Fliegl: Cud objętości – naczepa Fliegl SDS 390 X-tra Long
Długa, dłuższa, X-tra długa! Naczepa Fliegl SDS 390 X-tra Long z ruchomą podłogą o długości wewnętrznej ładowni wynoszącej 14,9 metra oferuje imponującą pojemność transportową 101 metrów sześciennych. W porównaniu z „konwencjonalnymi” naczepami tego typu o objętości 90 metrów sześciennych oznacza to wzrost o 12 procent. Pojazd został zaprezentowany podczas wrześniowych targów w Hanowerze.
Większy wolumen oznacza konieczność wykonania mniejszej liczby kursów i szybszą amortyzację naczepy. Przy zaledwie dwóch kursach dziennie z pełnym ładunkiem, przewoźnik korzystający z zestawu z naczepą Fliegl SDS 390 X-tra Long może zaoszczędzić w tygodniu jeden kurs wykonując nadal tą samą pracę – co jest dobre i dla środowiska i dla jego firmy. A spectrum towarów przewożonych tego rodzaju pojazdami jest naprawdę szerokie – to różnego rodzaju pelet, wióry drzewne, produkty rolne lub inne towary luzem. Trzyosiowa naczepa z ruchomą podłogą na bazie SDS 390 oferuje nie tylko dużo miejsca, ale także dużą ładowność wynoszącą do 27 ton.
Fliegl SDS 390 X-tra Long
- Ładowność 101 m3, o 12% więcej niż w przypadku konwencjonalnych naczep 90 m3
- 7600 kg masy własnej ładowność ponad 27 t
- Ruchoma podłoga wykonana z odpornego na ścieranie stopu aluminium, profile podłogowe 8 lub 10 mm
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Trailer Infocenter
- Pakiet oświetlenia LED
- Oś odciążająca AAC-Basic jako pomoc w manewrowaniu
- Nogi podporowe o wzmocnionej konstrukcji do parkowania w stanie załadowanym
Aluminiowe nadwozie naczepy
Ścianki przednia i boczne skrzyni aluminiowej wykonane są z profili zamkniętych, które są zespawane dookoła z profilem wzmacniającym u góry i ze specjalną ramą u dołu. Jak każda naczepa z ruchomą podłogą firmy Fliegl, SDS 390 X-tra Long ma fabryczną szczelnie spawaną wannę, która zapobiega przedostawaniu się mokrego ładunku. Standardowym wyposażeniem jest kanał odpływowy w tylnej części wanny, podobnie jak listwa odprowadzająca wodę deszczową z tyłu, która zapobiega przedostawaniu się wody deszczowej przez drzwi do powierzchni ładunkowej.
Fliegl wykorzystuje wyjątkowo odporny na ścieranie stop aluminium do profili podłogowych o grubości 8 mm. W przypadku szczególnie ściernych materiałów opcjonalnie dostępna jest podłoga o grubości 10 mm. Istotnym jest fakt, że profile aluminiowe są przykręcone na środku naczepy. Jeśli po kilku latach końcowa część jest bardziej zużyta niż przednia, profile można po prostu obrócić o 180 stopni i w ten sposób nadal używać przez kolejne lata.
Punkty zainstalowania uchwytów mocujących z boku podłogi umożliwiają bezpieczny transport innych towarów – naczepa pokazana podczas targów miała 12 par uchwytów mocujących. 24-tonowe nogi podporowe umożliwiają zaparkowanie nawet w pełni załadowanej naczepy.
Trwała, odporna, sprytna – priorytet firmy Fliegl
Trwałość i bezawaryjna wydajność to priorytety firmy Fliegl. Zamek ze stali nierdzewnej zapewnia łatwe otwieranie i zamykanie dwuskrzydłowych drzwi przez cały okres eksploatacji naczepy, opatentowany I-Lock oszczędza czas, koszty napraw i części zamiennych. Wszystkie ruchome części naczepy są smarowane odporną na temperaturę pastą miedzianą, a nie konwencjonalnym smarem. Odporna na ścieranie i zużycie płyta ze stali Hardox chroni obszar wokół sworznia królewskiego.
Przemyślane detale ułatwiają codzienną pracę z naczepą: przyłącze sprężonego powietrza z tyłu pojazdu, boczna bariera przeciwjazdowa, blokowane za pomocą sprężynowej dźwigni. Na przedniej ścianie zamontowane są uchwyty na łopatę i miotłę. Drzwi serwisowe z przodu koryta ułatwiają dostęp w celu czyszczenia. Kierowca może wejść na platformę roboczą na przedniej ścianie z obu stron. To rozwiązanie ma certyfikat Code-XL – zapewnia naczepie optymalną elastyczność w przypadku korzystania z różnych pojazdów ciągnących z dostępem z różnych stron.
Sprawdzone i nowoczesne naczepy Fliegl
Naczepa toczy się na osiach SAF z hamulcami tarczowymi. System monitorowania opon mierzy ciśnienie powietrza i temperaturę każdej opony i zgłasza odchylenia kierowcy. Zapobiega to ich przyspieszonemu zużyciu i uszkodzeniom. Osie i koła z geometrią precyzyjnie ustawioną w fabryce Fliegl za pomocą laserów, zapewniają również niskie zużycie opon i paliwa. Do prędkości 20 km/h ostatnia oś może być odciążona jako pomoc w manewrowaniu. Trailer Infocenter wyświetla dane, takie jak obciążenie osi, przebieg, diagnostyka i komunikaty systemowe.
Kompleksowy pakiet LED obejmuje zespoły świateł tylnych z dynamicznymi kierunkowskazami, światła obrysowe boczne, światła pozycyjne i światła śledzące. Pięć świateł roboczych LED, po dwa z boku i z tyłu oraz jedno na platformie roboczej zapewnia, że środowisko pracy jest przez cały czas doskonale oświetlone. Poza tym diodowe lampy są energooszczędne i bardzo trwałe.
Stalowe podwozie naczepy Fliegl SDS 390 X-tra Long
Pomimo długości wewnętrznej 14,9 metra, przy masie własnej 7600 kilogramów, naczepa jest jedną z najlżejszych w swoim rodzaju. Lekkie podwozie wykonane jest ze stali o zoptymalizowanej wadze i grubości 8 mm. Fliegl oferuje na nią dziesięcioletnią gwarancję na korozję perforacyjną. A dzięki specjalnemu procesowi piaskowania podczas produkcji i wykończeniu lakierem piecowym, dwuskładnikowa farba będzie dobrze wyglądać przez wiele lat.
(s), fot. Fliegl
Views: 41