Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » ELEKTROMOBILNOŚĆ: Testy wielkogabarytowej ciężarówki na wodór Toyoty i Hino wiosną 2022 roku

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: Testy wielkogabarytowej ciężarówki na wodór Toyoty i Hino wiosną 2022 roku

    4 listopada, 2020
    Aktualności, Elektromobilność

    Toyota Motor Corporation i Hino Motors są w trakcie prac rozwojowych nad wielkogabarytową ciężarówką zasilaną ogniwami paliwowymi, o dużej ładowności i zasięgu około 600 km. Wiosną 2022 roku rozpoczną się testy serii prototypów, w których obok Toyoty i Hino wezmą udział także cztery inne japońskie firmy. Testy zweryfikują możliwość komercyjnego wykorzystania wodorowych ciężarówek, aby obniżyć emisyjność branży logistycznej.

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: Testy wielkogabarytowej ciężarówki na wodór Toyoty i Hino wiosną 2022 roku, Truckslog.pl

    Testy drogowe przybliżą komercjalizację ciężarówek na wodór. Toyota we współpracy z pięcioma innym japońskimi spółkami przeprowadzi testy drogowe dużych elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe (FCET). Rozpoczną się one wiosną 2022 roku. Ich celem będzie przyspieszenie komercyjnego wykorzystania FCET i popularyzacja wodoru w transporcie. W Japonii transport ciężarowy stanowi około 70 procent łącznej emisji CO2 z pojazdów użytkowych.

    W projekcie obok Toyota Motor Corporation i Hino Motors biorą udział także spółki Asahi Group, Seino Transportation, NEXT Logistics Japan (NLJ) i Yamato Transport. Firmy te przeprowadzą próby drogowe, przewożąc towary między swoimi zakładami i centrami logistycznymi. Toyota wykorzysta pojazdy do transportu między centrum logistycznym Tobishima a fabrykami w prefekturze Aichi.

    Trasy w Japonii, na których będą się odbywały testy zasilanej ogniwami paliwowymi ciężarówki zbudowanej przez Toyotę i Hino.

    Trasy w Japonii, na których będą się odbywały testy zasilanej ogniwami paliwowymi ciężarówki zbudowanej przez Toyotę i Hino.

     

    Zasięg 600 km

    Wodorowa ciężarówka, którą Toyota opracowuje z myślą o wprowadzeniu na rynek, jest oparta na modelu Hino Profia FR1AWHG. Pojazd ma długość 11.990 mm, szerokość 2490 mm i wysokość 3780 mm, a jego dopuszczalna masa to 25 ton. Układ napędowy składa się z wodorowych ogniw paliwowych z elektrolitem polimerowym, znanych z Toyoty Mirai, silnika elektrycznego, nowo opracowanych wysokociśnieniowych (700 MPa) zbiorników o dużej pojemności oraz baterii litowo-jonowej. Według wstępnych pomiarów ciężarówka będzie miała zasięg 600 km na jednym tankowaniu.

    Duże ciężarówki FCET używane w transporcie drogowym muszą mieć odpowiedni zasięg i ładowność, a także muszą być w stanie szybko zatankować wodór. Uważa się, że ogniwa paliwowe zasilane wodorem o dużej gęstości energii mogą się okazać najlepszą drogą do elektryfikacji transportu ciężarowego. Celem projektu Toyoty i Hino jest spełnienie wysokich standardów zarówno w zakresie ochrony klimatu, jak i praktyczności w rzeczywistych warunkach, jakie panują w branży logistycznej.

    Bezemisyjna logistyka oparta na wodorze

    Program budowy komercyjnych ciężarówek wodorowych wpisuje się w długofalową strategię Toyota Environmental Challenge 2050, której jednym z 6 głównych celów jest redukcja do 2050 roku średnich emisji CO2 nowych samochodów o 90% w porównaniu do poziomu z 2010 oku.

    Każda z firm biorących udział w programie uważa globalne kwestie środowiskowe za kluczowe we współczesnej gospodarce i prowadzeniu biznesu. Wszystkie podejmują różne działania w tym zakresie, takie jak zmniejszenie zużycia energii w procesach produkcyjnych czy ograniczenie wpływu na środowisko w operacjach logistycznych. Firmy te stawiają sobie za cel wprowadzenie do swoich flot bezemisyjnych ciężarówek na ogniwa paliwowe.

    (s)
    Fot. Toyota

    Tagi : ciężarówka wodorowa, Ciężarówki, logistyka
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone