ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Dzięki tej współpracy możliwe będzie stworzenie w USA wysoce pożądanych miejsc pracy w rozwijającym się sektorze czystych technologii. Oczekuje się, że całkowita wartość inwestycji w fabrykę o mocy 21 gigawatogodzin (GWh) wyniesie od 2 do 3 miliardów dolarów. Partnerzy zobowiązali się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla zgodnie z Paryskim Porozumieniem Klimatycznym.
Cummins, Daimler Truck i PACCAR będą posiadać w Accelera po 30 proc. udziałów i wspólnie kontrolować spółkę joint venture, która początkowo skupi się na rodzinie technologii akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) dla ciężarówek z napędem elektrycznym.
Ogniwa akumulatorów LFP produkowane przez spółkę joint venture będą w stanie zaoferować szereg korzyści w porównaniu z innymi rodzajami akumulatorów, w tym niższy koszt, dłuższą żywotność i większe bezpieczeństwo, bez konieczności stosowania surowców niklowych i kobaltowych. Accelera by Cummins, Daimler Truck i PACCAR spodziewają się rosnącego popytu na technologię akumulatorową w ciągu tej dekady, a amerykańscy klienci skorzystają z najnowocześniejszej fabryki ogniw akumulatorowych.
EVE Energy będzie pełnić rolę partnera technologicznego w spółce joint venture z 10 proc. udziałem i wniesie swój wiodący w branży know-how w zakresie projektowania i produkcji ogniw akumulatorowych. EVE Energy jest światowym liderem w produkcji ogniw akumulatorowych LFP dla przemysłu motoryzacyjnego i jest notowana na giełdzie w Shenzhen.
Ta strategiczna spółka joint-venture umożliwia jej właścicielom stworzenie niezbędnej skali dostępu do opłacalnej i zróżnicowanej technologii ogniw akumulatorowych, ostatecznie tworząc wartość dla klientów pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej. – Jesteśmy odpowiedzialni za dekarbonizację w sposób, który jest najlepszy dla wszystkich naszych interesariuszy i planety. Wymaga to ścisłej współpracy z kluczowymi partnerami. Dzisiejsza zapowiedź odzwierciedla te działania. Nie tylko rozwijamy kluczowe rozwiązanie technologiczne dla naszych klientów, ale także przyspieszamy transformację energetyczną w Stanach Zjednoczonych – powiedziała Jennifer Rumsey, prezes i dyrektor generalny Cummins.
– Naszą wizją jest najwyższej jakości, lokalnie produkowana technologia akumulatorów, która usprawni działalność naszych klientów i pomoże im osiągnąć cele operacyjne i środowiskowe – dodał Preston Feight, dyrektor generalny PACCAR.
Martin Daum, dyrektor generalny Daimler Truck: – Dla Daimler Truck partnerstwo i ścisłe skupienie się na kosztach i inteligentnej alokacji kapitału są kluczowymi dźwigniami sukcesu na drodze do zrównoważonego transportu. Ta planowana spółka joint-venture zapewnia korzyści skali wykraczające poza Daimler Truck. Jest to kluczowy element naszej strategii industrializacji akumulatorów, zapewniający dostęp do odpowiedniej technologii ogniw akumulatorowych po odpowiednich kosztach.
(s), Fot. PACCAR
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]
Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]