EWT: Nowe oddziały w Polsce
W styczniu 2020 roku uruchomiony został oddział w Komornikach k. Poznania. Poznań, będący stolicą Wielkopolski, jest punktem o strategicznym znaczeniu dla polskiej i europejskiej logistyki. Położenie geograficzne pomiędzy Warszawą i Berlinem oraz potencjał gospodarczy Wielkopolski, przyczyniły się do koncentracji firm z sektora produkcyjnego i logistycznego.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na nowe pojazdy, usługi serwisowe i części zamienne, w 2018 roku zarząd EWT podjął decyzję o budowie nowego oddziału w Komornikach k. Poznania. Budowa nowego obiektu od podstaw, rozpoczęła się w styczniu 2019 roku. Zakończenie prac budowlanych nastąpiło w grudniu 2019 roku a rozpoczęcie działalności w styczniu 2020 roku.
Nowy obiekt położny jest na działce o pow. 2,2 ha, bezpośrednio przy autostradzie A2 w pobliżu węzła z S5 i S11, z bardzo dogodnym dojazdem dla pojazdów ciężarowych. W sąsiedztwie znajdują się parki przemysłowe, na terenie których prowadzą działalność m. in. obecni i przyszli klienci EWT / Schmitz Cargobull. Doskonała lokalizacja i dojazd dla pojazdów ciężarowych, ułatwiają korzystanie z usług pojazdom będących w tranzycie pomiędzy wschodem i zachodem Europy.

Kolejny obiekt EWT rozpocznie działalność we wrześniu 2020. Zlokalizowany jest w Nowej Wsi Wrocławskiej.
One stop shop
Na terenie obiektu działa biuro handlowe, serwis naczep i magazyn części zamiennych. – W jednym miejscu klienci mają możliwość uzyskania fachowej porady dotyczącej produktów Schmitz Cargobull, otrzymać ofertę na nowe i używane pojazdy oraz pełny pakiet usług finansowych. W ramach obsługi posprzedażnej do dyspozycji klientów oddaliśmy nowoczesny obiekt serwisowy, w którym można wykonać prace przeglądowe, naprawy eksploatacyjne, serwis ogumienia, agregatów chłodniczych i wind załadowczych – mówi Mariusz Mozol, członek zarządu EWT Truck & Trailer. – Na uwagę zasługuje dział blacharsko lakierniczy, z kabiną lakierniczą o długości 17 m oraz specjalistycznym oprzyrządowaniem do napraw powypadkowych. Specjalizacją serwisów EWT są naprawy powypadkowe naczep chłodniczych z Ferroplastu. Do dyspozycji klientów przygotowana została również nowoczesna myjnia automatyczna.
Aby zapewnić maksymalną mobilność naczep Schmitz Cargobull, w obiekcie funkcjonuje doskonale zaopatrzony magazyn oryginalnych części zamiennych Schmitz. Zapewnia dostawy części zamiennych do własnego serwisu, sprzedaż części przez ladę i sprzedaż wysyłkową. W ramach serwisu w Komornikach k. Poznania uruchomiony został również mobilny serwis pomocy drogowej, który jest do dyspozycji 24 h, 7 dni w tygodniu.
Załoga EWT docelowo liczyć będzie w tym miejscu ok. 30 osób. Nowi pracownicy przeszli gruntowne przeszkolenie w istniejących obiektach EWT, wykorzystując ponad 20-letnie doświadczenie firmy w serwisowaniu naczep Schmitz Cargobull. Zgodnie z polityką firmy, wszyscy pracownicy mają zapewniony dostęp do specjalistycznych szkoleń i nowoczesnych narzędzi, co gwarantuje zachowanie poziomu usług na najwyższym europejskim poziomie.
Dane liczbowe obiektu w Poznaniu: powierzchnia działki – 22.389 m2, powierzchnia budynku – 1971 m2, powierzchnia biurowa – 442 m2; miejsca parkingowe dla 41 pojazdów ciężarowych; powierzchnia magazynu – 192 m2; 9 stanowisk do naprawy naczep.
Kolejny obiekt EWT rozpocznie działalność we wrześniu 2020. Zlokalizowany jest w Nowej Wsi Wrocławskiej (ul. Józefa Wymysłowskiego 3, 55-080 Kąty Wrocławskie) na Dolnym Śląsku – w południowo zachodniej część Polski, graniczącej z Niemcami i Czechami. W ostatnich latach wokół Wrocławia powstały strefy gospodarczo-przemysłowe z intensywną koncentracją obiektów produkcyjnych i magazynowych. Nowy obiekt sprzedażowo-serwisowy położony jest w strefie przemysłowej, bezpośrednio przy autostradzie A4 i w pobliżu węzła z S8 i S5. Powstał na bazie istniejącego budynku. Po gruntownej przebudowie i adaptacji do celów serwisowo- sprzedażowych będzie pełnił identyczną funkcję jak obiekt w Poznaniu, zgodnie z koncepcją „One stop shop”.
Lokalizacja przy głównym szlaku komunikacyjnym na południu Polski, będącym jednocześnie szlakiem tranzytowym na Ukrainę, umożliwi korzystanie z usług również klientom będącym w tranzycie. Obiekt został zakupiony w 2019 roku, prace adaptacyjno-budowlane rozpoczęły się w lutym 2020 roku, zakończone w sierpniu 2020 roku.
Docelowo w obiekcie oferowany będzie pełen zakres usług serwisowych, włącznie z pracami blacharsko–lakierniczymi i naprawami Ferroplast. Dane liczbowe: powierzchnia działki – 15.200 m²; powierzchnia budynku – 2636,64 m²; powierzchnia biurowa – 554,94 m²; miejsca parkingowe dla 40 pojazdów ciężarowych; powierzchnia magazynu – 121,28 m² (+93 m² antresola); 13 stanowisk do naprawy naczep; docelowa liczba pracowników – 30.
(s)
Fot. EWT Truck & Trailer