ELEKTROMOBILNOŚĆ: UFI Filters wprowadza moduł chłodzący dla e-osi w elektrycznych samochodów ciężarowych
Grupa UFI Filters będzie dostarczać na pierwszy montaż moduł chłodzący (multiwymiennik ciepła) oleju przekładniowego do elektrycznego samochodu ciężarowego produkowanego seryjnie przez Daimler Truck AG. Inwestycja ta oznacza wejście Grupy w branżę pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Moduł chłodzący UFI współdziała z obiegiem oleju przekładniowego w e-osi, łącząc dwa zintegrowane silniki elektryczne, które generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW.
Moduł, opracowany wspólnie z niemieckim producentem pojazdów i wytwarzany przez UFI Filters w zakładzie w Opolu, w Polsce, składa się z dwóch par wymienników ciepła pracujących równolegle, zamontowanych na aluminiowym korpusie.
Podstawowym zadaniem modułu UFI jest optymalizacja temperatury oleju przekładniowego w układzie. Wymienniki ciepła, wykonane z aluminium przy użyciu nowoczesnej techniki lutowania próżniowego, zapewniają dłuższą żywotność układu dzięki wysokiej wydajności i pomagają zmniejszyć zużycie energii.
– Jesteśmy dumni z tego projektu, który pozwoli nam wejść na rynek elektrycznych ciężarówek. Wraz z rozwojem nowoczesnych, aluminiowych wymienników ciepła, produkowanych w naszym europejskim zakładzie, robimy ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Ponadto, UFI Filters po raz kolejny potwierdza, że jest partnerem największych producentów samochodów. Obok innowacyjnych rozwiązań, wiedziemy prym w dziedzinie rozwoju technologii dla mobilności przyszłości, co dodatkowo wzmacnia wysoką jakość oferty na pierwszy montaż – komentuje Rinaldo Facchini, CEO UFI Filters Group.
(CYPH)
Fot. UFI Filters