czasu. Poza tym jest ona też świetnie wyposażona – oferując w wersji z silnikiem 3.0 V6 EcoBlue m.in. system monitorowania martwego pola obejmujący również holowaną przyczepę czy funkcję ostrzegania o nadjeżdżających pojazdach podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Samochód poza jednostkami EcoBlue Bi-Turbo Forda o mocy 205 KM z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oferuje także słynny silnik V6 Diesel Forda oferujący moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

    W silnik 2.0 o mocy 205 KM można wyposażyć wersję Limited, która w nowej generacji modelu również oferuje niezwykle rozbudowane wyposażenie standardowe, a jest dostępna w nieco korzystniejszych cenach. Każdy Ranger z tej serii ma choćby podgrzewaną kierownicę obszytą materiałem Sensico czy skórzane fotele Soho z przetłoczeniami w stylu Apex.

    Ford Ranger Tremor.
    Ford Ranger Tremor.

    Klientów wymagających od swojego samochodu zdolności pokonywania trudnego terenu z pewnością zadowoli wersja Tremor. Dysponuje ona znacznie zmodyfikowanym podwoziem z opracowanym specjalnie zawieszeniem, między innymi z dostępnymi w standardzie zaawansowanymi amortyzatorami Bilstein. Jest on też dostępny w niezwykle surowej stylistyce, która dodaje mu charakteru.

    Dla klientów chcących możliwości terenowych dostępnych w Tremorze, ale zainteresowanych jeszcze lepszym wyposażeniem, stworzono wersję Wildtrak X. Od standardowego Wildtraka różni się ona podwyższonym o 26 mm zawieszeniem oraz szerszym o 30 mm rozstawem kół. To zwiększa pewność prowadzenia w trudnym terenie, a zmodernizowany układ wspomagania kierownicy i stalowe płyty chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą dają jeszcze większą pewność na drogach. Wildtrak X doskonale sprawdzi się tak naprawdę w każdym zadaniu, które ma spełnić.

    Ford Ranger Wildrak X.
    Ford Ranger Wildrak X.

    Jeśli chodzi o luksus i wyposażenie, to równych sobie nie ma wersja Platinum. To komfort i technologie znane z samochodów osobowych dostępne we wszechstronnym i wytrzymałym pick-upie. Tylko we wnętrzu do dyspozycji są fotele z pikowanej skóry premium z kontrastowymi przeszyciami, które mają 10-kierunkową elektryczną regulację oraz funkcje ogrzewania i chłodzenia.

    Szczytem oferty Rangera jest legendarny Raptor, który w nowej generacji oferuje jeszcze więcej wyczynowych możliwości, będąc jednak produkcyjnym samochodem dostępnym w salonach. Jego sercem jest przygotowanym przez Ford Performance 3-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy 292 i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód oferuje nowy, zaawansowany układ stałego napędu na cztery koła, a także aż siedem trybów jazdy – 3 drogowe i 4 terenowe. W trybie Baja systemy samochodu są ustawione pod kątem maksymalnych osiągów, które są po prostu imponujące.

    Jak łatwo się domyślić to jest najdziksza wersja Rangera, czyli Raptor.
    Jak łatwo się domyślić to jest najdziksza wersja Rangera, czyli Raptor.

    Ranger Raptor może mieć różne twarze także dzięki aktywnemu układowi wydechowemu, który oferuje cztery możliwości – od trybu Cichy aż do Baja, w którym samochód daje się bardzo szybko zauważyć. Do tego dochodzą sportowe fotele i niepodrabialny wygląd zewnętrzny, który sprawia, że tej wersji nie sposób pomylić z żadną inną. Raptor jest także dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów.

    (s), fot. Ford

    Wyścig w chmurach! Ford Transit SuperVan kontra Pikes Peak

    Wyścig w chmurach! Ford Transit SuperVan kontra Pikes Peak

    Znana fanom sportów motorowych jako „Wyścig w chmurach”, legendarna impreza sportowa Pikes Peak International Hillclimb wymaga […]

    Czytaj więcej… Wyścig w chmurach! Ford Transit SuperVan kontra Pikes PeakContinue

    „Przezroczysty” silnik pokazuje jak pracuje olej. ORLEN OIL inwestuje w nowatorskie stanowisko dydaktyczne.

    „Przezroczysty” silnik pokazuje jak pracuje olej. ORLEN OIL inwestuje w nowatorskie stanowisko dydaktyczne.

    Spółka ORLEN OIL stworzyła model silnika, który pozwoli na szczegółowe i wierne odwzorowanie pracy oleju oraz […]

    Czytaj więcej… „Przezroczysty” silnik pokazuje jak pracuje olej. ORLEN OIL inwestuje w nowatorskie stanowisko dydaktyczne.Continue

    Nowa generacja Renault Trucks Master Red EDITION. Oszczędna i wszechstronna

    Nowa generacja Renault Trucks Master Red EDITION. Oszczędna i wszechstronna

    Renault Trucks ogłosiło, że w 2024 r. wprowadzi na rynek nową generację pojazdów dostawczych – Renault […]

    Czytaj więcej… Nowa generacja Renault Trucks Master Red EDITION. Oszczędna i wszechstronnaContinue

    Tagi : Ford, Ranger
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone