Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Polscy klienci mogą już zamawiać nowego Forda Transit Courier. Model dostępny jest w kilku wersjach wyposażenia z oszczędnymi, benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami.
Długość nowego Transita Couriera wynosi 4337 mm (4343 mm w wersji Active), szerokość bez lusterek 1791 mm, wysokość 1827 mm (1839 mm w Active), a rozstaw osi 2692 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji Van wynosi 2,9 m3. Ładowność samochodu w zależności od wersji wynosi od 636 kg do 813 kg.
W gamie silnikowej nowego Transita Couriera w Polsce znalazły się niezawodne napędy benzynowe i wysokoprężne. Oferta silników spalinowych obejmuje wielokrotnie nagradzany 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach – o mocy 100 KM i 125 KM – a także oszczędny 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM. Wszystkie samochody dostępne są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 1.0 EcoBoost 125 KM także z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.
Nowy Transit Courier z napędem na przednie koła jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – Trend, Limited oraz Active. Każdy Transit Courier (wersja wyposażenia Trend) zawiera w standardzie rozbudowaną gamę elementów wyposażenia. To m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 czy bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajduje się również rozbudowany pakiet systemów asystujących kierowcy, który zawiera m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, system monitorowania koncentracji kierowcy, system kontroli pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Ceny wersji Trend rozpoczynają się od 81.750 zł netto.
Pod koniec roku do oferty dołączy wersja Kombi w wersji wyposażenia Trend, która dodatkowo będzie zawierała m.in. odsuwane drzwi boczne po obu stronach oraz ruchomą przegrodę z kraty.
W wersji Limited znajduje się dodatkowo automatyczna klimatyzacja EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, koło kierownicy i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony materiałem Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania czy kamera cofania.
Wersja Active nowego Transit Courier w porównaniu do wyposażenia Trend wyróżnia się automatycznymi wycieraczkami przednimi z czujnikiem deszczu, kamerą cofania czy kołem kierownicy i uchwytem dźwigni zmiany biegów wykończonymi materiałem Sensico. Jako jedyna w standardzie posiada także relingi dachowe.
Wszystkie wersje Van mają w standardzie odsuwane drzwi boczne po prawej stronie, a opcjonalnie po obu stronach. Standardem dla wersji Trend są 15-calowe obręcze stalowe, dla Limited 16” z lekkiego stopu, a dla Active 17”. Opcjonalnie samochód można wyposażyć m.in. w system nawigacji satelitarnej, światła do jazdy dziennej w technologii LED, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę Quickclear czy składany fotel pasażera. Jeśli chodzi o dodatkowe systemy asystujące kierowcy, jako opcja dostępne są m.in. adaptacyjny tempomat, funkcja automatycznego hamowania podczas cofania czy system monitorowania martwego pola w lusterkach.
Pod koniec 2024 roku do produkcji wejdzie także w pełni elektryczna odmiana modelu, czyli E-Transit Courier.
(s), fot. Ford
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]