Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » FORD: Badania nad pojazdami autonomicznymi z londyńskim terminalem portowym DP World

    FORD: Badania nad pojazdami autonomicznymi z londyńskim terminalem portowym DP World

    9 grudnia, 2021
    Aktualności, Autonomiczne pojazdy, Targi

    Ford Motor Company we współpracy z terminalem portowym DP World London Gateway przeprowadził testy z pojazdem symulującym samochód autonomiczny, których celem było zademonstrowanie, jak użyteczna może być taka technologia przyszłości w zarządzaniu na dużych placach budowy.

    FORD, Badania nad pojazdami autonomicznymi z londyńskim terminalem portowym DP World, Ciężarówki i Logistyka

    Inicjatywa jest częścią programu badawczego Forda nad pojazdami autonomicznymi, który ma pomóc przedsiębiorstwom poznać korzyści, jakie pojazdy bez kierowców mogą przynieść ich firmom. Rozpoczęte w czerwcu testy miały na celu zbadanie potencjalnego wpływu na usługi kurierskie i dostawy pod podany adres, a następnie sprawdzenie, jak odbiorcy radzą sobie, gdy sami uzyskują dostęp do autonomicznych pojazdów dostawczych.

    Podstawowym celem programu pilotażowego jest określenie nowych możliwości i modeli działania pojazdów autonomicznych – w szczególności zrozumienie, w jaki sposób funkcjonujące procedury i interakcje międzyludzkie mogą być pomocne w pracy z wykorzystaniem pojazdów zautomatyzowanych. – Wspaniale było obserwować, z jakim entuzjazmem załoga terminala DP World podeszła do pracy z wykorzystaniem pojazdu jeżdżącego bez kierowcy. Kontynuujemy ścisłą współpracę z naszymi klientami, aby mogli poznać korzyści, które takie pojazdy mogą przynieść ich firmom – powiedział Richard Balch, dyrektor ds. pojazdów autonomicznych i mobilności, Ford of Europe. – Obserwowanie z najbliższej perspektywy efektów, jakie wywołują one w różnych miejscach, jest fascynujące. To, co tak dobrze sprawdziło się na terenie DP World, może przynieść korzyści również na uniwersytetach, lotniskach i w zakładach produkcyjnych.

    W ramach współpracy z partnerem Forda w dziedzinie technologii autonomicznej jazdy, firmą Argo AI, pojazdy testowe bez kierowców jeżdżą codziennie w dużych miastach na terenie Stanów Zjednoczonych. Ford zaplanował w perspektywie 10 lat, do 2025 roku, inwestycje w technologie autonomicznych pojazdów w wysokości ok. 7 miliardów dolarów (6,02 mld euro) – w tym 5 miliardów dolarów (4,3 miliarda euro) w ramach swoich inicjatyw w obszarze mobilności, które podejmie od roku 2021.

    • Ford collaborates with DP World London Gateway to demonstrate how autonomous delivery could benefit large worksites such as ports. LICENSE EXPIRES: In perpetuity. LICENSE BY: Makerhouse Europe. LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits, D – All print media (newspaper, magazine etc). REGION: EU. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.
    • Ford collaborates with DP World London Gateway to demonstrate how autonomous delivery could benefit large worksites such as ports. Disclaimer: Van shown is driven in a private secure area not on public roads. Parking conducted in a designated loading zone only accessible to DP staff. LICENSE EXPIRES: 02 December 2024. LICENSE BY: Stuart Price. LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits, D – All print media (newspaper, magazine etc). REGION: EU. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.
    • Ford collaborates with DP World London Gateway to demonstrate how autonomous delivery could benefit large worksites such as ports. LICENSE EXPIRES: 02 December 2024. LICENSE BY: Stuart Price. LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits, D – All print media (newspaper, magazine etc). REGION: EU. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.
    • Ford collaborates with DP World London Gateway to demonstrate how autonomous delivery could benefit large worksites such as ports. LICENSE EXPIRES: 02 December 2024. LICENSE BY: Stuart Price. LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits, D – All print media (newspaper, magazine etc). REGION: EU. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.
    • Ford collaborates with DP World London Gateway to demonstrate how autonomous delivery could benefit large worksites such as ports. LICENSE EXPIRES: In perpetuity. LICENSE BY: Makerhouse Europe. LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits, D – All print media (newspaper, magazine etc). REGION: EU. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.

    Zrozumienie przyszłości

     DP World London Gateway to jeden z najszybciej rozwijających się portów w Wielkiej Brytanii. Znajduje się 40 km na wschód od centrum Londynu i już teraz w działalności dalekomorskiego portu kontenerowego wykorzystuje w dużym stopniu zautomatyzowane systemy.

    Ford użył w testach specjalnie przystosowanego Transita, z kierowcą ukrytym w tzw. „Human Car Seat” – specjalnym siedzeniu, maskującym obecność człowieka w samochodzie. Pracownicy w budynku recepcji firmy ładowali paczki do zamykanych szafek z tyłu Transita. Następnie, o ustalonych porach dostawy, Transit jechał do głównej recepcji oddalonej o 3,5 km, gdzie odbierane były przesyłki. Codzienna procedura wymaga obecnie, aby pracownicy w tradycyjny sposób sami odbierali paczki z recepcji. To czasochłonne działania, nie wymagające jednak zatrudnienia kierowcy na pełnym etacie.

    Każdy etap testów był monitorowany przez zespół specjalistów, którzy przeprowadzali również wywiady z uczestnikami przed, w trakcie i po zakończeniu badania. Okazało się, że pracownicy szybko nauczyli się swobodnie korzystać ze specjalnie wyposażonego samochodu dostawczego. Niektórzy aktywnie szkolili kolegów, aby nauczyli się odbierać przesyłki, natomiast inni radzili sobie w pokonywaniu trudności, celowo wprowadzanych przez zespół, który opracowywał testy, np. umieszczając paczki w niewłaściwych szafkach. – Pojawienie się na miejscu czegoś, co wyglądało jak autonomiczny pojazd, wywołało prawdziwe poruszenie. Wszyscy chcieli z niego korzystać. Podjeżdżanie samochodem, aby odebrać paczkę z innego miejsca na terenie zakładu może nie wydawać się aż tak czasochłonne, ale w przypadku jeśli powtarza się wiele razy w ciągu tygodni, miesięcy i lat, może kosztować mnóstwo czasu i pieniędzy – powiedział Ernst Schulze, dyrektor naczelny DP World w Wielkiej Brytanii. 

    Port DP World London Gateway wraz z portami Tilbury i Ford Dagenham będzie tworzył Thames Freeport. Rząd brytyjski przyznał partnerom status portu wolnocłowego na początku tego roku. Opracowują oni obecnie analizę biznesową, a 19 listopada przyznano im status strefy wolnocłowej Freeport Tax Site, co stanowi krok na drodze do uzyskania formalnej akredytacji.

    (s)
    Fot. Ford

    Tagi : Ford, pojazdy autonomiczne
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone