Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Wraz z rozwojem floty elektrycznych pojazdów w Kownie, Eleport stawia sobie za cel dostarczenie wysokiej jakości usług oraz wygody dla kierowców samochodów elektrycznych. Country Manager Eleport na Litwie, Kazys Pupinis, podkreśla, że ich planowana liczba stacji, choć duża może okazać się niewystarczająca w przyszłości, dlatego Eleport gotowy jest na dalszą ekspansję.
Ma nadzieję, że nowe miejsca do ładowania uczynią ładowanie jeszcze bardziej wygodnym i przystępnym dla właścicieli samochodów elektrycznych oraz przyczynią się do przyspieszenia transformacji do bezemisyjnego transportu.
Według Pupinisa w centrum Kowna i jego okolicach znajduje się około 25 publicznych ładowarek, z których większość to ładowarki wolno ładujące. Do maja 2024 r. estońska firma zainstaluje 20 stacji wolnego i szybkiego ładowania na terenie Akropolis, która prawie podwoi dotychczasową liczbę dostępnych ładowarek w mieście. W pierwszej fazie rozwoju zostanie zainstalowanych 12 stacji ładowania prądem stałym (DC) i 8 stacji ładowania prądem zmiennym (AC). – Coraz więcej mieszkańców Kowna i gości miasta przyjeżdża do nas samochodami elektrycznymi. Staramy się odpowiadać nie tylko na obecne, ale i przyszłe potrzeby, dlatego po wielu konsultacjach zdecydowaliśmy się na powiększenie liczby zainstalowanych ładowarek w ramach jednego projektu – komentuje mówi Brigita Kuodyte, kierownik kowieńskiego Akropolis.
Menedżer ds. rozwoju biznesu w Eleport, Robertas Skamarakas, zauważa, że po wdrożeniu pierwszego etapu projektu łączna moc stacji osiągnie 1500 kW, a większość mocy – 1200 kW – zostanie przeznaczona na urządzenia do szybkiego ładowania. Maksymalna moc jednej ładowarki osiągnie 150 kW, po wdrożeniu drugiego etapu, w najbliższych latach łączna moc stacji ładowania przekroczy 3 megawaty (MW).
(s), fot. Eleport
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]