Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Odcinek w którym wystąpił dr Neil Lewington, specjalista techniczny i kierownik działu aerodynamiki Forda, jest poświęcony znaczeniu rozwiązań aerodynamicznych w projektowaniu samochodów typu pickup oraz ich wpływie na osiągi i właściwości jezdne nowego Rangera Raptora.
Dr Lewington dołączył do Forda w 2007 roku po pięciu latach pracy w zespole McLarena w F1, a jednym z jego pierwszych zadań było wdrożenie technologii i wiedzy zdobytych w Formule 1 w samochodach osobowych i ciężarowych Forda. – Istnieje wiele podobieństw między sposobem podejścia w Formule 1 a tym, co robimy tutaj w Fordzie. W rzeczywistości moja obecna praca nie różni się od tej w F1 – mówi dr Lewington. – W Formule 1 goniłem za dobrym czasem okrążenia. W Fordzie gonię za najlepszymi parametrami oporu powietrza i zużycia paliwa.
Dr Lewington wyjaśnia, że zaprojektowanie podstawowych linii pickupa nie należy do najłatwiejszych zadań, gdy w grę wchodzi poprawa parametrów aerodynamicznych. Coraz więcej klientów wybiera jednak pickupy do pracy, spędzania czasu z rodziną i rozrywki, więc projektanci musieli udoskonalić konstrukcję pickupa, aby sprostać oczekiwaniom użytkowników w zakresie oszczędności i komfortu jazdy.
Nowy Ranger i Ranger Raptor przeszły setki godzin wirtualnych i rzeczywistych testów aerodynamicznych, również z wykorzystaniem najnowocześniejszej obliczeniowej dynamiki płynów, dzięki którym możliwe było kontrolowanie opływu powietrza wokół pickupa i poprawienie parametrów aerodynamiki przy dużych prędkościach oraz zachowania samochodu na drodze. – Nasi klienci mogą nie zauważać korzyści płynących z aerodynamiki, miejmy jednak nadzieję, że kiedy tankują rzadziej na stacji benzynowej, doceniają nasz wysiłek – powiedział Lewington.
Seria Inside Scoop będzie obejmować wywiady z ekspertami, projektantami, inżynierami i innymi kluczowymi postaciami, które wnoszą swój udział do świata pojazdów i usług Forda.
(s)
Fot. Ford
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]