Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » ELEKTROMOBILNOŚĆ: Flota wodorowych autobusów Caetanobus i Toyoty dla Deutsche Bahn

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: Flota wodorowych autobusów Caetanobus i Toyoty dla Deutsche Bahn

    13 marca, 2023
    Aktualności, Elektromobilność

    Niemieckie koleje państwowe Deutsche Bahn zamówiły 60 elektrycznych autobusów wodorowych H2.City Gold produkcji CaetanoBus i Toyoty. Pojazdy z bezemisyjnym napędem na ogniwa paliwowe zostaną dostarczone w okresie od 2024 do 2026 roku.

    Flota wodorowych autobusów Caetanobus i Toyoty dla Deutsche Bahn

    Niemiecki operator transportu publicznego Deutsche Bahn złożył zamówienie na model H2.City Gold w wyniku międzynarodowego przetargu. Umowa na 60 pojazdów to element planu, by do 2038 r. wycofać ostatnie autobusy z silnikiem Diesla z floty DB Regio Bus.

    Pierwsze wodorowe autobusy CaetanoBus i Toyoty zaczną kursować w Dolnej Saksonii i Szlezwiku-Holsztynie na początku 2024 roku, a cały kontrakt zostanie zrealizowany do 2026 roku. – Elektryczne autobusy zasilane ogniwem paliwowym na wodór są przyjazne dla klimatu, a ponadto mają jeszcze jedną zaletę – ich tankowanie trwa o wiele krócej niż ładowanie bateryjnych autobusów elektrycznych. Dzięki dużemu zasięgowi model H2.City Gold zasilany wodorem szczególnie dobrze nadaje się do zastąpienia pojazdów z silnikiem Diesla na obszarach wiejskich. Zamawiając 60 autobusów wodorowych, robimy kolejny krok w kierunku zastąpienia autobusów z silnikami Diesla pojazdami bezemisyjnymi – powiedziała Evelyn Palla, CEO spółki DB Regio AG oraz członek zarządu Deutsche Bahn AG.

    Flota wodorowych autobusów Caetanobus i Toyoty dla Deutsche Bahn

    DB Regio Bus to największy przewoźnik autobusowy w Niemczech, który obsługuje 470 milionów pasażerów rocznie na lokalnych i regionalnych trasach w całym kraju. Flota DB Regio Bus liczy ponad 9900 autobusów.

    Wodorowy autobus Toyoty i CaetanoBus

    Autobus H2.City Gold to bezemisyjny pojazd z elektrycznym napędem wodorowym, zasilany ogniwami paliwowymi drugiej generacji Toyoty. Jego produkcją zajmują się portugalskie zakłady firmy CaetanoBus, której Toyota jest współwłaścicielem. Autobus jest wykorzystywany m.in. w miejskim, lokalnym i międzymiastowym transporcie publicznym w Hiszpanii, a w 2022 roku trafił na włoski rynek dzięki współpracy z firmą Industria Italiana Autobus, największym producentem autobusów w tym kraju. Pojazdem zainteresowane są także władze Parku Narodowego Peak District w Wielkiej Brytanii.

    H2.City Gold to pierwszy produkowany w Europie pojazd, który otrzymał technologię wodorową Toyoty. Pojazd ma 12 metrów długości i 34 miejsca siedzące oraz 47 stojących. Porusza się bez emisji spalin, a jedynym produktem ubocznym ogniw paliwowych jest woda. Ogniwa o mocy 60 kW pobierają wodór z pięciu 312-litrowych zbiorników kompozytowych o łącznej pojemności 37,5 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. W reakcji wodoru z tlenem powstaje prąd, który zasila jednostkę elektryczną o mocy 245 KM. Pojazd zużywa około 6 kg wodoru na 100 km, a jego średni zasięg wynosi 400 km. Tankowanie wodoru trwa tylko 9 minut.

    (s)
    Fot. Toyota

    Tagi : ogniwa wodorowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda