Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Funkcjonalność, trwałość, bezpieczeństwo i inteligentna, lekka konstrukcja podwozi do kontenerów firmy Fliegl uczyniły je numerem jeden dla wielu znanych firm zajmujących się logistyką kontenerową. Wszystkie podwozia kontenerowe niemieckiego producenta są dostępne w wersji cynkowanej ogniowo. Mają homologację ADR zgodnie z Umową Europejską dotyczącą międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.
Celem ciągłego rozwoju podwozi kontenerowych w firmie Fliegl było osiągnięcie znacznie zwiększonej ładowności. W rezultacie powstało podwozie Vario typu V3. Masa własna pojazdów nowej serii wynosi już od 4700 kg. Daje to spedytorom i kierowcom pewność, że zawsze mają niezbędny zapas masy pod ciężkie kontenery. To podwozie kontenerowe w szczególności wykorzystywane jest do przewozów pełnokontenerowych w transporcie kombinowanym. Ma przednie, środkowe i tylne przedłużenie, które jest ocynkowane. Model Vario V3 firmy Fliegl został zaprojektowany z wyjątkowo krótkim zwisem tylnym, co zapewnia praktyczną zaletę w postaci o 25% większego obciążenia na siodło ciągnika i możliwość podjechania z kontenerem bezpośrednio do rampy magazynowej.
Fliegl Vario V3 to podkontenerowa naczepa uniwersalna. Dzięki wysuwowi z przodu i z tyłu oraz centralnemu teleskopowemu systemowi rozsuwania środkowej części podwozia, można szybko i łatwo dostosować ją do przewozu kontenerów o różnej długości. Można nią transportować wszystkie najpopularniejsze wersje morskich kontenerów w różnych konfiguracjach – od 1 x 20, przez 2 x 20 i 30- i 40-stopowe, po 45-stopowe.
Dla przewoźnika oznacza to obniżenie kosztów, bo może jedną naczepą transportować kontenery o dużej ładowności, zarówno z tunelem, jak i bez, dzięki składanym zamkom przymocowanym do ramy. W przypadku kontenerów 20-stopowych można je przewozić zarówno w konfiguracji 2 x 20’, jak i przerzucać ciężkie, pojedyncze kontenery na całkowicie zsuniętym podwoziu ustawione równo z tylnym zwisem, co umożliwia bezpośrednie dojechanie kontenerem do rampy magazynowej i rozładowanie go przy niej.
Kolejnym atutem pojazdu jest niska wysokość szyi ramy (gooseneck) wynosząca 130 mm. Odpowiada ona wysokości tunelu kontenera. Dzięki temu Fliegl Vario V3 można prowadzić z niskim siodłem i z łatwością spełnia wtedy obowiązujące ograniczenia wysokości, co oznacza, że pojazd może być używany również w transporcie transgranicznym i na terenie Szwajcarii.
Wysuw z przodu i z tyłu oraz centralny, teleskopowy system rozsuwu środkowej części, sprawiają, że naczepę można szybko i łatwo dostosować do przewozu kontenerów o różnej długości. Wysuw przedni i tylny poruszają się na rolkach i są obsługiwane mechanicznie. Środkowy system rozsuwania zaprojektowano jako centralną belkę teleskopową o prostokątnym przekroju, która jest wyposażona w zamek ryglujący.
Dzięki lekko przesuniętemu rozstawowi osi dopuszczalna masa całkowita w transporcie kombinowanym może wynosić nawet 44 tony. Przemyślana konstrukcja podwozia Vario umożliwia maksymalną zmienność i optymalny rozkład obciążenia, a to gwarantuje stabilność i komfort jazdy.
Agregat jezdny to trzy osie marki SAF. Pierwsza oś została zaprojektowana jako automatycznie podnoszona z wymuszonym opuszczaniem. Oś można podnosić również pod obciążeniem do nacisku na oś nie przekraczającym 30% i maksymalnej prędkości 25 km/h. Większy nacisk na płytę siodła zapewnia lepszą przyczepność kół osi napędowej ciągnika na mokrych, śliskich nawierzchniach. Od prędkości 25 km/h oś opuszcza się automatycznie. Odciążenie i dociążenie osi nadzoruje system Tele Control.
Dwa reflektory LED z tyłu oświetlają obszar roboczy. Wielokomorowe światła tylne i boczne światła obrysowe są również instalowane w wersjach LED. Naczepa ma certyfikat ADR i może być opcjonalnie wyposażona w schowek i gaśnicę.
(rum), fot. Fliegl
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 59