Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » 4x4 » FORD: Ranger Raptor nowej generacji gotów do rajdu Baja 1000

    FORD: Ranger Raptor nowej generacji gotów do rajdu Baja 1000

    7 listopada, 2022
    4x4, Aktualności

    Ford ogłosił, że Ranger Raptor nowej generacji będzie kolejnym pojazdem terenowym, który wystartuje w SCORE International Baja 1000 – jednym z najtrudniejszych rajdów terenowych na świecie. Ranger Raptor przejedzie odcinki rajdu na biopaliwie o niskiej zawartości węgla, demonstrując walory takich paliw w najbardziej wymagających warunkach.

    FORD Ranger Raptor nowej generacji gotów do rajdu Baja 1000

    Ford Performance współpracował przy budowie Rangera Raptora, przystosowanego do listopadowego rajdu Baja z australijską firmą Kelly Racing oraz z amerykańską firmą Lovell Racing. Firma ta, prowadzona przez Brada Lovella, wielokrotnego mistrza off-roadu, wyróżnionego w Off-Road Motorsports Hall of Fame, jest jednym z głównych partnerów off-roadowych Ford Performance.

    Ranger od dawna jest światową ikoną Forda, a jego wersja rajdowa, zanim samochód został sprowadzony do USA, została zbudowana i przetestowana w Australii, gdzie ostatecznie dopracowano i testowano samochód pod kątem startów w sportowych imprezach wytrzymałościowych.

    – Przystępujemy do tej imprezy po setkach tysięcy kilometrów testów pozwalających dopracować konstrukcję i zmuszamy Rangera Raptora do przekraczania kolejnych granic możliwości – powiedział Brian Novak, kierownik ds. sportów terenowych w Ford Performance. – Baja 1000 to wymagająca impreza i znany poligon doświadczalny dla samochodów terenowych. Cieszymy się z możliwości startu naszego Rangera Raptora w tym ekstremalnym wydarzeniu.

    Rajd Baja 1000, rozgrywany na Półwyspie Kalifornijskim (Baja California Peninsula w Meksyku), jest uważany za jeden z najbardziej prestiżowych rajdów terenowych na świecie. Przyciąga zawodników z całego świata, chętnych do stawienia czoła rozciągającym się za horyzont zdradliwym pustynnym terenom, ze stromymi zjazdami i trudnymi podjazdami.

    • FORD Ranger Raptor nowej generacji gotów do rajdu Baja 1000
    • FORD Ranger Raptor nowej generacji gotów do rajdu Baja 1000
    • FORD Ranger Raptor nowej generacji gotów do rajdu Baja 1000
    • FORD Ranger Raptor nowej generacji gotów do rajdu Baja 1000

    W przeszłości zarówno F-150 Raptor, jak i Ford Bronco z powodzeniem ścigały się w rajdzie Baja. Zarówno seryjny F-150 Raptor z 2017 roku, kończący rajd na podium przed przejechaniem dodatkowych 400 mil do domu, prototyp wyścigowy Bronco R, który przyczynił się do rozwoju i weryfikacji konstrukcji obecnie produkowanego Forda Bronco, czy też legendarny zwycięzca w klasyfikacji generalnej z 1969 roku – wszystkie te sukcesy przypominają, że terenówki Forda mają bogatą historię startów w tym rajdzie. 

    Inżynierowie z Ford Performance uważają, że Ranger Raptor jest w stanie sprostać takiemu wyzwaniu. Jest on zbudowany zgodnie z regulaminem dopuszczenia do startów samochodów seryjnych w klasie SCORE, której celem jest prezentacja terenowych możliwości pojazdów jeżdżących w ruchu drogowym.

    Ranger Raptor będzie korzystał z biopaliwa Shell, zawierającego domieszkę 30% ekologicznych komponentów – etanolu i bionafty. – Demonstracja możliwości paliw niskoemisyjnych w warunkach wyczynowych, takich jak Baja 1000, może pomóc w szybszym upowszechnieniu biopaliw i innych technologii czystej energii, zwiększyć ich dostępność oraz opłacalność – powiedziała Cynthia Williams, globalna dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, zgodności i homologacji w firmie Ford.

    Ford dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w odniesieniu do swoich pojazdów, działalności operacyjnej i łańcucha dostaw nie później niż w 2050 roku. Pracuje też nad osiągnięciem opartych na podstawach naukowych celów pośrednich do 2035 roku. W miarę wprowadzania na rynek zelektryfikowanych wersji najpopularniejszych modeli, Ford kontynuuje badania i rozwój alternatywnych opcji paliwowych we wszystkich swoich pojazdach, w tym w samochodach wyczynowych, aby zapewnić klientom efektywne, niskoemisyjne rozwiązania alternatywne. Pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi mogą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w porównaniu z pojazdami napędzanymi paliwami konwencjonalnymi z uwzględnieniem całkowitej emisji od początku produkcji paliwa, po jego spalenie w silniku (well-to-wheels).

    Moniżej możecie obejrzeć film przedstawiający, jak powstaje Ranger Raptor nowej generacji przygotowany do startu w rajdzie Baja i jak przebiega jego testowanie przed imprezą:

    (s)
    Fot. Ford

    • VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      Volvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
    • Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Bateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
    • IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      Nikola Tre będzie jednym z pierwszych modeli produkowanych przez joint-venture Nikola Iveco Europe Ulm. Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA) i IVECO, marka Iveco Group (MI: IVG) poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie zamówienia na 100 […]
    • ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      Nowy produkt w portfolio firmy ORLEN OIL, PLATINUM GEAR ATF VI, to syntetyczny olej przekładniowy, który spełnia wymagania najnowszych specyfikacji ATF. Nowy syntetyczny olej przekładniowy PLATINUM GEAR ATF VI to produkt, który z pewnością zainteresuje […]
    Tagi : Ford
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone