Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Obie firmy łączy jednak nie tylko samochód, a cała strategia transformacji rynkowej. Ford i InPost inwestują w ekologiczne rozwiązania, które pozwalają zwiększać efektywność przy jednoczesnym zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla.
Ford razem ze swoimi partnerami biznesowymi od lat tworzy i wdraża rozwiązania, które czynią świat lepszym i bardziej zrównoważonym. Wraz z transformacją rynku motoryzacyjnego na samochody zelektryfikowane, marka wykorzystuje szanse na wspólne działania z innymi znaczącymi podmiotami. Potwierdzeniem tego są kontrakty na dostawę 600 elektrycznych samochodów dostawczych Ford E-Transit dla InPost, wiodącej firmy logistycznej w Polsce.
Kontrakt na 600 elektrycznych samochodów dostawczych to nie tylko znakomita wiadomość dla Forda i InPostu, ale także wyraźny sygnał, że elektromobilność jest przyszłością transportu. Ford w Europie chce do 2035 roku być producentem samochodów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2030 roku dwie trzecie sprzedaży pojazdów użytkowych mają stanowić wersje elektryczne albo hybrydowe plug-in.
W parze z planami idą także inwestycje – Ford do 2026 r. zainwestuje ponad 50 miliardów dolarów w samochody elektryczne na całym świecie. To największa transformacja w 120-letniej historii Forda. Sieć ładowania BlueOval już teraz ma 450.000 punktów ładowania w całej Europie, a ich liczba dynamicznie rośnie.
InPost przekroczył właśnie imponujący próg 1000 samochodów elektrycznych we flocie, a także zainstalował już ponad 400 stacji ładowania samochodów elektrycznych we współpracy z GreenWay. Inwestycja dotyczy zarówno sieci ładowarek na terenie oddziałów firmy, jak i publicznie dostępnych ładowarek w pobliżu sieci Paczkomat.
Celem obu firm jest obniżenie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności, a także zmniejszanie emisji dwutlenku węgla będące częścią szeroko zakrojonych działań dekarbonizacyjnych.
Dostarczane samochody to E-Transity w wersji nadwozia L3 o mocy maksymalnej 184 KM i pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh. Zamówione pojazdy zapewniają rozwiązania, które wyróżniają model na tle konkurentów. To m.in. dostępne w standardzie podgrzewane fotele, czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja czy kamera 360 stopni. Funkcje samochodu obsługuje się za pomocą 12-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC4, a lista systemów asystujących kierowcy jest długa i zawiera m.in. tempomat czy system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania. Dzięki wielu zaawansowanym rozwiązaniom E-Transit jest zdecydowanym liderem segmentu elektrycznych samochodów dostawczych w Polsce.
Finansującym pojazdy jest Arval Service Lease Polska. – Pojazdy dostawcze są dziś prawdziwą siłą napędzającą rozwój elektromobilności w Polsce. Niemal połowa z wynajmowanych przez nas zeroemisyjnych aut to właśnie eLCV. Takie pojazdy, jako element logistyki ostatniej mili, będą błyskawicznie zyskiwać na popularności wraz z rozwojem stref czystego transportu w miastach. Jest też aspekt ekonomiczny. Wszędzie tam, gdzie koszty transportu stanowią kluczową przewagę biznesową, elektromobilność przyjmuje się najszybciej. To właśnie dzięki temu coraz częściej spotykamy kurierów, którzy rozwożą przesyłki pojazdami z zieloną rejestracją. Cieszę się, że nasza modelowa współpraca z firmami takimi jak InPost i Ford pozwala przyspieszać tę ważną, zieloną zmianę na polskich drogach – powiedział Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
(s), fot. Ford
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]