ELEKTROMOBILNOŚĆ: Kolejne stacje ładowania samochodów elektrycznych przy autostradach. Mapa lokalizacji
GDDKiA podpisała umowę na dzierżawę terenu w 17. Miejscach Obsługi Podróżnych klasy I (MOP) zlokalizowanych przy autostradach A1, A2, oraz A4 w celu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania oraz świadczenia usługi ładowania pojazdów elektrycznych.
Umowy zawarte są na okres 10 lat, w ciągu których GDDKiA pobiera czynsz od dzierżawców. W ciągu 12 miesięcy od odbioru terenu dzierżawy, wybudują oni stacje ładowania pojazdów elektrycznych, składające się z dwóch punktów ładowania oraz świadczyć będą rolę dostawcy usługi ładowania.
W sytuacji kiedy dzierżawca stwierdzi wzrost zainteresowania usługą ładowania, umowa przewiduje możliwość rozbudowy stacji ładowania.
Umowy zawarte z firmą Ekoenergetyka Polska Sp. z.o.o. oraz konsorcjum firm Greenway Polska Sp. z o.o. i GreenWay Infrastrukture s.r.o. dotyczą następujących MOP:
- MOP Kałęczynek Wschód oraz MOP Kałęczynek Zachód – autostrada A1
- MOP Ludwinowo Północ oraz MOP Ludwinowo Południe – autostrada A1
- MOP Strzelce Północ oraz MOP Strzelce Południe – autostrada A1
- MOP Głowno Wschód oraz MOP Głowno Zachód – autostrada A1
- MOP Dobieszowice Wschód oraz MOP Dobieszowice Zachód – autostrada A1
- MOP Mogiły oraz MOP Bolimów – autostrada A2
- MOP Kozanki oraz MOP Zaborów – autostrada A2
- MOP Kuny oraz MOP Leonia – autostrada A2
- MOP Chechło – autostrada A4
Powyższe działania przyczynią się do rozwoju rynku paliw alternatywnych w Polsce, a zakres usług dostępnych na MOP przy autostradach i drogach ekspresowych zarządzanych przez GDDKiA będzie się stale rozszerzał.
GDDKiA liczy, że z czasem na MOP zaczną pojawiać się także obiekty małej gastronomii, które wzbogacą ofertę gastronomiczną dostępną wzdłuż sieci dróg krajowych i będą oferowały swoje usługi w trakcie ładowania pojazdów.
(MM)
Fot. GDDKiA