Pozwoli to obniżyć emisję CO2 o ponad 26.700 ton rocznie w porównaniu z transportem wykorzystującym dzisiejszy mix energetyczny w Niemczech. Aktualnie już 95 procent kolejowego transportu Grupy jest zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Ponadto, kolej będzie przewozić jeszcze więcej ładunków niż dotychczas – Volkswagen zamierza zwiększyć transport samochodów koleją z 53 procent obecnie do 60 w 2022 roku. – Dzięki coraz szerszemu wykorzystaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych wnosimy istotny wkład w dekarbonizację koncernu – mówi Thomas Zernechel, szef działu logistyki Grupy Volkswagen.
W tym celu Deutsche Bahn wykorzystuje energię elektryczną produkowaną na farmach wiatrowych i w elektrowniach wodnych. – Żaden producent samochodów w Europie, przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, nie przewozi koleją więcej towarów niż Volkswagen. Oprócz tego, że produkcja samochodów elektrycznych w naszych zakładach jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, jest to kolejny dowód na to, że np. modele z rodziny ID. trafiają do klientów Volkswagena z zerowym śladem węglowym – dodaje Thomas Zernechel.
Średnio 38 pociągów dalekobieżnych i 157 lokalnych dostarcza codziennie ładunki do fabryk – łącznie daje to około 100.000 wagonów rocznie. W tym samym czasie około 90.000 wagonów transportuje 900.000 samochodów z fabryk do 40 centrów dystrybucji, portów i magazynów. Transportowane są w ten sposób auta marek Volkswagen Samochody Osobowe, Audi, Škodaq, Seat, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze. – Każda tona materiału przewożona koleją automatycznie zmniejsza emisję CO2 o 80%. Za sprawą tej zmiany Volkswagen wysyła jasny sygnał i w 100 procentach wspiera transport ekologiczny i bez emisji CO2. Deutsche Bahn Cargo jest z tego dumne, a środowisko – zadowolone – mówi dr Sigrid Evelyn Nikutta, dyrektor ds. transportu ładunków w Deutsche Bahn i prezes Deutsche Bahn Cargo.
(s)
Fot Volkswagen