FORD: Jaki samochód 7-osobowy wybrać? Grand Tourneo Connect!
Ford Grand Tourneo Connect przy rozłożonych wszystkich rzędach siedzeń oferuje 650 litrów pojemności bagażnika, ale to początek jego możliwości. Po złożeniu siedzeń może przewożenia nawet 3-metrowe przedmioty.

Dostępna w Polsce oferta Forda Grand Tourneo Connect jest skrojona nie tylko pod funkcjonalność, ale i ekonomię. Wszystkie układy napędowe są bowiem niezwykle oszczędne, a samochód jest dostępny także z napędem na wszystkie koła.
Wśród zalet modelu znajdują się także wygoda i nowoczesne technologie. Już w standardzie Grand Tourneo Connect oferuje bowiem wiele rozbudowanych funkcji.
W zeszłym roku Ford zaprezentował nowego Tourneo Connecta, który przebojem wdarł się na rynek nowych samochodów w Polsce, zwłaszcza tych 7-osobowych – w wersji Grand Tourneo Connect. Model ten szybko stał się jedną z najciekawszych propozycji dla dużych rodzin, zaskakując swoją nowoczesnością, funkcjonalnością i ekonomicznością. Co stoi za sukcesem tego samochodu?
Imponujące możliwości Forda Grand Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect przebojem wdarł się na rynek w zeszłym roku, o czym świadczy jego świetna sprzedaż oraz ogromne zainteresowanie ze strony klientów biznesowych. Szybko okazało się także, że w dłuższej wersji Grand Tourneo Connect model stał się jedną z najciekawszych propozycji dla dużych rodzin, które potrzebują dużo miejsc, a chciałyby mieć jeszcze miejsce na bagaże.
Całkowita długość samochodu wynosi 4868 mm, ale to nie wszystko – na rynku są bowiem nawet dłuższe samochody, które oferują jednak mniej przestrzeni. Wysokość Grand Tourneo Connect wynosi 1836 mm, a szerokość ze złożonymi lusterkami aż 1931 mm. Do tego dochodzi szerokość otworu drzwi bocznych wynosząca 797 mm i 1211 mm wysokości przestrzeni ładunkowej. Wszystkie te dane sprawiają, że samochód jest niezwykle wygodny dla większej ilości osób, a potrafi być także zaskakująco pakowny.
Nawet przy trzech rzędach foteli bagażnik oferuje bowiem aż 650 litrów – to wartość wyższa od wielu dużych SUV-ów. Prawdziwy pokaz możliwości następuje natomiast, kiedy nie potrzebujemy dodatkowych rzędów foteli, które składa albo wyjmuje się niezwykle łatwo. Przy złożonym trzecim rzędzie foteli objętość przestrzeni bagażowej wynosi 1720 litrów, a w przy złożonym drugim i trzecim rzędzie foteli aż 3105 l. Co więcej, w tej ostatniej konfiguracji długość przestrzeni bagażowej wynosi aż 2113 mm, więc z łatwością można przewozić ponad 2-metrowe przedmioty.
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że siedzenie pasażera z przodu składa się na płasko, więc tak naprawdę możliwy jest bezpieczny przewóz jeszcze dłuższych przedmiotów – o długości nawet do 3 metrów. W przypadku odpowiedniego zabezpieczenia można nim więc przewozić meble do samodzielnego montażu czy drewno.
Praktyczność w parze z komfortem i technologią
Grand Tourneo Connect obecnie dostępny jest w Polsce z trzema rodzajami napędów, które łączy jedna cecha – ekonomiczność. Zarówno 1.5 EcoBoost 114 KM, 2.0 EcoBlue 102 KM, jak i 2.0 EcoBlue 122 KM są niezwykle oszczędne w zużyciu paliwa, co potwierdzają kolejni użytkownicy tych samochodów. Według WLTP średnie zużycie paliwa wersji benzynowej nie przekracza 7,1 l/100 km, a wersji z dieslem 5,7 l/100 km.
Co więcej, samochód może ciągnąć przyczepy o maksymalnej masie do 1500 kg, a w wersji 2.0 EcoBlue 122 KM jest on także dostępny z napędem na wszystkie koła. We wszystkich wersjach do wyboru jest natomiast manualna, 6-biegowa skrzynia biegów, jak i automatyczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach.
W parze z niezwykłą przestronnością i ekonomią idą kolejne cechy – komfort oraz nowoczesne technologie. Już w standardzie Grand Tourneo Connect oferuje bowiem przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele, 8,25-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego czy obsługę Android Auto i Apple CarPlay. Opcjonalnie dostępny jest m.in. 10-calowy dotykowy ekran, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, kamera cofania, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, podgrzewana przednia szybka Quickclear czy panoramiczny dach.
Standardem dla Grand Tourneo Connecta jest także wiele systemów bezpieczeństwa, które w innych modelach są dostępne opcjonalnie. To m.in. system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów (Pre-Collision Assist), system ostrzegania o nieplanowanej zmianie pasa ruchu czy układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA). W każdej wersji znajduje się też tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości.
Bezpieczeństwa dla użytkowania przez duże rodziny potwierdziła także organizacja Euro NCAP. Model otrzymał bowiem najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w niezależnych testach tej organizacji, zdobywając maksymalną punktację w testach bocznego zderzenia z barierą. To część ideologii Forda, w których nikt nie powinien zastanawiać się, czy samochód go ochroni.
(s)
Fot. Ford
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
- CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuCEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
- Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]