Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Firma No Limit działa w branży logistycznej od 1990 roku. Specjalizuje się w logistyce kontraktowej, w tym zarządzaniu łańcuchem dostaw dla klientów z branży fashion, beauty, sport, meblarskiej, AGD, motoryzacyjnej, technicznej, elektronicznej.
Usługi transportowe realizuje na terenie 28 krajów w Europie. Operacje logistyczne prowadzone są w nowoczesnych magazynach zlokalizowanych w Polsce, Słowacji, Rumunii, na Węgrzech i Litwie. Firma jest także pionierem elektromobilności w logistyce miejskiej.
Od ponad dwóch lat 19 Mercedesów eSprinter rozwozi zamówienia home delivery w dwóch oddziałach No Limit w Poznaniu i Warszawie. – Byliśmy jedną z pierwszych firm, która zdecydowała się na taki krok i tak naprawdę nie mogliśmy się opierać na doświadczeniach innych operatorów, a jedynie na własnej wiedzy, kalkulacjach i prognozach – mówi Katarzyna Stępniewska-Puto, kierownik ds. Wsparcia Zasobów Dystrybucji w No Limit. – Po ponad dwóch latach eksploatacji mogę z satysfakcją powiedzieć, że nasze przewidywania okazały się słuszne i Mercedesy sprawdziły się jako idealne narzędzie w miejskich dostawach. Dlatego też w tym roku powiększamy ich flotę o 12 nowych eSprinterów, tym razem z zabudową 8-paletową.
Codziennie wczesnym rankiem eSprintery podjeżdżają pod jeden z magazynów No Limit, skąd zabierają zamówienia, które trzeba rozwieźć do klientów końcowych. Załadunek trwa zwykle ok. 30 minut, co pozwala na wystarczające uzupełnienie energii. – Decydując się na zakup elektrycznych pojazdów dostawczych, wiedzieliśmy, że musimy jednocześnie zadbać o odpowiednią infrastrukturę do ładowania – mówi Katarzyna Stępniewska-Puto. – Zainwestowaliśmy w ładowarki stacjonarne, którymi ładujemy nasze samochody w cyklu mieszanym. Pozwala to dłużej zachowywać żywotność baterii: stale monitorujemy ten parametr w serwisie i po ponad dwóch latach utrzymujemy ją na poziomie 94%. W ciągu dnia, podczas załadunków uzupełniamy akumulatory za pomocą szybkich ładowarek, żeby nie tracić czasu przeznaczonego na transport.
eSprintery No Limit poddawane są bardzo intensywnej eksploatacji – ich roczny przebieg wynosi 40-50 tys. km, co oznacza, że opieka serwisowa i posprzedażowa ma dla firmy duże znaczenie. – Ten aspekt był dla nas, oprócz samych parametrów pojazdu, kluczowy przy wyborze marki – przyznaje Katarzyna Stępniewska-Puto. – Podczas tylu operacji w miastach różne rzeczy mogą się zdarzyć, a jednocześnie przebiegi mamy dość duże. Dodatkowa gwarancja, którą Mercedes-Benz oferuje jako jeden z nielicznych na rynku, pozwala nam spać spokojniej, a współpraca serwisowa z naszym dealerem, firmą Auto Idea, jest wzorcowa – możemy liczyć na pełen profesjonalizm i elastyczność.
Ciche i dynamiczne eSprintery są bardzo cenione przez kierowców No Limit. – Z doświadczenia wiemy, że użytkowanie samochodów elektrycznych zmniejsza rotację wśród kierowców i poprawia satysfakcję z pracy – mówi Katarzyna Stępniewska-Puto. – Brak drgań charakterystycznych dla pojazdów napędzanych silnikiem Diesla i cisza w kabinie zwiększają komfort. Do tego eSprintery są bardzo zwrotne i zwinne, co w mieście ma duże znaczenie. Kolejny aspekt to bezpieczeństwo – z jednej strony wsparcie systemów, takich jak np. asystent utrzymania pasa ruchu, a z drugiej pomoc w razie wypadku, kiedy samochód sam wzywa odpowiednie służby na miejsce zdarzenia.
Dużym plusem dla No Limit jest także możliwość korzystania z buspasów, szczególnie w godzinach porannych korków oraz bezpłatne parkowanie. Dzięki eSprinterom firma jest jednocześnie gotowa na ograniczenia wynikające z planowanych stref czystego transportu. – Na podstawie dotychczasowych doświadczeń z elektrycznymi Mercedesami uważamy, że dla miejskich dostaw – i to właśnie nie tylko kurierskich, ale także towarów gabarytowych, z którymi eSprinter świetnie sobie radzi – nie ma lepszego rozwiązania niż elektromobilność. Kluczowe jest dobre przygotowanie. Dlatego chętnie dzielimy się teraz naszą wiedzą i doświadczeniem, a sami będziemy nadal rozwijać się w tym kierunku – dodaje Katarzyna Stępniewska-Puto.
(s), fot. Mercedes-Benz
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]