Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » FORD: Międzynarodówka

    FORD: Międzynarodówka

    6 marca, 2021
    Aktualności, Jazda próbna, Samochody ciężarowe

    O tym, że nasi przewoźnicy jeżdżą po Europie lekkimi pojazdami dostawczymi do 3,5 t DMC wiemy od dawna. Brak myta i obowiązku instalacji tachografu w tych samochodach są ich najważniejszymi zaletami. Dlatego co się da, wozi się właśnie mniejszymi pojazdami dostawczymi o różnej konstrukcji.

    FORD: Międzynarodówka, Truckslog.pl

    Dostaliśmy do testu Forda Transita L5, czyli najdłuższe z dostępnych podwozie, zabudowane plandeką Carpol. Samochód jest przystosowany do długich podróży, dzięki podwójnej kabinie z leżanką za przednimi siedzeniami i zabudowie Spojtrak firmy Spojkar, dającej mnóstwo miejsca na górze, a jednocześnie zapewniającej opływowe kształty pojazdu, dzięki integracji z tylną częścią plandekową.

    Ten model Forda od lat należy do najpopularniejszych aut dostawczych. Jest produkowany w wielu odmianach. Podwozia mają obecnie 5 wersji, od L1 z długością 5204 mm do L5 liczącego 7577 mm lub 7394 mm w przypadku podwójnej kabiny, czyli takiej, jaką miał opisywany tu pojazd. Rozstaw osi to
    4522 mm. Obecnie jest to najwyższa wartość w segmencie aut dostawczych do 3,5 t DMC. Maksymalna długość zabudowy dla wersji L5 to 5337 mm, a jej dopuszczalna szerokość zewnętrzna 2400 mm. W przypadku szerokich zabudów, samochód ma lusterka boczne z długimi ramionami, które ułatwiają widoczność do tyłu.

    Zabudowa Carpolu

    Wytrzymałe podwozie na ramie drabinowej stanowi płaską i solidną podstawę do instalacji wybranej zabudowy. Testowany przez nas Transit L5 został wyposażony w zabudowę Carpol z dzielonymi symetrycznie burtami aluminiowymi o wysokości 400 mm i pionowymi zamknięciami kasetowymi. Zabudowa ma regulację wysokości wewnętrznej w zakresie 300 mm. Podłoga została wykonana z wodoodpornej sklejki antypoślizgowej o grubości 15 mm, foliowanej od spodu i uszczelnianej silikonem. Wymiary wewnętrzne zabudowy to 4850 mm x 2150 mm x 2200 lub 2400 mm (dach obniżony lub podniesiony). Narożne słupki aluminiowe są przykręcane, środkowy jest łatwo wyjmowany. Na tylnej burcie mamy składany stopień wejściowy.

    W profilu obwodowym zamontowano 8 stalowych, chowanych uchwytów do mocowania ładunku. Słupy, stelaż górny oraz rurki podtrzymujące plandekę są wykonane z aluminium. Sama czarna plandeka o gramaturze 670 g/m2, z zamknięciami celnymi (oczkami) na burcie, pochodzi z firmy Sioen. Jej dach jest wykonany z materiału półprzeźroczystego (dach typu „świetlik”). Na wszystkich stronach zabudowy było trzyrzędowe, aluminiowe deskowanie, umieszczone w równych odstępach. Ich regulacja i wyjmowanie są nieskomplikowane. Zabudowa została również wyposażona w oświetlenie zewnętrzne po bokach. Są to światła obrysowe boczne w profilu obwodowym i gabarytowe tylne stałe.

    W widocznej na zdjęciach wersji zabudowy mieści się do 10 europalet. Ich za- i rozładunek ułatwia kurtyna z lewej strony nadwozia. Według danych producenta, podwozie waży 1820 kg, zaś masa całego pojazdu 2520 kg. Doliczając kierowcę i paliwo w zbiorniku, wychodzi około 900 kg dopuszczalnej ładowności. Dodatkowymi elementami zastosowanej tu zabudowy są: osłona kabiny kierowcy, składane boczne osłony antyrowerowe, skrzynka narzędziowa o pojemności 45 l oraz zbiornik na wodę z kranem i pojemnikiem na mydło w płynie. Kabina sypialna umieszczona z tyłu szoferki jest wyposażona w materac o szerokości 54 cm i grubości 8  cm, duże ergonomiczne schowki pod łóżkiem oraz niezależne oświetlenie.

    Pod podnoszoną kanapą jest dodatkowe miejsce, gdzie można umieścić np. małą lodówkę. Ta przestrzeń sypialno-bagażowa ma welurową tapicerkę i jest wyposażona w niezależne oświetlenie i gniazdo 12 V. Są też kratki wentylacyjne z regulacją. Cała kabina sypialna jest wyłożona grubą gąbką tapicerską, co daje dobrą izolację termiczną. Wśród opcji są m.in. ogrzewanie postojowe, drugie łóżko i szyberdach. W kabinie jest dużo miejsca. Dzięki temu, że dźwignia zmiany biegów jest umieszczona przy kierownicy, można się swobodnie wyprostować i przechodzić z jednej strony na drugą. Kierowca bez kłopotu usiądzie też na leżance i wyprostuje nogi w prześwicie między fotelami. W testowanym pojeździe był opcjonalny, powiększony do 95 l zbiornik paliwa. Pojemność zbiornika AdBlue to 21 l. 

    1 2 3
    Tagi : Ford Trucks, samochód dostawczy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,33
    Pb95
    7,74
    ON
    774
    LPG
    3,45
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,83
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,90
    GPB/PLN
    5,71
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone