Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Fliegl: Cud objętości – naczepa Fliegl SDS 390 X-tra Long

    Fliegl: Cud objętości – naczepa Fliegl SDS 390 X-tra Long

    29 listopada, 2022
    Aktualności, Naczepy, Polecane

    Długa, dłuższa, X-tra długa! Naczepa Fliegl SDS 390 X-tra Long z ruchomą podłogą o długości wewnętrznej ładowni wynoszącej 14,9 metra oferuje imponującą pojemność transportową 101 metrów sześciennych. W porównaniu z „konwencjonalnymi” naczepami tego typu o objętości 90 metrów sześciennych oznacza to wzrost o 12 procent. Pojazd został zaprezentowany podczas wrześniowych targów w Hanowerze.

    • Aluminiowe nadwozie naczepy
    • Trwała, odporna, sprytna – priorytet firmy Fliegl
    • Sprawdzone i nowoczesne naczepy Fliegl
    • Stalowe podwozie naczepy Fliegl SDS 390 X-tra Long
    Cud objętości – naczepa Fliegl SDS 390 X-tra Long

    Większy wolumen oznacza konieczność wykonania mniejszej liczby kursów i szybszą amortyzację naczepy. Przy zaledwie dwóch kursach dziennie z pełnym ładunkiem, przewoźnik korzystający z zestawu z naczepą Fliegl SDS 390 X-tra Long może zaoszczędzić w tygodniu jeden kurs wykonując nadal tą samą pracę – co jest dobre i dla środowiska i dla jego firmy. A spectrum towarów przewożonych tego rodzaju pojazdami jest naprawdę szerokie – to różnego rodzaju pelet, wióry drzewne, produkty rolne lub inne towary luzem. Trzyosiowa naczepa z ruchomą podłogą na bazie SDS 390 oferuje nie tylko dużo miejsca, ale także dużą ładowność wynoszącą do 27 ton.

    Fliegl SDS 390 X-tra Long

    • Ładowność 101 m3, o 12% więcej niż w przypadku konwencjonalnych naczep 90 m3
    • 7600 kg masy własnej ładowność ponad 27 t
    • Ruchoma podłoga wykonana z odpornego na ścieranie stopu aluminium, profile podłogowe 8 lub 10 mm
    • System monitorowania ciśnienia w oponach
    • Trailer Infocenter
    • Pakiet oświetlenia LED
    • Oś odciążająca AAC-Basic jako pomoc w manewrowaniu
    • Nogi podporowe o wzmocnionej konstrukcji do parkowania w stanie załadowanym

    Aluminiowe nadwozie naczepy

    Ścianki przednia i boczne skrzyni aluminiowej wykonane są z profili zamkniętych, które są zespawane dookoła z profilem wzmacniającym u góry i ze specjalną ramą u dołu. Jak każda naczepa z ruchomą podłogą firmy Fliegl, SDS 390 X-tra Long ma fabryczną szczelnie spawaną wannę, która zapobiega przedostawaniu się mokrego ładunku. Standardowym wyposażeniem jest kanał odpływowy w tylnej części wanny, podobnie jak listwa odprowadzająca wodę deszczową z tyłu, która zapobiega przedostawaniu się wody deszczowej przez drzwi do powierzchni ładunkowej.

    Kierowca może wejść na platformę roboczą na przedniej ścianie z obu stron. Widoczne tu węże służą do podłączenia układu hydraulicznego naczepy z przystawką odbioru mocy w ciągniku.
    Kierowca może wejść na platformę roboczą na przedniej ścianie z obu stron. Widoczne tu węże służą do podłączenia układu hydraulicznego naczepy z przystawką odbioru mocy w ciągniku.

    Fliegl wykorzystuje wyjątkowo odporny na ścieranie stop aluminium do profili podłogowych o grubości 8 mm. W przypadku szczególnie ściernych materiałów opcjonalnie dostępna jest podłoga o grubości 10 mm. Istotnym jest fakt, że profile aluminiowe są przykręcone na środku naczepy. Jeśli po kilku latach końcowa część jest bardziej zużyta niż przednia, profile można po prostu obrócić o 180 stopni i w ten sposób nadal używać przez kolejne lata.

    Punkty zainstalowania uchwytów mocujących z boku podłogi umożliwiają bezpieczny transport innych towarów – naczepa pokazana podczas targów miała 12 par uchwytów mocujących. 24-tonowe nogi podporowe umożliwiają zaparkowanie nawet w pełni załadowanej naczepy.

    Naczepy z ruchomą podłogą są chętnie wykorzystywane tam, gdzie ładunek ma dużą obbjętość. Zaletą jest także możliwość opróżniana naczepy bez jej podnoszenie, np. w niskich halach (kompostownie, wytwórnie, peletu, sortownie śmieci itp.).
    Naczepy z ruchomą podłogą są chętnie wykorzystywane tam, gdzie ładunek ma dużą obbjętość. Zaletą jest także możliwość opróżniana naczepy bez jej podnoszenie, np. w niskich halach (kompostownie, wytwórnie, peletu, sortownie śmieci itp.).

    Trwała, odporna, sprytna – priorytet firmy Fliegl

    Trwałość i bezawaryjna wydajność to priorytety firmy Fliegl. Zamek ze stali nierdzewnej zapewnia łatwe otwieranie i zamykanie dwuskrzydłowych drzwi przez cały okres eksploatacji naczepy, opatentowany I-Lock oszczędza czas, koszty napraw i części zamiennych. Wszystkie ruchome części naczepy są smarowane odporną na temperaturę pastą miedzianą, a nie konwencjonalnym smarem. Odporna na ścieranie i zużycie płyta ze stali Hardox chroni obszar wokół sworznia królewskiego.

    Konstruktorzy Fliegla preferują proste w obsłudze, solidne i trwałe okucia, co lubi też większość kierowców i przewoźników korzystających z takich pojazdów.
    Konstruktorzy Fliegla preferują proste w obsłudze, solidne i trwałe okucia, co lubi też większość kierowców i przewoźników korzystających z takich pojazdów.

    Przemyślane detale ułatwiają codzienną pracę z naczepą: przyłącze sprężonego powietrza z tyłu pojazdu, boczna bariera przeciwjazdowa, blokowane za pomocą sprężynowej dźwigni. Na przedniej ścianie zamontowane są uchwyty na łopatę i miotłę. Drzwi serwisowe z przodu koryta ułatwiają dostęp w celu czyszczenia. Kierowca może wejść na platformę roboczą na przedniej ścianie z obu stron. To rozwiązanie ma certyfikat Code-XL – zapewnia naczepie optymalną elastyczność w przypadku korzystania z różnych pojazdów ciągnących z dostępem z różnych stron.

    Pilot do zdalnej obsługi ruchomej podłogi – jego obsługa nie wzbudza niczyich wątpliwości…
    Pilot do zdalnej obsługi ruchomej podłogi – jego obsługa nie wzbudza niczyich wątpliwości…

    Sprawdzone i nowoczesne naczepy Fliegl

    Naczepa toczy się na osiach SAF z hamulcami tarczowymi. System monitorowania opon mierzy ciśnienie powietrza i temperaturę każdej opony i zgłasza odchylenia kierowcy. Zapobiega to ich przyspieszonemu zużyciu i uszkodzeniom. Osie i koła z geometrią precyzyjnie ustawioną w fabryce Fliegl za pomocą laserów, zapewniają również niskie zużycie opon i paliwa. Do prędkości 20 km/h ostatnia oś może być odciążona jako pomoc w manewrowaniu. Trailer Infocenter wyświetla dane, takie jak obciążenie osi, przebieg, diagnostyka i komunikaty systemowe.

    Miotła i łopata zawsze mogą się przydać – dzięki specjalnym uchwytom nie trzeba ich za każdym razem przypinać.
    Miotła i łopata zawsze mogą się przydać – dzięki specjalnym uchwytom nie trzeba ich za każdym razem przypinać.

    Kompleksowy pakiet LED obejmuje zespoły świateł tylnych z dynamicznymi kierunkowskazami, światła obrysowe boczne, światła pozycyjne i światła śledzące. Pięć świateł roboczych LED, po dwa z boku i z tyłu oraz jedno na platformie roboczej zapewnia, że środowisko pracy jest przez cały czas doskonale oświetlone. Poza tym diodowe lampy są energooszczędne i bardzo trwałe.

    Poprzeczki dachowe stabilizują ściany nie przeszkadzając w załadunku. Plandeka jest rozwijana poprzecznie z przedniego pomostu roboczego.
    Poprzeczki dachowe stabilizują ściany nie przeszkadzając w załadunku. Plandeka jest rozwijana poprzecznie z przedniego pomostu roboczego.

    Stalowe podwozie naczepy Fliegl SDS 390 X-tra Long

    Pomimo długości wewnętrznej 14,9 metra, przy masie własnej 7600 kilogramów, naczepa jest jedną z najlżejszych w swoim rodzaju. Lekkie podwozie wykonane jest ze stali o zoptymalizowanej wadze i grubości 8 mm. Fliegl oferuje na nią dziesięcioletnią gwarancję na korozję perforacyjną. A dzięki specjalnemu procesowi piaskowania podczas produkcji i wykończeniu lakierem piecowym, dwuskładnikowa farba będzie dobrze wyglądać przez wiele lat.

    (s), fot. Fliegl

    Tagi : Fliegl, naczepa z ruchomą podłogą
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda