ELEKTROMOBILNOŚĆ: W 2021 r. Grupa PSA wprowadzi na rynek w 100% elektryczne wersje modeli z gamy małych furgonów
Bezemisyjne dostawy i usługi będą możliwe dzięki nowym modelom Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo van, Opel Combo-e oraz Vauxhall Combo-e. Cała gama lekkich samochodów dostawczych sprzedawanych w Europie zostanie zelektryfikowana do końca 2021 roku.

Napęd w 100% elektryczny pojawi się również w wersjach osobowych Peugeot e-Riftera, Citroëna ë-Berlingo, Opla Combo-e Life oraz Vauxhall Combo-e Life. Od 2019 roku wszystkie nowe modele samochodów wprowadzane na rynek przez Grupę PSA oferują w 100% elektryczne lub hybrydowe napędy z możliwością ładowania.
Grupa chce dysponować w 2025 roku ofertą w pełni zelektryfikowanej gamy pojazdów. Po wprowadzeniu na rynek w 2020 roku elektrycznych wersji modeli z gamy kompaktowych furgonów (Van-D) i dużych furgonów (Van-E), wszystkie cztery marki – Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall uzupełniają ofertę na 2021 rok o wersje małych furgonów (Van-B) oraz ich odmian osobowych z napędem w 100% elektrycznym.
– Poprzez wprowadzenie elektrycznych wersji małych furgonów i ich odmian osobowych, Groupe PSA kontynuuje ofensywę w tym segmencie i oferuje kompletną, niezwykle funkcjonalną gamę elektrycznych, lekkich samochodów dostawczych – mówi Xavier Peugeot, dyrektor działu Lekkich Samochodów Dostawczych.
Nowa generacja małych furgonów grupy zdobyła liczne nagrody, w tym tytuł „International Van of the Year”, zaś wersje osobowe otrzymały nagrodę AUTOBEST – Best Buy Car of Europe w 2019 roku. Od wprowadzenia do sprzedaży we wrześniu 2018 roku, sprzedaż tych samochodów na świecie przekroczyła 650.000 sztuk.
Wersje z napędem elektrycznym będą montowane, podobnie jak zespoły akumulatorów, w zakładzie w Vigo (w hiszpańskiej Galicji). Silniki elektryczne pojazdów będą montowane w Trémery we Francji, zaś przekładnie redukcyjne w Valenciennes, również we Francji.
Układ napędowy, montowany na płycie podłogowej eCMP, będą tworzyły następujące elementy: akumulator elektryczny 50 kWh, chłodzony cieczą umożliwiający wygenerowanie mocy ładowania do 100 kW, silnik o mocy 100 kW/136 KM, pokładowa ładowarka – 2 wersje (7,4 kW na prąd jednofazowy i 11 kW na prąd trójfazowy).
(s)
Fot. Grupa PSA