FAYMONVILLE: Nowy WingMAX do łopat wirnika w rozmiarze XXL
Łopaty wirnika to elementarna część składowa elektrowni wiatrowej. Obecne trendy dążą do budowy coraz większych skrzydeł wiatraka o długości nawet do 70 m. Nowy pojazd WingMAX od Faymonville, należący do serii platform TeleMAX, pozwala na bezpieczny i ekonomiczny transport elementów XXL na miejsce ich przeznaczenia. (galeria zdjęć)
Nowa generacja łopat wirników to istotny obszar rozwoju elektrowni wiatrowych. Te zaś powinny być coraz wydajniejsze, a lokalizacje ich ustawienia powinny być coraz efektywniej wykorzystane. – Do transportu skrzydeł wiatraka w formacie XXL o długości do 70 m firma Faymonville opracowała pojazd, charakteryzujący się nie tylko stosowną długością, lecz także doskonałymi opcjami w zakresie manewrowania – mówi kierownik produktu Rainer Noe, wskazując na podstawową zasadę użytkowania naczepy platformowej, dostępnej w wersji 3- lub 4-osiowej.
Niepowtarzalną cechą nowego pojazdu jest współdziałanie wielu walorów natury technicznej: niezwykle wysoki skok łabędziej szyi, najdłuższa dostępna powierzchnia załadunkowa w formie 4-krotnie rozsuwanego teleskopu, długość łabędziej szyi, kompatybilna z 5-osiowymi ciągnikami siodłowymi oraz mocne 19,5-calowe osie wahliwe. – Dzięki tej szczególnie korzystnej kombinacji naczepa poradzi sobie z każdym wyzwaniem – dodaje Rainer Noe przedstawiając przyczyny, dla których nowy produkt stanowi niezwykle mocne wsparcie dla przemysłu elektrowni wiatrowych.
Sprawdzona technologia osi łamanych pozwala na kąt skrętu nawet do 60° i maksymalne podniesienie do 600 mm. – W kombinacji z hydraulicznie podnoszoną i opuszczaną łabędzią szyją nowy TeleMAX radzi sobie bez problemów z przeszkodami na drogach, choćby takimi jak ronda, które tego rodzaju zespoły pojazdów muszą pokonać w poprzek. Dzięki temu możliwe jest pokonanie w trudnych warunkach terenowych tras o różnych profilach – Rainer Noe objaśnia istotne właściwości, niezbędne podczas transportu ładunków o ekstremalnej długości.
Hydraulicznie poruszana łabędzia szyja podnosi się nawet o 1700 mm, zapewniając szczególnie duży prześwit. Naczepa platformowa, zaprojektowana do zastosowania z ciągnikami siodłowymi o 4 i 5 osiach zawiera znacznie więcej inteligentnie przemyślanych rozwiązań. Przesuwne podkłady pod ładunek, umożliwiające utworzenie konstrukcji wspornikowej skrzydła, pozwalają na skrócenie naczepy nawet wtedy, gdy znajduje się na niej ładunek.
Są one niezwykle pomocne, ułatwiając pokonywanie krętych odcinków drogi. Wsporniki hydrauliczne ułatwiają rozsuwanie i zsuwanie teleskopowej powierzchni załadunkowej. Obustronna blokada sekcji teleskopowych zapewnia podwyższoną stabilność podczas jazdy, a rozstaw wózków osiowych, wynoszący 2000 mm, zapewnia szczególną stabilność boczną. Wzmocnione pozycje blokady zapewniają za to optymalne przeniesienie sił pociągowych i hamujących.
Praktyczna, radiowa obsługa zdalna wszystkich funkcji hydraulicznych stanowi dodatkowe wsparcie użytkownika podczas pracy. Solidna konstrukcja naczepy ze stali o wysokiej wytrzymałości zapobiega ponadto powstawaniu sił łamiących, które mogłyby zniszczyć kruchy ładunek. – Wersja WingMAX, będąca częścią serii TeleMAX, pozostaje dzięki właściwościom wymienionym powyżej ekstremalnie stabilna i bezpieczna w obsłudze, również wtedy, gdy służy do przewozu najdłuższych skrzydeł wiatraka elektrowni wiatrowych – komentuje Rainer Noe, podkreślając niezwykle dojrzały i dopracowany charakter nowego produktu.
(s)
Fot. Faymonville
Views: 5