Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » ELEKTROMOBILNOŚĆ: Rusza inicjatywa „H2Accelerate” – w drodze do przełomu w segmencie bezemisyjnych ciężarówek z napędem wodorowym

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: Rusza inicjatywa „H2Accelerate” – w drodze do przełomu w segmencie bezemisyjnych ciężarówek z napędem wodorowym

    18 grudnia, 2020
    Aktualności, Elektromobilność

    Firmy Daimler Truck AG, IVECO, OMV, Shell oraz Volvo Group utworzyły nową inicjatywę H2Accelerate (H2A), która będzie platformą interesów i współpracy na rzecz przełomu w rozwoju samochodów ciężarowych z napędem wodorowym na rynku ogólnoeuropejskim.

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: Rusza inicjatywa „H2Accelerate” - w drodze do przełomu w segmencie bezemisyjnych ciężarówek z napędem wodorowym, Truckslog.pl

    Kontekstem dla tej współpracy jest rosnące zainteresowanie bezemisyjnym transportem coraz większej liczby krajów i przedsiębiorstw oraz kluczowa rola wodoru w pełnej dekarbonizacji sektora transportu ciężarowego.

    Wprowadzenie na szeroką skalę samochodów ciężarowych napędzanych wodorem może oznaczać pojawienie się nowych gałęzi gospodarki – zakładów produkujących wodór bez emisji CO2, dużych systemów dystrybucji wodoru, sieci stacji paliw o dużej wydajności tankowania wodoru ciekłego i gazowego oraz fabryk samochodów ciężarowych napędzanych wodorem. Według firm uczestniczących w H2A synchronizacja branżowych inwestycji w kolejnych latach obecnej dekady w znacznym stopniu przyczyni się do masowego wprowadzenia ciężkich samochodów ciężarowych z napędem wodorowym. Jest to z ich punktu widzenia warunek realizacji do 2050 r. europejskiego celu bezemisyjności transportu.

    – Firmy zaangażowane w H2Accelerate są zgodne, iż ciężarówki z napędem wodorowym stanowią klucz do przyszłościowego transportu neutralnego pod względem emisji CO2. Ta bezprecedensowa współpraca stanowi ważny kamień milowy przybliżający nas do stworzenia i rozwoju niezbędnych warunków ramowych dla szerokiego rynku sprzedaży samochodów ciężarowych napędzanych wodorem. Jest ona jednocześnie wezwaniem do działania dla polityków, innych zaangażowanych podmiotów i społeczeństwa – mówi Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

    Upowszechnienie napędu wodorowego w samochodach ciężarowych zajmie ok. dziesięciu lat. Pierwszego kroku oczekuje się od klientów, którzy już na wczesnym etapie są zainteresowani tą techniką i chcą korzystać z odpowiednich ciężarówek. Mają one pojawić się najpierw w regionalnych klastrach oraz na europejskich szlakach transportowych o dużej przepustowości i z dobrą dostępnością stacji paliw oferujących wodór. Następnie w ciągu dekady klastry te można będzie połączyć w jedną paneuropejską sieć. – Powszechne wprowadzenie techniki wodorowych ogniw paliwowych w transporcie ciężkim zależy od niezbędnej infrastruktury. Konieczne są również bardzo konkretne projekty, realizowane we współpracy ze spedytorami oraz innymi zainteresowanymi podmiotami z branży, aby zademonstrować, że to rozwiązanie jest wykonalne finansowo i możliwe do praktycznego zastosowania. Przełomowa współpraca w ramach H2Accelerate stworzy warunki umożliwiające przejście na transport bezemisyjny i przyspieszy ten proces – dodaje Gerrit Marx, prezes Commercial & Specialty Vehicles w firmie CNH Industrial.

    Upowszechnienie samochodów ciężarowych z napędem wodorowym będzie wymagało wsparcia ze środków publicznych. Dlatego w pierwszej fazie uczestnicy inicjatywy H2Accelerate chcą wspólnie pozyskiwać fundusze na wczesne projekty przedseryjne. Jednocześnie będą współpracować z decydentami politycznymi i organami regulacyjnymi. Celem jest stworzenie odpowiedniego środowiska sprzyjającego dalszemu rozwojowi seryjnej produkcji samochodów ciężarowych napędzanych wodorem oraz ogólnoeuropejskiej sieci stacji tankowania wodoru wolnego od CO2.

    – Zmiany klimatyczne są wyzwaniem dla naszego pokolenia, dlatego w pełni i całkowicie włączamy się w realizację celów Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu, a więc także w dekarbonizację drogowego transportu towarowego. W przyszłości transport będzie opierał się na połączeniu pojazdów z elektrycznym napędem akumulatorowym i elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi oraz, do pewnego stopnia, na innych paliwach odnawialnych. Współpraca w ramach H2Accelerate stanowi zatem ważny krok w kierunku stworzenia bardziej przyjaznego świata – stwierdza Martin Lundstedt, prezes i dyrektor generalny Volvo Group.

    – Warunkiem znacznego wzrostu liczby sprzedawanych ciężarówek z napędem wodorowym jest oczywiście poziom kosztów pojazdu i eksploatacji porównywalny z dzisiejszymi ciężarówkami z silnikiem wysokoprężnym. Oznacza to, że klienci z segmentu samochodów ciężarowych muszą mieć możliwość zakupu całkowicie bezemisyjnego pojazdu, który pod względem czasu tankowania, zasięgu i kosztów jest porównywalny z pojazdami używanymi obecnie. Aby osiągnąć ten cel, konieczne jest stworzenie jasnych ram prawnych, które w skoordynowany sposób uregulują kwestie dostaw wodoru, ciężarówek napędzanych wodorem, infrastruktury tankowania oraz zachęt dla klientów – dodaje Elisabeth Brinton, wiceprezes wykonawczy ds. nowych źródeł energii w firmie Shell.

    Cele realizowane w ramach wspólnej inicjatywy H2Accelerate:

    • Pozyskiwanie środków publicznych do finansowania wczesnych projektów przedseryjnych w celu aktywizacji rynku
    • Informowanie o technicznej i ekonomicznej wykonalności samochodów ciężarowych napędzanych wodorem
    • Dialog z decydentami politycznymi i organami regulacyjnymi, aby działania polityczne zapewniły bezemisyjnym ciężarówkom do transportu dalekobieżnego szybką gotowość do wejścia na rynek

    (s)
    Fot. Daimler

    Tagi : Ciężarówki, Daimler Trucks, logistyka, paliwo wodorowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone