Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Fabryka baterii ma ruszyć w 2027 roku. Accelera by Cummins, Daimler Truck i PACCAR wybrały stan Missisipi do ich produkcji

    Fabryka baterii ma ruszyć w 2027 roku. Accelera by Cummins, Daimler Truck i PACCAR wybrały stan Missisipi do ich produkcji

    14 lutego, 2024
    Aktualności, Elektromobilność, Producenci, Rynek

    Firmy Accelera by Cummins, Daimler Trucks & Buses US Holding LLC i PACCAR wybrały hrabstwo Marshall w stanie Missisipi na miejsce budowy zakładu produkującego zaawansowane ogniwa akumulatorowe w ramach planowanej spółki joint venture.

    Peterbilt m 579EV – elektryczne ciężarówki od Paccara też dostaną baterie powstające w zakładzie w Missisipi.
    Peterbilt m 579EV – elektryczne ciężarówki od Paccara też dostaną baterie powstające w zakładzie w Missisipi.

    Nowy podmiot rozpocznie w tym miejscu produkcję baterii dla użytkowych pojazdów elektrycznych i oczekuje się, że stworzy ponad 2000 miejsc pracy na rynku amerykańskim, z możliwością dalszej ekspansji w miarę wzrostu popytu. Planowane rozpoczęcie produkcji ogniw akumulatorowych w zakładzie o mocy 21 gigawatogodzin (GWh) ma się rozpocząć w 2027 r.

    Zawiązanie spółki joint venture pomiędzy Accelera, Daimler Truck i PACCAR zostało ogłoszone we wrześniu 2023 r. Umożliwi ona dostarczanie korzystnej cenowo i zróżnicowanej technologii ogniw akumulatorowych, która wspiera wdrażanie pojazdów elektrycznych w transporcie komercyjnym o średniej i dużej ładowności.

    Accelera, Daimler Truck i PACCAR będą posiadać po 30 proc. udziałów i wspólnie kontrolować działalność zakładu, która skupi się na technologii akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) dla ciężarówek z napędem elektrycznym. EVE Energy będzie pełnić rolę partnera technologicznego w spółce joint venture z 10 proc. udziałów i wniesie swoją wiodącą w branży wiedzę w zakresie projektowania i produkcji ogniw akumulatorowych do nowo powstającego zakładu. EVE Energy jest światowym liderem technologicznym w produkcji ogniw akumulatorowych LFP dla przemysłu motoryzacyjnego.

    – Społeczności lokalne i mieszkańcy stanu Missisipi są dla nas wspaniałymi partnerami biznesowymi. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój tego partnerstwa za sprawą nowej fabryki ogniw akumulatorowych, która zapewni naszym klientom najlepsze na rynku, efektywne kosztowo rozwiązania bezemisyjne – powiedział Preston Feight, dyrektor generalny PACCAR.

    – Wybór tej lokalizacji stanowi ekscytujący i namacalny krok w kierunku realizacji naszej strategii Destination Zero oraz wizji poprowadzenia branży w kierunku przyszłości bez paliw kopalnych – powiedziała Jennifer Rumsey, prezes i dyrektor generalny firmy Cummins. – Cieszymy się, że możemy dołączyć do społeczności hrabstwa Marshall, aby napędzać wzrost gospodarczy i tworzyć miejsca pracy w stanie Missisipi, jednocześnie nadal rozszerzając nasze silne partnerstwa i zaspokajając różnorodne potrzeby naszych klientów.

    – Lokalna produkcja ogniw akumulatorowych jest ważnym elementem dostarczania naszym klientom – flotom samochodów ciężarowych, które utrzymują Amerykę i świat w ruchu – efektywnych kosztowo opcji dekarbonizacji ich działalności – podkreślił John O’Leary, prezes i dyrektor generalny Daimler Truck North America.

    Accelera, Daimler Truck i PACCAR są liderami w procesie przejścia sektora pojazdów użytkowych na technologie bezemisyjne. Partnerzy są zaangażowani w redukcję emisji dwutlenku węgla zgodnie z postanowieniami paryskim porozumieniem klimatycznym.

    Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia oraz otrzymaniu stosownych zgód w zakresie kontroli fuzji i zgód regulacyjnych, w tym złożeniu dobrowolnego zawiadomienia do Komitetu ds. Inwestycji Zagranicznych w Stanach Zjednoczonych (CFIUS).

    (s), fot. DAF

    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : baterie dla użytkowych pojazdów elektrycznych, ogniwa akumulatorowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.