Flieglem po kontenery
Z powodu pandemii koronawirusa wydłużył się czas transportów i na międzynarodowym rynku logistycznym zaczęło brakować kontenerów, które w ostatnich kilkunastu latach zdominowały obsługę światowego handlu. Na morzach ich przewożeniem zajmują się coraz większe kontenerowce, jednak na lądzie wciąż ich podstawowym przewoźnikiem są ciężarówki ciągnące naczepy podkontenerowe. To wyspecjalizowane pojazdy, w których konstrukcji równie ważne co maksymalna ładowność i dobra trakcja, są szybkość operacji przeładunkowych i pewność mocowania kontenerów. Bogatą ofertę takich naczep ma niemiecki Fliegl.
Obchodzący w tym roku swoje 30-lecie niemiecki producent od samego początku swojej historii postawił na innowacyjne rozwiązania, zdobywając tym uznanie europejskich przewoźników. Z jego pojazdów korzysta też coraz więcej firm transportowych z naszego kraju. Firma zaczynała od produkcji przyczep rolniczych, ale już w drugiej połowie lat 90. minionego wieku, rozwinęła gamę konstrukcji przeznaczonych do transportu transportu drogowego, w tym tych w Europie najważniejszych, czyli naczep. Ich sprzedażą w Polsce zajmuje się dolnośląska spółka Lux-Truck, która jest generalnym importerem pojazdów niemieckiej marki.
Sprawdzone i bezpieczne
W bogatym portfolio produkcyjnym Fliegla znajdziemy niemal każdy rodzaj naczepy stosowanej w transporcie. Jednym z nich są naczepy do przewozu kontenerów, zwane popularnie podkontenerówkami. Naczepy podkontenerowe marki Fliegl są ekonomiczne, wytrzymałe, lekkie i stabilne.
Użyte do produkcji podzespoły są najwyższej jakości i pochodzą z renomowanych europejskich firm. Producentami osi są dwie wiodące na rynku firmy: SAF lub BPW. Kluczem sukcesu naczep marki Fliegl jest niezawodna i wytrzymała stalowa rama, (opcjonalnie z otworami – wersja Light), nadającymi jej sprężystości i niezwykłej wytrzymałości. Otwory te nie są wycinane, ale odpowiednio przetłaczane i stosowane przez Fliegla konsekwentnie od ponad 25 lat. Taki sposób wykonania nie powoduje zmian w strukturze krystalicznej stali użytej do budowy ramy (nie ma zmienionych termicznie punktów, więc rama zachowuje jednorodną wytrzymałość). Szeroka gama typów naczep pozwala transportować każdy typ kontenera. Ponadto Fliegl ma wiele indywidualnych rozwiązań na specjalne zapytania przyszłego użytkownika.
Podwozia naczep Fliegl to sprawdzone konstrukcje renomowanych producentów – agregat jezdny SAF-a lub BPW z hamulcami tarczowymi. Dwuobwodowy układ hamulcowy (zgodny z ECE) zaopatrzony jest w automatyczny korektor siły hamowania ALB i system antypoślizgowy z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy (EBS) oraz parkingowy hamulec automatyczny.
Uniwersalny Gooseneck
Przegląd modeli zaczynamy od uniwersalnej naczepy Gooseneck typ 1 i 2, poprzez uniwersalne VARIO 2 wyposażone w rozsuwaną ramę. Kolejne to naczepy przystosowane do przewozu tank kontenerów. W ofercie są również naczepy typu LIGHT z wagą poniżej 3000 kg, a także specjalistyczne samowyładowcze naczepy podkontenerowe.
Uniwersalną naczepą podkontenerową Fliegl Gooseneck można przewozić nie tylko standardowe kontenery we wszystkich powszechnych rozmiarach – od 20 do 45 stóp. Szczegóły wyróżniające te naczepy sprawiają, że mają one niską masę własną (od 4,4 t) i są bardzo stabilne. Naczepa Gooseneck jest przystosowana do współpracy z dwu- i trzyosiowym ciągnikiem, dzięki łatwemu w obsłudze przełożeniu sworznia królewskiego. Standardowo naczepa przystosowana jest do przewożenia agregatu chłodniczego i montażu automatycznego systemu mocowania kontenerów Quick Lock.
Przewiezie nowe i stare…
Naczepa podkontenerowa Fliegl Vario jest wciąż udoskonalana. Służy do transportu 1×20, 2×20, 1×30 i 1×40-stopowych kontenerów. W wersji Kipp Chassis dodatkowo można transportować kontenery rozładowywane hydraulicznym wywrotem. Naczepa Vario wyznacza nowe standardy w zakresie elastyczności i bezpieczeństwa transportu. Ma bardzo łatwe w regulacji ustawienia do wszystkich kontenerów, zapewniające optymalny nacisk naczepy na siodło. Produkowana jest w dwóch wersjach: V1 – rozsuwana po środku i z tyłu, V2 – rozsuwana z przodu, po środku i z tyłu. Zaletami naczepy Vario są niskie koszty eksploatacji, długa żywotność i łatwa obsługa, brak zbędnej elektroniki oraz masa własna wynosząca od 5300 kg.
Lekkie lub z wywrotem
Najlżejsza naczepa podkontenerowa Fliegl typu Light do przewozu kontenera 20-stopowego (chemiczna z ADR) ma masę własną wynoszącą zaledwie 2950 kg. Naczepy chemiczne Fliegl należą do najlżejszych w swojej klasie. Łączą w sobie optymalną ładowność z kompletem wyposażenia GGVS do transportu niebezpiecznych towarów i materiałów. Mogą przewozić 20-stopowe kontenery oraz 7,82-stopowe tank–kontenery. Naczepy Chemical Light spełniają dyrektywy ADR zgodnie z ppkt 9.1.1.2 ADR, EX/II, EX/III, FL, OX, AT. W standardzie wyposażone są w dodatkowe elementy konieczne do przewozu ładunków niebezpiecznych.
Firma produkuje także naczepy typu Light do transportu kontenerów 40 i 45 stopowych.
(rum)
Fot. Fliegl
Views: 123