Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » ELEKTROMOBILNOŚĆ: DAF, Kenworth i Peterbilt będą produkować pojazdy elektryczne

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: DAF, Kenworth i Peterbilt będą produkować pojazdy elektryczne

    7 sierpnia, 2020
    Aktualności, Elektromobilność

    Według informacji podanych w najnowszym raporcie finansowym koncernu PACCAR, jego marki Kenworth, Peterbilt i DAF pozostają światowymi liderami pojazdów zeroemisyjnych.

    ELEKTROMOBILNOŚĆ: DAF, Kenworth i Peterbilt będą produkować pojazdy elektryczne, Truckslog.pl
    Elektryczne i hybrydowe DAF LF Electric, CF Electric i CF Hybrid.

    W Ameryce Północnej i w Europie klienci koncernu prowadzą obecnie testy terenowe ponad 60 ciężarówek o napędzie elektrycznym, hybrydowym i zasilanych ogniwami wodorowymi.  Dostawy modeli produkcyjnych ciężarówek elektrycznych PACCAR mają się rozpocząć w 2021 r. – Oczekuje się, że przez najbliższych kilka lat dostawy pojazdów o napędzie zeroemisyjnym pozostaną niewysokie, ze względu na wysoki koszt tych technologii – powiedział Kyle Quinn, dyrektor PACCAR ds. technicznych. – W średnim okresie popyt na pojazdy zeroemisyjne będą generować głównie zastosowania w branży gospodarki odpadami, portowej i lokalnych dostaw, które nie wymagają pokonywania dużych odległości ani sieci infrastruktury do uzupełniania paliwa, a także w miejscach, gdzie obowiązuje całkowity zakaz emisji spalin.

    Elektryczna ciężarówka Kenworth T680 zasilana ogniwami wodorowymi.

    Elektryczna ciężarówka Kenworth T680 zasilana ogniwami wodorowymi.

    DAF opracował całą gamę pojazdów elektrycznych i hybrydowych, które przechodzą obecnie u klientów w krajach europejskich obszerne testy terenowe w różnych zastosowaniach. – DAF CF Electric jest używany do przewozów regionalnych i w gospodarce odpadami, LF Electric jest idealny do dostaw lokalnych, natomiast CF Hybrid jest przeznaczony do przewozów długodystansowych, z możliwością operowania również w miastach, gdzie obowiązuje ograniczenie emisji do zera – mówi Ron Borsboom, dyrektor wykonawczy DAF ds. rozwoju produktów.

    Peterbilt Model 579EV.

    Peterbilt Model 579EV.

    PACCAR połączył siły z wiodącymi w branży dostawcami komponentów i urządzeń do ładowania, które są integrowane z własną architekturą elektroniczną pojazdów PACCAR. – Mamy wiodącą pozycję w branży pod względem rozwoju ciężarówek klasy 8 napędzanych ogniwami wodorowymi – powiedział Kevin Baney, wiceprezes PACCAR i dyrektor generalny Kenworth. Kenworth dostarczy 10 ciężarówek Kenworth T680 z napędem wodorowym kilku klientom do testów terenowych w Porcie Los Angeles. Firma wykorzystała w modelu Kenworth T680 technologię ogniw paliwowych Toyoty, zaś paliwo wodorowe i infrastrukturę zapewnia Shell. Pojazdy zostały wyprodukowane w fabryce Kenwortha w Renton w stanie Waszyngton, a Centra Techniczne PACCAR zapewniają obszerne testy ich funkcjonowania.

    Peterbilt opracował trzy modele ciężarówek elektrycznych do specjalistycznych zastosowań. Wiele z tych pojazdów jest obecnie testowanych przez klientów. – Ciężarówki Peterbilt Model 579EV są używane w portach i do przewozów regionalnych; Peterbilt Model 220 znajduje zastosowanie usługach odbioru i dostawy pojazdami o średniej ładowności, podczas gdy Peterbilt Model 520EVs jest wykorzystywany do odbioru i transportu odpadów – skomentował Jason Skoog, wiceprezes PACCAR i dyrektor generalny Peterbilt.

    (s)
    Fot. PACCAR

    Tagi : elektromobilność, elektryczne pojazdy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone