Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Elektromobilność: Isuzu i Honda skonstruują ciężarówki o dużej ładowności zasilane ogniwami paliwowymi

    Elektromobilność: Isuzu i Honda skonstruują ciężarówki o dużej ładowności zasilane ogniwami paliwowymi

    22 maja, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki

    Isuzu Motors Limited i Honda Motor Co., Ltd. ogłosiły podpisanie umowy partnerskiej o opracowaniu i dostawie przez Hondę systemu ogniw paliwowych dla ciężkiego pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi.

    Elektromobilność: Isuzu i Honda skonstruują ciężarówki o dużej ładowności zasilane ogniwami paliwowymi

    Isuzu planuje wprowadzić na rynek swoją ciężarówkę o dużej ładowności zasilaną ogniwami paliwowymi w 2027 roku. Isuzu i Honda uważają, że technologia ogniw paliwowych, wykorzystująca wodór jako paliwo, co skutkuje zerową emisją CO2, będzie skuteczna w osiąganiu neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w ciężkich samochodach ciężarowych, w długotrwałym użytkowaniu i do jazdy na długich dystansach. Wodór jako nośnik energii spełnia też  wymóg szybkiego tankowania.

    Od podpisania w styczniu 2020 r. umowy na prowadzenie wspólnych badań nad ciężkimi samochodami ciężarowymi wykorzystującymi ogniwa paliwowe (FC) jako układ napędowy, obie firmy pracują nad stworzeniem bazy dla podstawowych technologii, takich jak zapewnienie kompatybilności ogniw paliwowych i samochodów ciężarowych o dużej ładowności oraz rozwój technologii sterowania pojazdami.

    Obie firmy planują obecnie rozpoczęcie testów demonstracyjnych prototypu ciężarówki na drogach publicznych przed końcem bieżącego roku podatkowego (kończącego się 31 marca 2024 r.). Wykorzystując w pełni doświadczenie i wiedzę zdobytą podczas wspólnych badań, Honda i Isuzu  będą nadal czynić postępy w opracowywaniu produktów, które spełniają osiągi i warunki wymagane dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności i są satysfakcjonujące dla ich użytkowników.

    Idąc dalej, obie firmy wykorzystają mocne strony każdej z nich i przyspieszą rozwój czystych, cichych i nisko wibracyjnych ciężkich samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami paliwowymi. Przyczyni się to do przejścia w kierunku wykorzystania czystej energii przez całą branżę, w tym firmy logistyczne, z bardziej proaktywnym wykorzystaniem energii wodorowej, przez co obie firmy będą dążyć do osiągnięcia wspólnego celu – jakim jest realizacja społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.

    (s), fot. Honda

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…

    W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…Continue

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuContinue

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]

    Czytaj więcej… CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuContinue

    Tagi : ciężarówka wodorowa, Isuzu
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone