Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ford pokazuje pracę inżynierów. Kulisy aerodynamiki Rangera Raptora w nowej serii filmów

    Ford pokazuje pracę inżynierów. Kulisy aerodynamiki Rangera Raptora w nowej serii filmów

    21 listopada, 2023
    Aktualności, 4x4

    Ford opublikował drugi odcinek „The Inside Scoop” – nowej serii wideo, która przenosi widzów za kulisy działów badawczo-rozwojowych, by bliżej przedstawić firmę i ludzi, odpowiedzialnych za pracę nad nowymi pojazdami i technologiami, powstającymi w odpowiedzi na opinie klientów.

    Ford pokazuje pracę inżynierów. Kulisy aerodynamiki Rangera Raptora w nowej serii filmów

    Odcinek w którym wystąpił dr Neil Lewington, specjalista techniczny i kierownik działu aerodynamiki Forda, jest poświęcony znaczeniu rozwiązań aerodynamicznych w projektowaniu samochodów typu pickup oraz ich wpływie na osiągi i właściwości jezdne nowego Rangera Raptora.

    Dr Lewington dołączył do Forda w 2007 roku po pięciu latach pracy w zespole McLarena w F1, a jednym z jego pierwszych zadań było wdrożenie technologii i wiedzy zdobytych w Formule 1 w samochodach osobowych i ciężarowych Forda. – Istnieje wiele podobieństw między sposobem podejścia w Formule 1 a tym, co robimy tutaj w Fordzie. W rzeczywistości moja obecna praca nie różni się od tej w F1 – mówi dr Lewington. – W Formule 1 goniłem za dobrym czasem okrążenia. W Fordzie gonię za najlepszymi parametrami oporu powietrza i zużycia paliwa.

    Dr Lewington wyjaśnia, że zaprojektowanie podstawowych linii pickupa nie należy do najłatwiejszych zadań, gdy w grę wchodzi poprawa parametrów aerodynamicznych. Coraz więcej klientów wybiera jednak pickupy do pracy, spędzania czasu z rodziną i rozrywki, więc projektanci musieli udoskonalić konstrukcję pickupa, aby sprostać oczekiwaniom użytkowników w zakresie oszczędności i komfortu jazdy.

    Nowy Ranger i Ranger Raptor przeszły setki godzin wirtualnych i rzeczywistych testów aerodynamicznych, również z wykorzystaniem najnowocześniejszej obliczeniowej dynamiki płynów, dzięki którym możliwe było kontrolowanie opływu powietrza wokół pickupa i poprawienie parametrów aerodynamiki przy dużych prędkościach oraz zachowania samochodu na drodze. – Nasi klienci mogą nie zauważać korzyści płynących z aerodynamiki, miejmy jednak nadzieję, że kiedy tankują rzadziej na stacji benzynowej, doceniają nasz wysiłek – powiedział Lewington.

    Seria Inside Scoop będzie obejmować wywiady z ekspertami, projektantami, inżynierami i innymi kluczowymi postaciami, które wnoszą swój udział do świata pojazdów i usług Forda.

    (s)
    Fot. Ford

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]

    Czytaj więcej… Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!Continue

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]

    Czytaj więcej… Fliegl: Lekkie do stalowych kręgówContinue

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]

    Czytaj więcej… Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!Continue

    Tagi : Ford, Ford Ranger Raptor
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone