ELEKTROMOBILNOŚĆ: Toyota, Isuzu, Hino i CJPT – wodorowe auta dostawcze w 2023 roku
Nowy model bezemisyjnego auta dostawczego otrzyma elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. Dzięki technologii wodorowej samochód będzie dobrze przystosowany do intensywnej pracy w branży transportowej i ułatwi prywatnym firmom realizację celów osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Toyota, Isuzu, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) wspólnie opracują średniej wielkości samochód dostawczy z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) i wprowadzą go do masowej sprzedaży.
Nowy model zwiększy dostępność bezemisyjnych samochodów i ułatwi sklepom, firmom transportowym i innym przedsiębiorstwom osiągnięcie neutralności klimatycznej. Toyota konsekwentnie rozwija wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów i rozbudowuje gamę pełnych hybryd, hybryd plug-in, aut elektrycznych na baterie i na wodór, aby zapewnić klientom nisko- i bezemisyjne pojazdy dostosowane do ich potrzeb i do stanu infrastruktury w każdym regionie na świecie.
Auta dostawcze średniej wielkości często są wykorzystywane do zaopatrywania supermarketów i lokalnych sklepów, które stanowią niezbędny element miejskiego ekosystemu i służą ludziom w ich codziennym życiu. Aby sprawdziły się w tych zadaniach, muszą pokonywać długie dystanse, pracować bez przerwy przez wiele godzin i wykonywać dziennie wiele kursów.
Ponadto wiele aut dostawczych jest wyposażonych w systemy chłodnicze, które pobierają energię z napędu samochodu. By spełnić te wymagania, tankowanie aut użytkowych powinno trwać krótko i wystarczać na setki kilometrów. Wodór to paliwo o dużej gęstości energii, dlatego bezemisyjny napęd na ogniwa paliwowe jest praktycznym rozwiązaniem, dostosowanym do intensywnej pracy w transporcie.
Do projektowania nowego bezemisyjnego auta dostawczego Isuzu i Hino wniosą wieloletnie doświadczenie w budowie samochodów ciężarowych, zaś Toyota –technologie elektryfikacji napędów i wodorowych ogniw paliwowych. CJPT będzie odpowiedzialne za planowanie produktu, aby odpowiadał na potrzeby rynku. Nowy model zostanie wprowadzony na rynek na początku 2023 roku i będzie używany m.in. w wodorowych przedsięwzięciach Toyoty, Isuzu, Hino i CJPT w Tokio i w prefekturze Fukushima.
(s)
Fot. Toyota
- MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT ConceptMitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
- SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
- Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]
- Nielegalna ingerencja w czujnik ruchu tureckiej ciężarówkiCzujnik ruchu, w ciężarówce należącej do tureckiego przewoźnika, nie był odporny na działanie pola magnetycznego, co pozwoliło kierowcy na zapisywanie fikcyjnego odpoczynku w trakcie jazdy. Inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy […]