Wypadek busa na A2 w Niemczech. Dwie ofiary śmiertelne to Polacy
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
Dziś elektryczna flota pojazdów pocztowych dostarcza przesyłki do połowy mieszkańców Norwegii, a celem na najbliższe lata jest całkowita rezygnacja z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi i zastąpienie ich elektrycznymi. Elektryczne samochody dostawcze Maxus są najliczniejszą grupą wsród tego typu pojazdów w czerwonej flocie skandynawskich pocztowców.
Norweska poczta bardzo poważnie podchodzi do zmian klimatycznych, dlatego opracowała kompleksową strategię, w myśl której chce dostarczać przesyłki bez wykorzystania paliw kopalnych. Poczta w Norwegii chce, by do 2025 wszystkie jej pojazdy były zasilane wyłącznie energią odnawialną.
Już dziś wyłącznie elektryczną flotą dysponuje m.in. poczta w Oslo, Skien i Porsgrunn, a kolejne duże miasta są w trakcie takiej transformacji. Oznacza to, że wysłane za pośrednictwem poczty przesyłki trafiają przy pomocy bezemisyjnego transportu do połowy mieszkańców Norwegii (2,7 mln ludzi). Celem jest zelektryfikowanie całej pocztowej floty, by poprawić jakość powietrza i ograniczyć hałas na drogach.
Dziś norweska poczta dysponuje flotą ponad 1900 pojazdów elektrycznych. W Oslo są obecnie 183 elektryczne samochody dostawcze dostarczające paczki i listy do mieszkańców, a także elektryczne motorowery. W Skien i Porsgrunn za dystrybucję odpowiada łącznie 36 pojazdów elektrycznych – trzy elektryczne skutery i 33 elektryczne samochody dostawcze. Miasta i gminy, takie jak Asker, Bærum, Hamar, Tønsberg i Longyearbyen również wprowadziły już w pełni elektryczną flotę pojazdów.
Do floty norweskiej poczty ostatnio dołączyło kolejne 130 elektrycznych samochodów dostawczych Maxus e-Deliver 3 i Maxus e-Deliver 9. e-Deliver 3 to wydajny elektryczny samochód dostawczy, zależnie od wersji dysponuje 4,8 lub 6,3 m3 przestrzeni ładunkowej i wyposażony jest w akumulator o pojemności 50 kWh. Z kolei Maxus e-Deliver 9 może zabrać towar o objętości 9,7; 11 lub 13 m3. W pierwszej odmianie akumulator ma pojemność 51,5 kWh, w drugiej i trzeciej – 72 lub 88,5 kWh. Poza wersjami dostawczymi jest dostępny jako podwozie do zabudowy oraz będzie w wersjach 8- i 9-miejscowych.
Dziś norwescy pocztowcy korzystają z ponad 320 dostawczych Maxusów, to wiodąca marka w całej flocie. – Jesteśmy dumni, że norweska poczta po raz kolejny wybrała markę Maxus i że możemy przyczynić się do osiągnięcia ich celów klimatycznych. Ponieważ elektryczne samochody dostawcze Maxus zapewniają sporą ładowność i mają duży zasięg, idealnie nadają się do firmy takiej jak poczta, która codziennie dostarcza do adresatów tysiące przesyłek o różnych gabarytach. Nasza współpraca będzie z pewnością kontynuowana – powiedział Bernhard Jahnsen, kierownik sprzedaży w Maxus Norway.
(s), fot. Maxus
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć jego ostatnie miesiące przyniosły widoczną poprawę na […]
Rumuński dealer DAF TH Trucks otrzymał tytuł „International Dealer of the Year 2025” na międzynarodowym spotkaniu […]