Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Nowe dane monitorujące flotę elektrycznych modeli Volvo pokazują, że od 2019 r. przejechały one w ruchu komercyjnym na całym świecie ponad 80 milionów kilometrów. Przejechanie tej samej odległości równoważnymi pojazdami ciężarowymi napędzanymi silnikiem wysokoprężnym spowodowałoby zużycie ponad 25 milionów litrów oleju napędowego.
Pokonanie takiej trasy modelami elektrycznymi przyczyniło się także do redukcji emisji dwutlenku węgla z rur wydechowych o 68.000 ton. – Cieszę się, widząc, jak firmy transportowe wykorzystują zalety elektrycznych pojazdów ciężarowych w codziennej działalności. Sektor transportu odpowiada za 7% globalnej emisji dwutlenku węgla, a modele z napędem akumulatorowym są ważnym narzędziem zmniejszania śladu węglowego. Dzięki wielu pionierom już teraz dostrzegamy ogromny potencjał tej technologii – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Wczesne wejście Volvo na rynek elektrycznych pojazdów ciężarowych pozwoliło zbudować unikalną wiedzę w zakresie transportu bezemisyjnego – wiedzę, którą wykorzystuje się w rozwoju następnej generacji elektrycznej oferty Volvo Trucks.
Opłaca się wcześnie wdrożyć rozwiązania – firmy transportowe posiadające elektryczne modele mają silną przewagę konkurencyjną, mogąc oferować bezemisyjne usługi dla zlecających transporty.
Maksymalizacja wykorzystania inwestycji zarówno w elektryczną ciężarówkę, jak i infrastrukturę ładowania, buduje silny biznes dla firm transportowych – poprzez optymalizację logistyki i tras przejazdu oraz dzielenie się stacjami ładowania między operatorami.
Korzyści z elektrycznych pojazdów ciężarowych wykraczają poza zyski środowiskowe – kierowcy doświadczają znacznie lepszych warunków pracy dzięki dużo niższemu poziomowi hałasu i wibracji.
Globalne dostawy elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo wzrosły o 256% do 1977 sztuk w 2023 roku i firma widzi ciągłe zainteresowanie klientów w 2024 roku. W Europie ponad połowa klientów kupujących elektryczne ciężarówki w pierwszym kwartale tego roku wybrała Volvo Trucks – udział Volvo w segmencie elektrycznych pojazdów ciężarowych wyniósł 56%.
W Ameryce Północnej Volvo reprezentowało 44% wszystkich sprzedanych pojazdów ciężarowych w wersji elektrycznej.
Do tej pory Volvo dostarczyło ponad 3500 elektrycznych samochodów ciężarowych klientom w 45 krajach na sześciu kontynentach. W 2023 roku Volvo Trucks rozszerzyło swoją obecność na rynku, dostarczając swoje pierwsze ciężkie elektryczne pojazdy do Ameryki Łacińskiej, do klientów w Brazylii, Chile i Urugwaju. Volvo stało się również pierwszym producentem, który dostarczył tego typu pojazdy w Maroko, Korei Południowej i Malezji. – Nie tylko firmy transportowe, ale także nabywcy usług transportowych i logistycznych podpisują się pod inicjatywą Science Based Target Initiative (SBTi) i zaczynają wymagać zrównoważonych rozwiązań transportowych od swoich dostawców. To kolejny czynnik napędzający przejście na rozwiązania elektryczne – mówi Roger Alm.
Elektryczne modele Volvo Trucks spełniają potrzeby w szerokim zakresie zastosowań – od dystrybucji miejskiej i zarządzania odpadami po transport regionalny i budownictwo. Przez pięć lat elektryfikacji Volvo zdobyło również solidne doświadczenie w optymalizacji wykorzystania energii, ładowania i serwisowania elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Od 2019 roku Volvo Trucks stopniowo rozszerzało swoją ofertę elektryczną do dzisiejszej gamy, która obejmuje osiem w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Modele elektrycznych ciężarówek Volvo w ofercie to Volvo FL Electric, FE Electric, FM Electric, FM Low Entry, FMX Electric, FH Electric, FH Aero Electric oraz VNR Electric. Najlepiej sprzedającym się modelem jest Volvo FH Electric, który niedawno został wybrany laureatem prestiżowej nagrody International Truck of the Year Award 2024.
(s), fot. Volvo Trucks
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 87