Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » ELEKTROMOBILNOŚĆ: Toyota, Isuzu, Hino i CJPT – wodorowe auta dostawcze w 2023 roku

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: Toyota, Isuzu, Hino i CJPT – wodorowe auta dostawcze w 2023 roku

    25 lipca, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne samochody dostawcze

    Nowy model bezemisyjnego auta dostawczego otrzyma elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. Dzięki technologii wodorowej samochód będzie dobrze przystosowany do intensywnej pracy w branży transportowej i ułatwi prywatnym firmom realizację celów osiągnięcia neutralności klimatycznej.

    Ciężarówki i Logistyka - Toyota, Isuzu, Hino i CJPT - wodorowe auta dostawcze w 2023 roku

    Toyota, Isuzu, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) wspólnie opracują średniej wielkości samochód dostawczy z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) i wprowadzą go do masowej sprzedaży.

    Nowy model zwiększy dostępność bezemisyjnych samochodów i ułatwi sklepom, firmom transportowym i innym przedsiębiorstwom osiągnięcie neutralności klimatycznej. Toyota konsekwentnie rozwija wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów i rozbudowuje gamę pełnych hybryd, hybryd plug-in, aut elektrycznych na baterie i na wodór, aby zapewnić klientom nisko- i bezemisyjne pojazdy dostosowane do ich potrzeb i do stanu infrastruktury w każdym regionie na świecie.

    Auta dostawcze średniej wielkości często są wykorzystywane do zaopatrywania supermarketów i lokalnych sklepów, które stanowią niezbędny element miejskiego ekosystemu i służą ludziom w ich codziennym życiu. Aby sprawdziły się w tych zadaniach, muszą pokonywać długie dystanse, pracować bez przerwy przez wiele godzin i wykonywać dziennie wiele kursów.

    Ponadto wiele aut dostawczych jest wyposażonych w systemy chłodnicze, które pobierają energię z napędu samochodu. By spełnić te wymagania, tankowanie aut użytkowych powinno trwać krótko i wystarczać na setki kilometrów. Wodór to paliwo o dużej gęstości energii, dlatego bezemisyjny napęd na ogniwa paliwowe jest praktycznym rozwiązaniem, dostosowanym do intensywnej pracy w transporcie.

    Do projektowania nowego bezemisyjnego auta dostawczego Isuzu i Hino wniosą wieloletnie doświadczenie w budowie samochodów ciężarowych, zaś Toyota –technologie elektryfikacji napędów i wodorowych ogniw paliwowych. CJPT będzie odpowiedzialne za planowanie produktu, aby odpowiadał na potrzeby rynku. Nowy model zostanie wprowadzony na rynek na początku 2023 roku i będzie używany m.in. w wodorowych przedsięwzięciach Toyoty, Isuzu, Hino i CJPT w Tokio i w prefekturze Fukushima.

    (s)
    Fot. Toyota

    • MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      Mitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
    • SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
    • Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]
    • Nielegalna ingerencja w czujnik ruchu tureckiej ciężarówki
      Nielegalna ingerencja w czujnik ruchu tureckiej ciężarówki
      Czujnik ruchu, w ciężarówce należącej do tureckiego przewoźnika, nie był odporny na działanie pola magnetycznego, co pozwoliło kierowcy na zapisywanie fikcyjnego odpoczynku w trakcie jazdy. Inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy […]

    Tagi : autobusy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone