Fliegl: Niezwykle elastyczny transport dzięki podwoziu Vario V3+
Transport szerokiej gamy różnych kontenerów wymiennych o ogromnym udźwigu umożliwia naczepowe podwozie Fliegl Vario V3+. Kontenery 20-, 30-, 40-stopowe, dwa 20-stopowe, a nawet jeden 45-stopowy, można przewozić tą naczepą dzięki przedniemu i tylnemu wysuwowi oraz funkcji środkowego teleskopowania. M.in. taką naczepę można było zobaczyć na stoisku firmy na IAA Transportation.

Naczepę Fliegl V3+ można szybko dostosować do danego zastosowania. Co więcej, przy masie własnej od 4700 kg oferuje znaczny zapas ładowności i nie wymaga specjalnego zezwolenia na przewóz kontenerów 45-stopowych.
Składane podpory środkowe oznaczają, że V3+ może pomieścić pojemniki z tunelami gęsiej szyi i bez nich. Podwozie można indywidualnie wydłużyć na trzy sposoby: przedni wysięgnik montowany na rolkach z nową blokadą składaną zintegrowaną z podwoziem (stąd V3+) można wyciągnąć ręcznie, natomiast wysięgnik tylny, również montowany na rolkach, jest obsługiwany za pomocą ręcznej korby. Teleskopowanie centralne zostało zaprojektowane jako teleskopowe podwozie szkieletowe z blokadą śrubową. Niska szyjka ramy podwozia odpowiada wysokości zamka kontenerowego, co oznacza, że V3+ jest idealna w przypadku ograniczeń wysokości w transporcie transgranicznym i transporcie w Szwajcarii.
Lekko przesunięty rozstaw osi pozwala na maksymalną dopuszczalną masę całkowitą 44 t w transporcie kombinowanym. Przemyślana konstrukcja podwozia Vario zapewnia maksymalną zmienność i optymalny rozkład obciążenia. Pierwsza oś została zaprojektowana jako oś podnoszona i służy jako pomoc w podejściu, łącznie z wymuszonym opuszczaniem: do przeciążenia osi 30% i maksymalnej prędkości 25 km/h oś może być podnoszona nawet pod obciążeniem. Zapewnia to większy nacisk w dół na płytę siodła i lepszą przyczepność na mokrych, śliskich podłożach. Od prędkości 25 km/h oś jest ponownie opuszczana automatycznie.
Funkcja odciążenia osi Tele Control ułatwia teleskopowanie. Trzy osie z hamulcami tarczowymi SAF – tak jak każda oś opuszczająca fabrykę Fliegl – są mierzone i precyzyjnie ustawiane za pomocą laserów, co zmniejsza zużycie opon i zapewnia niższe zużycie paliwa. Lekkie, aluminiowe felgi przyczyniają się do uzyskania niskiej masy własnej.
Dwa zestawy lamp LED oświetlają obszar roboczy z tyłu, a zespoły świateł, boczne światła obrysowe, światła pozycyjne i śledzące również mają konstrukcję diodową. Na pokładzie znajduje się również gaśnica ze schowkiem i uchwytem na koło zapasowe. Chlapacze rozciągają się na całej szerokości, co poprawia widoczność kierowcom za pojazdem.
Gwarantowana jest trwała ochrona przed korozją; Fliegl oferuje 10-letnią gwarancję na korozję perforacyjną. Zarówno przednia, jak i tylna przedłużka są ocynkowane ogniowo. Jako jedyny producent pojazdów na rynku Fliegl bierze pod uwagę również wsporniki resorów pneumatycznych; umieszczone w najniższym punkcie pojazdu, są trwale narażone na zabrudzenia i wilgoć. Dzięki cynkowanym ogniowo ramionom pneumatycznym mają długą żywotność.
Najważniejsze informacje w skrócie
- trzyosiowa naczepa kontenerowa Vario, typ SDS 380 V3+
- masa własna ok. 4700 kg, ładowność ok. 33.330 kg
- podwozie można teleskopować z przodu, pośrodku i z tyłu; dla kontenerów 20-, 30-, 40- i 45-stopowych; również na dwa kontenery 20-stopowe
- oś podnoszona pierwszej osi, w tym pomoc w podejściu i wymuszone opuszczanie
- przesunięty rozstaw osi dla całkowitej masy zestawu 44 t w transporcie kombinowanym
- pakiet Premium LED, gaśnica, uchwyt na koło zapasowe, wykrywanie obciążenia osi
(s), fot. Fliegl