Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?
Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]
Grupa DHL złożyła zamówienie na łącznie 178 ciężarówek IVECO S-Way CNG dla swojego działu Post & Parcel Germany, zwiększając liczbę pojazdów zasilanych CNG we flocie do ponad 450. Wykorzystanie nowych pojazdów zasilanych bioCNG pozwoli jeszcze bardziej zredukować ślad węglowy DHL i przyczynić się do dekarbonizacji drogowego transportu towarowego.
Ciężarówki IVECO S-Way CNG zostaną wykorzystane głównie w transporcie międzywęzłowym, w centrach przesyłek DHL, do odbioru i dostarczania przesyłek od klientów oraz w dostawach miejskich do urzędów pocztowych.
Spośród zamówionych pojazdów, 161 to podwozia AD190S34/P CNG z zabudową furgonową, przeznaczone do jednodniowych tras. Dwuosiowe podwozia ciężarowe 4×2 o dopuszczalnej masie całkowitej 19 ton z kabinami dziennymi Active Day, napędzane są 9-litrowymi silnikami Cursor 9 NG zasilanymi CNG lub bioCNG, o mocy 340 KM i spełniające normę Euro VI. W ich zbiornikach może być 160 kg bioCNG, co zapewnia zasięg do 670 km.
Pozostałe 17 ciężarówek to modele IVECO S-Way AS260S46Y/FS CM CNG przeznaczone do transportu nadwozi wymiennych w systemie BDF, używane do przewozów między centrami logistycznymi. To trzyosiowe podwozia ciężarowe 6×2 z kierowaną i unoszoną osią wleczoną oraz komfortowymi kabinami sypialnymi Active Space, napędzane 13-litrowymi silnikami Cursor 13 NG zasilanymi CNG lub bioCNG o mocy 460 KM, spełniającymi normę Euro VI. Zbiorniki paliwa o pojemności 240 kg bioCNG zapewniają zasięg do 1000 km.
BioCNG, zrównoważone paliwo odnawialne pozyskiwane z odpadów i materiałów resztkowych, umożliwia DHL znaczące obniżenie emisji CO2 – nawet o 95% w porównaniu z tradycyjnymi ciężarówkami z silnikiem wysokoprężnym. Może nawet osiągnąć ujemny ślad węglowy do -120%, jeśli bioCNG pozyskiwane będzie z obornika.
Nowe ciężarówki IVECO zasilane bioCNG, dzięki cichej pracy silników, są szczególnie odpowiednie do zastosowań miejskich i dostaw nocnych, co zwiększa komfort pracy kierowców.
(CYPH), Fot. IVECO
Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]
Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]
Turek, wykonując międzynarodowy przewóz na rzecz węgierskiej firmy, nie miał wymaganego świadectwa kierowcy. Mężczyzna prowadził ciężarówkę […]