GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Isuzu planuje wprowadzić na rynek swoją ciężarówkę o dużej ładowności zasilaną ogniwami paliwowymi w 2027 roku. Isuzu i Honda uważają, że technologia ogniw paliwowych, wykorzystująca wodór jako paliwo, co skutkuje zerową emisją CO2, będzie skuteczna w osiąganiu neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w ciężkich samochodach ciężarowych, w długotrwałym użytkowaniu i do jazdy na długich dystansach. Wodór jako nośnik energii spełnia też wymóg szybkiego tankowania.
Od podpisania w styczniu 2020 r. umowy na prowadzenie wspólnych badań nad ciężkimi samochodami ciężarowymi wykorzystującymi ogniwa paliwowe (FC) jako układ napędowy, obie firmy pracują nad stworzeniem bazy dla podstawowych technologii, takich jak zapewnienie kompatybilności ogniw paliwowych i samochodów ciężarowych o dużej ładowności oraz rozwój technologii sterowania pojazdami.
Obie firmy planują obecnie rozpoczęcie testów demonstracyjnych prototypu ciężarówki na drogach publicznych przed końcem bieżącego roku podatkowego (kończącego się 31 marca 2024 r.). Wykorzystując w pełni doświadczenie i wiedzę zdobytą podczas wspólnych badań, Honda i Isuzu będą nadal czynić postępy w opracowywaniu produktów, które spełniają osiągi i warunki wymagane dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności i są satysfakcjonujące dla ich użytkowników.
Idąc dalej, obie firmy wykorzystają mocne strony każdej z nich i przyspieszą rozwój czystych, cichych i nisko wibracyjnych ciężkich samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami paliwowymi. Przyczyni się to do przejścia w kierunku wykorzystania czystej energii przez całą branżę, w tym firmy logistyczne, z bardziej proaktywnym wykorzystaniem energii wodorowej, przez co obie firmy będą dążyć do osiągnięcia wspólnego celu – jakim jest realizacja społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
(s), fot. Honda
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]