Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Fiat Professional: W Warszawie pojawią się nowe ambulanse na Ducato

    Fiat Professional: W Warszawie pojawią się nowe ambulanse na Ducato

    2 lutego, 2021
    Aktualności, Elektromobilność

    Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SPZOZ w Warszawie zakupiła w 2020 roku łącznie 16 Fiatów Ducato z przeznaczeniem na ambulanse do ratowania życia mieszkańców stolicy.

    Fiat Professional: W Warszawie pojawią się nowe ambulanse na Ducato, Truckslog.pl

    Zabudowę Ducato do poziomu najbardziej zaawansowanych ambulansów typu C wykonuje firma AMZ-Kutno S.A. mająca przeszło 20-letnie doświadczenie. Pierwsze sześć pojazdów zostało oddanych do użytku w grudniu zeszłego roku; ambulanse wsparły walkę zespołów wyjazdowych stołecznych ratowników medycznych z Covid-19.

    Pod koniec zeszłego roku na ulice Warszawy i okolicznych powiatów wyjechało 6 nowych ambulansów zbudowanych na bazie Fiatów Ducato. Pojazdy zostały zakupione przez Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SPZOZ w Warszawie i przekazane stacjom wyczekiwania zespołów wyjazdowych stołecznych ratowników medycznych do niesienia pomocy pacjentom chorym na Covid-19.

    Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SPZOZ w Warszawie to jeden z największych w Polsce publicznych zakładów opieki zdrowotnej, który świadczy usługi z zakresu pomocy doraźnej. Codziennie pod opieką ma nawet 4,5 miliona ludzi, którzy żyją i pracują w stolicy. Praca w tak dużej aglomeracji wymaga od „Meditransu” nieustannych inwestycji w rozbudowę infrastruktury i stacje wyczekiwania zespołów wyjazdowych ratowników medycznych. Obecnie na mapie Warszawy znajduje się 38 takich stacji zlokalizowanych w najbardziej newralgicznych punktach miasta i rozmieszczonych promieniście w taki sposób, by dojazd na miejsce wezwania nie przekraczał ośmiu minut nawet w godzinach szczytów komunikacyjnych.

    Jak podaje Meditrans” w Warszawie od początku pandemii liczba interwencji znacząco się zwiększyła. Oprócz codziennych interwencji do obowiązków ratowników medycznych doszły niekończące się transporty chorych na Covid-19 do szpitali. Te wymagają większej liczby ambulansów. – Nowe karetki to prezent nie tylko dla warszawiaków, ale i dla członków zespołów ratownictwa medycznego, które będą w nich pracować. Jakość naszej pracy potwierdzają nie tylko certyfikaty ISO, ale i nowoczesny sprzęt – mówi Piotr Owczarski, główny specjalista ds. promocji, marketingu i środków zewnętrznych WSPRiTS „Meditrans” SPZOZ w Warszawie.

    Dyrektor Wojewódzkiej Stacji Pogotowia „Meditrans”, Karol Bielski, dodaje: – Mamy w tej chwili taką sytuację, że w trakcie pandemii musimy dbać również o wyposażenie, nie tylko o środki ochrony indywidualnej, o odpowiednią gratyfikację dla ratowników medycznych, którzy codziennie udzielają pomocy na ulicach Warszawy, ale też i odpowiednie warunki pracy w postaci ambulansów. Teraz mamy sześć nowych, w pełni wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt, czyli najnowsze możliwie dostępne technologie w zakresie teletransmisji z defibrylatorów, respiratory, również urządzenia do kompresji klatki piersiowej. I ten sprzęt będzie służył w stacjach wyczekiwania, które są zlokalizowane na terenie Warszawy. 

    Karetki powstały na bazie Fiatów Ducato fabrycznie wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, w tym ABS, ASR, elektroniczny rozdział siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP czy wentylowane hamulce tarczowe przednie i tylne. Zabudowę Ducato wykonała firma AMZ-Kutno S.A., która doposażyła je do poziomu najbardziej zaawansowanych ambulansów typu C. Każdy pojazd jest wyposażony w najnowszej generacji sprzęt medyczny: defibrylator transportowy z możliwością teletransmisji danych medycznych do centrum teletransmisji „Meditrans” w Warszawie. Oznacza to, że w trakcie przewożenia pacjenta do szpitala możliwe będzie prowadzenie konsultacji kardiologicznych w czasie rzeczywistym (telemedycyna).

    W karetkach znalazły się także: transporter i nosze transportowe oraz profesjonalne urządzenia do mechanicznej kompresji klatki piersiowej. Pojazdy dysponują dwoma miejscami siedzącymi dla zespołu ratunkowego, instalacją tlenową z punktami poboru tlenu typu AGA, trzema niezależnymi instalacjami elektrycznymi, w tym dwiema na 230 V i jedną na 12 V, z odpowiednią liczbą gniazd pozwalających na zasilanie różnego rodzaju sprzętu do monitorowania i ratowania życia pacjenta. Oświetlenie przedziału medycznego wykonano w oszczędnej energetycznie technologii LED. Samochody mają w pełni zautomatyzowany system ogrzewania i klimatyzacji w przedziale medycznym, ze sterowaniem za pomocą zintegrowanego panelu dotykowego. Ambulanse mają wzmocnioną konstrukcję ścian umożliwiającą montaż wyposażenia medycznego, przegrodę z oknem do komunikowania się między przedziałem medycznym i kabiną kierowcy, oznakowanie i sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego.

    W ślad za pierwszymi 6 Fiatami Ducato wydanych zostało kolejnych 10, które już niedługo zobaczymy na stołecznych ulicach. Wszystkie ambulanse są wykorzystywane jako jednostki intensywnej opieki, zaawansowanego leczenia i monitorowania pacjentów, a więc do ratowania życia w najcięższych przypadkach zagrożenia życia, w tym z powodu Covid-19.

    (s)
    Fot. Stellantis

     

    Tagi : elektromobilność, Fiat, rynek
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone