Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Flieglem po kontenery

    Flieglem po kontenery

    4 maja, 2021
    Aktualności, Naczepy

    Z powodu pandemii koronawirusa wydłużył się czas transportów i na międzynarodowym rynku logistycznym zaczęło brakować kontenerów, które w ostatnich kilkunastu latach zdominowały obsługę światowego handlu. Na morzach ich przewożeniem zajmują się coraz większe kontenerowce, jednak na lądzie wciąż ich podstawowym przewoźnikiem są ciężarówki ciągnące naczepy podkontenerowe. To wyspecjalizowane pojazdy, w których konstrukcji równie ważne co maksymalna ładowność i dobra trakcja, są szybkość operacji przeładunkowych i pewność mocowania kontenerów. Bogatą ofertę takich naczep ma niemiecki Fliegl.

    Flieglem po kontenery, Truckslog.pl

    Obchodzący w tym roku swoje 30-lecie niemiecki producent od samego początku swojej historii postawił na innowacyjne rozwiązania, zdobywając tym uznanie europejskich przewoźników. Z jego pojazdów korzysta też coraz więcej firm transportowych z naszego kraju. Firma zaczynała od produkcji przyczep rolniczych, ale już w drugiej połowie lat 90. minionego wieku, rozwinęła gamę konstrukcji przeznaczonych do transportu transportu drogowego, w tym tych w Europie najważniejszych, czyli naczep. Ich sprzedażą w Polsce zajmuje się dolnośląska spółka Lux-Truck, która jest generalnym importerem pojazdów niemieckiej marki.

    • Gooseneck
      Typ 1: wysuwany tylko tył. Typ 2: wysuwany przód i tył. Możliwości załadunku kontenerów morskich: 1×20, 2×20,1×30,1×40,1×45. Masa własna: od 4400 kg. W przedniej części ramy szyja o wysokości 128 mm pozwala na załadunek kontenerów HIGH CUBE. Regulacja pozycji trzpienia umożliwia współdziałanie z 2- i 3-osiowym ciągnikiem siodłowym.
    • Wysuw tylny naczepy
    • Przedni wysuw naczepy

    Sprawdzone i bezpieczne

    W bogatym portfolio produkcyjnym Fliegla znajdziemy niemal każdy rodzaj naczepy stosowanej w transporcie. Jednym z nich są naczepy do przewozu kontenerów, zwane popularnie podkontenerówkami. Naczepy podkontenerowe marki Fliegl są ekonomiczne, wytrzymałe, lekkie i stabilne.

    Użyte do produkcji podzespoły są najwyższej jakości i pochodzą z renomowanych europejskich firm. Producentami osi są dwie wiodące na rynku firmy: SAF lub BPW. Kluczem sukcesu naczep marki Fliegl jest niezawodna i wytrzymała stalowa rama, (opcjonalnie z otworami – wersja Light), nadającymi jej sprężystości i niezwykłej wytrzymałości. Otwory te nie są wycinane, ale odpowiednio przetłaczane i stosowane przez Fliegla konsekwentnie od ponad 25 lat. Taki sposób wykonania nie powoduje zmian w strukturze krystalicznej stali użytej do budowy ramy (nie ma zmienionych termicznie punktów, więc rama zachowuje jednorodną wytrzymałość). Szeroka gama typów naczep pozwala transportować każdy typ kontenera. Ponadto Fliegl ma wiele indywidualnych rozwiązań na specjalne zapytania przyszłego użytkownika.

    Podwozia naczep Fliegl to sprawdzone konstrukcje renomowanych producentów – agregat jezdny SAF-a lub BPW z hamulcami tarczowymi. Dwuobwodowy układ hamulcowy (zgodny z ECE) zaopatrzony jest w automatyczny korektor siły hamowania ALB i system antypoślizgowy z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy (EBS) oraz parkingowy hamulec automatyczny. 

    • Vario
      Możliwości załadunku kontenerów morskich: 1×20, 2×20, 1×30,1×40, 1×45 stóp. Regulowana długość naczepy (wysuwany tył i przód), umożliwia przewóz ciężkich kontenerów 20-stopowych bez przeciążania osi naczepy i przy dociążeniu osi pędnej ciągnika. Możliwość przewożenia kontenerów starego typu dzięki wysuwanym tylnym zamkom. Masa własna od 5300 kg.
    • Zamontowany agregat prądotwórczy
    • Tylne zamki wysuwane pod stary typ kontenera

    Uniwersalny Gooseneck

    Przegląd modeli zaczynamy od uniwersalnej naczepy Gooseneck typ 1 i 2, poprzez uniwersalne VARIO 2 wyposażone w rozsuwaną ramę. Kolejne to naczepy przystosowane do przewozu tank kontenerów. W ofercie są również naczepy typu LIGHT z wagą poniżej 3000 kg, a także specjalistyczne samowyładowcze naczepy podkontenerowe.

    Uniwersalną naczepą podkontenerową Fliegl Gooseneck można przewozić nie tylko standardowe kontenery we wszystkich powszechnych rozmiarach – od 20 do 45 stóp. Szczegóły wyróżniające te naczepy sprawiają, że mają one niską masę własną (od 4,4 t) i są bardzo stabilne. Naczepa Gooseneck jest przystosowana do współpracy z dwu- i trzyosiowym ciągnikiem, dzięki łatwemu w obsłudze przełożeniu sworznia królewskiego. Standardowo naczepa przystosowana jest do przewożenia agregatu chłodniczego i montażu automatycznego systemu mocowania kontenerów Quick Lock.

    • Light
      Naczepy tego typu umożliwiają przewożenie kontenerów 1×20 z wagą od 2950 kg (chemiczna ADR), kontenerów 1×40 High Cube przy masie własnej od 3600 kg; kontenerów 1×45 HC – przy masie własnej od 3700 kg i 1×40 i 1x 45 HC przy masie własnej od 4000 kg. Wyposażenie konfigurowane jest zgodnie w wymogami przyszłego użytkownika.
    • 20 light do transportu thank kontenerów
    • Tuby do transportu węży

    Przewiezie nowe i stare…

    Naczepa podkontenerowa Fliegl Vario jest wciąż udoskonalana. Służy do transportu 1×20, 2×20, 1×30 i 1×40-stopowych kontenerów. W wersji Kipp Chassis dodatkowo można transportować kontenery rozładowywane hydraulicznym wywrotem. Naczepa Vario wyznacza nowe standardy w zakresie elastyczności i bezpieczeństwa transportu. Ma bardzo łatwe w regulacji ustawienia do wszystkich kontenerów, zapewniające optymalny nacisk naczepy na siodło. Produkowana jest w dwóch wersjach: V1 – rozsuwana po środku i z tyłu, V2 – rozsuwana z przodu, po środku i z tyłu. Zaletami naczepy Vario są niskie koszty eksploatacji, długa żywotność i łatwa obsługa, brak zbędnej elektroniki oraz masa własna wynosząca od 5300 kg.

    • Kipper
      Możliwości załadunku i rozładunku kontenerów morskich: 1×20, 1×20/30, 1×30, 1×30/40, 1×40. Niska masa własna – od 4500 kg. Możliwość zamontowania dodatkowego osprzętu, szereg dodatkowych opcji pod indywidualne zamówienia
    • Rozsunięta naczepa 30-40
    • Tylne nogi podporowe do rozładunku kontenerów 40

    Lekkie lub z wywrotem

    Najlżejsza naczepa podkontenerowa Fliegl typu Light do przewozu kontenera 20-stopowego (chemiczna z ADR) ma masę własną wynoszącą zaledwie 2950 kg. Naczepy chemiczne Fliegl należą do najlżejszych w swojej klasie. Łączą w sobie optymalną ładowność z kompletem wyposażenia GGVS do transportu niebezpiecznych towarów i materiałów. Mogą przewozić 20-stopowe kontenery oraz 7,82-stopowe tank–kontenery. Naczepy Chemical Light spełniają dyrektywy ADR zgodnie z ppkt 9.1.1.2 ADR, EX/II, EX/III, FL, OX, AT. W standardzie wyposażone są w dodatkowe elementy konieczne do przewozu ładunków niebezpiecznych.

    Firma produkuje także naczepy typu Light do transportu kontenerów 40 i 45 stopowych.

    (rum)
    Fot. Fliegl

    Tagi : Fliegl, naczepy podkontenerowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone